عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه کارت ویزیت برجسته طراحی کنیم

برخی محصولات ویژه مجموعه تیم گرافیک قابلیت چاپ با عنوان برجستگی یا یووی موضعی دارند که جهت طراحی این محصولا خاص، نیاز به ارسال یک فایل طرح جداگانه (اصطلاحا فیلم برجسته) می باشد. برخی از مهم ترین این محصولات عبارت است از: کارت ویزیت لمینت برجسته دورگرد و مربع ، کارت ویزیت سلفون مات موضعی ، کارت ویزیت سلفون مخملی موضعی ، فولد گلاسه با روکش یووی موضعی، ساک خرید با روکش یووی موضعی و …

در ادامه راهنمای مربوط به طراحی فیلم برجسته و نکات کلیدی مربوط به آن را مشاهده می کنید.

نکات طلایی در طراحی فایل برجسته محصولات چاپی

برجستگی چیست؟

فایل برجستگی یا یووی موضعی، یک فایل تک رنگ تمام مشکی با زمینه سفید بوده که دقیقا هم سایز با فایل طرح مربوط به چاپ می باشد. برای مثال کارت ویزیت لمینت برجسته دورگرد شامل دو فایل 4 رنگ مربوط به رو و پشت طرح چاپی به ابعاد 6*9 سانتی متر و 2 فایل فیلم برجسته با رنگ تمام مشکی و زمینه سفید با همان ابعاد، یعنی 6*9 سانتی متر می باشد. قسمت های تمام مشکی داخل فایل برجسته بصورت روکش موضعی قابل لمس بعد از چاپ روی محصول چسبانده می شود و نمای ویژه ای به طرح شما خواهد داد.

حاشیه برش طرح برجسته

از آنجا که کلیه محصولات چاپی مجموعه تیم گرافیک با تیغ دایکات برش میخورد، اگر در لبه های برش برجستگی وجود داشته باشد، یووی آن قسمت ممکن است پوسته شود (این اتفاق در یووی های تمپلات محسوس تر است). فلذا در طراحی فایل برجستگی، به میزان 2 میلی متر از حاشیه برش طرح اصلی هیچ طرح برجستگی قرار ندهید. برای مثال حاشیه برش کارت ویزیت لمینت برجسته دورگرد به ابعاد 6*9، 5 میلی متر از هر طرف می باشد، در نتیجه فایل طرح برجستگی می بایست حداقل 7 میلی متر از هر طرف حاشیه خالی داشته باشد.

روی هم خوردگی فایل برجسته و طرح چاپی

حتما پیش از ارسال فایل از روی هم خوردگی کامل فایل برجسته و فایل طرح چاپی مطمئن شوید. عدم تطبیق دقیق فایل طرح و برجستگی روی هم از زیبایی چاپ برجسته می کاهد. البته خطای بسیار ناچیز 0.5 میلی متر در روی هم خوردگی برجستگی با فایل طرح محتمل است.

استفاده خطرناک از متن ها در برجستگی

فونت ها و اشکال ریز در حالت برجستگی زیبایی ندارند و ممکن است نتیجه کار نا مطلوب شود. حتی الامکان از برجسته کردن این قسمت ها خودداری نمایید.

طراحی صحیح فایل برجسته، مشکی 4 رنگ بدون ترام

این نکته بسیار حائر اهمیت می باشد که فایل برجستگی باید تماما مشکی و بدون ترام باشد.

سایر نکات کلیدی طراحی فایل برجسته

  • از اشکال بی کیفیت و رنجه شده استقاده نکنید (به علت خوانده شدن طرح فایل برجستگی و تبدیل آن به طرح برداری جهت اعمال برجستگی موضعی، در صورت رنجه بودن اشکال ممکن است نتیجه با طرح ارسالی شما اختلاف زیادی داشته باشد).

در محصولات ویژه ای که هم ویژگی طلاکوب را دارا هستند و هم برجستگی (مثل کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب) فایل های ارسالی شما 6 عدد خواهد بود که شامل دو فایل برای پشت و روی طرح، دو فایل فیلم برجسته و دو فایل فیلم طلاکوب می باشد. فیلم طلاکوب مشابه فیلم برجسته بوده، البته برخی ویژگی های خاص طلاکوب هم وجود دارد که در ادامه لینک راهنمای طلاکوب نیز ارائه شدطراحی کارت ویزیت لمینت برجسته از انواع نوین طراحی‌های کارت ویزیت است. مهم‌ترین نکته طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته عمدتاً بر اساس متریال و نوع ساخت آن است.

برای سفارش آنلاین طراحی گرافیکی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی گرافیکی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

کارت ویزیت از مهم‌ترین وسایل و لوازم کمکی برای برقراری ارتباط میان مخاطب و یک برند یا محصول به شمار می‌رود. از آن جایی که یک سوی کارت ویزیت به مخاطب مربوط است پس می‌تواند بسیار مهم و قابل اهمیت باشد. از این رو یک کارت ویزیت برای جذب مخاطب همانند محصولات تولیدی، در انواع شکل‌ها و طرح‌های مختلف مانند طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته تولید می‌شوند. همچنین به طور کلی می‌توان گفت که کارت‌های ویزیت در دسته تبلیغات قرار می‌گیرند. از این رو تمام قوانین حاکم بر تبلیغات بر طراحی گرافیک کارت ویزیت نیز حاکم است.

به طور کلی می‌توان گفت که برجسته از انواع نوین طراحی‌های کارت ویزیت است که توانسته طرفداران خاص خودش را به خوبی راضی نگه دارد. مهم‌ترین نکته ای که در مورد طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته وجود دارد این است که این طراحی عمدتاً بر اساس متریال و نوع ساخت آن است. یعنی نوع ساخت و متریال متفاوت آن نسبت به سایر کارت‌های ویزیت در بازار مهم‌ترین مشخصه کارت‌های لمینت محسوب می‌شود. در ادامه می‌خواهیم بیشتر با این نوع طراحی آشنا شویم و نقاط مثبت و منفی آن را بررسی کنیم.

آماده سازی کارت ویزیت برای چاپ |چاپ کارت ویزیت با کیفیت

مقاومت و تحریک نقطه خشم!

متریال ساخت کارت‌های لمینتی عمدتاً بر اساس دو کارت گلاسه با پوششی از سلفون مات یا براق است. خود کارت‌های گلاسه مقاومت خوبی در برابر خمش و پاره شدن دارند که با استفاده از سلفون این مقاومت چندین برابر شده  است. در نگاه اول این نوع طراحی برای داشتن مقاومت بیشتر در کارت‌ها و باعث افزایش طول عمر کارت‌ها شده است. اما چیزی نبود که اقتصاد به دنبال آن باشد.

در کلام بهتر شما باید یادتان باشد که با دادن کارت ویزیت خود به مشتری ( هر نوع کارت ویزیتی ) دیگر این کارت به سمت شما برنمی‌گردد و عملاً استفاده آن برای شما تمام شده است. بنابراین عملاً مقاومت کارت‌های لمینتی سود این چنینی برای شما نمی‌تواند داشته باشد. باید دلیلی دیگر برای موفقیت طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته پیدا کرد.

مقاومت مهم ترین نکته این نوع طراحی کارت ویزیت است

مقاومت مهم‌ترین نکته این طراحی محسوب می‌شود اما کارکرد آن به نحوی دیگر است. احتمالاً تا امروز یکی از این کارت‌ها به دستتان رسیده است که برای شما بی اهمیت بوده است. با آن شروع به بازی کرده‌اید. دوست نداشتید که آن را خراب کنید. اما ناگهان آن را خم می‌کنید. خطی وسط کارت می‌افتد، زیبایی آن کم می‌شود و دیگر فایده‌ای ندارد که بخواهید آن را صاف نگه‌دارید، پس بهتر است که از بین برود.

شروع به تقلا برای تکه‌تکه کردن کارت می‌کنید. اما کارت مقاومت زیادی دارد. سلفون اجازه هیچ تحرکی به شما نمی‌دهد. سلفون را جدا می‌کنید، برخی از کلمات کارت روی سلفون و برخی دیگر روی کارت باقی می‌ماند. اما دو لایه گلاسه مقاومت زیادی دارد و همچنان نمی‌توانید آن را تکه‌تکه کنید. لایه‌های گلاسه را جدا می‌کنید و حالا می‌توانید آن را به طور کامل پاره کنید.

بعد از این که همه چیز تمام شد شما بر مزار تکه‌های کارت می‌روید و تازه می‌خواهید بدانید که این کارت چه کسب و کاری بوده است و به نوعی نسبت به آن احساس عذاب وجدان می‌کنید. این تمام داستان و روندی است که طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته می‌تواند رقم بزند. اما آن اتفاق مگر چه سودی برای کسب و کارها دارد که این طراحی را جذاب کرده است. نظر شما چیست؟ داستان را دوباره مرور کنید تا جواب را خودتان پیدا کنید. در قسمت بعد این جواب را به شما خواهیم داد.

هدف را فراموش کنید

پاسخ در همان خط انتهایی داستان است. در کلام بهتر اقتصاد علمی است که برایش مهم نیست شما از کجا و چگونه به سود می‌رسید مهم این است که به سود برسید. همه داستان طراحی و تولید کارت ویزیت و تبلیغات و … نیز همین است. مهم نیست شما چگونه می‌خواهید ذهن مخاطب را تسخیر کنید. مهم این است که توجه او را به خودتان جذب کنید. در تمام داستان بالا اگر دقت کنید مهم‌ترین نکته گفته شده همان انتهای داستان بود: ” … تازه می‌خواهید بدانید که این کارت چه کسب و کاری بوده است … ” ایجاد این یک خط احساس در بیننده و مخاطب است که باعث شده است محبوبیت خوبی در میان مخاطبان داشته باشد.

بیایید داستان بالا را آنالیز کنیم. باید قبول کنیم که اگر ما انسان‌ها از قوه تفکر برخوردار نمی‌شدیم در دسته حیوانات وحشی قرار می‌گرفتیم. این خوی وحشیگری در هرکدام از ما وجود دارد که اگر بخواهیم به آن اجازه رشد و پرورش بدهیم می‌تواند فاجعه‌ای را ایجاد کند. بنابراین یک احساس پنهان مشترک در تمام انسان‌ها به نام وحشیگری وجود دارد. برای اقتصاد مهم نیست که این احساس وحشیگری است، تنها چیزی که مهم است این نکته است که این احساس مشترک است یعنی با یک تیر می‌تواند هزاران هزار هدف بزند!

پس تنها کافی است چیزی طراحی کرد که این احساس مشترک (وحشیگری) تحریک شود. وقتی شما می‌خواهید کسی را به شوخی یا جدی اذیت کنید، مادامی که او مقاومت می‌کند اذیت شما ادامه دار خواهد بود. زیرا از این مقاومت و شکستن آن خوشتان می‌آید، اما زمانی که او مقاومت را کنار بگذارد ” اذیت ” باید دلیل بهتری برای خود پیدا کند. بنابراین مقاومت در برابر تغییر یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند حس وحشیگری را در انسان بیدار کند.

طراح کارت‌های ویزیت لمینت به نوعی تیز بینی خوبی داشته است. او می‌دانسته احساس تخریب در انسان‌ها همیشه زنده است. تنها کافی است مقاومتی زیاد در برابر این احساس تخریب بگذاریم. در حالی که خود مخاطب می‌داند که چیزی که تخریب کند کارت ویزیتی بیشتر نیست، همین او را عصبی‌تر می‌کند.

اما نکته جالب هنوز مانده است، انسان‌ها بعد از شکستن مقاومت طرف رو به رو و برتری یافتن به آن به طور هم‌زمان احساس عذاب وجدان و محبت نسبت به آن می‌کنند. این احساسی است که در واقع در طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته به دنبال آن هستیم. از آن جایی که کارت تکه‌تکه شده است، مخاطب برای ارضای عذاب وجدان، خود را مجبور به جمع کردن تکه‌ها و سلفون می‌کند تا حداقل بداند این کارت ویزیت کجا بوده است. همین جست و جو و توجه تنها چیزی است که ما می‌خواهیم.

یادتان باشد طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته است!

مهم‌ترین فایده و مزیت طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته همان چیزی بود که در بالا گفتیم. وقتی مخاطب خود به دنبال نام و برند شرکت ما باشد در واقع در دامی که برای آن پهن کرده‌ایم افتاده است و ذهنش را به ما سپرده. اما این تمام داستان نیست. هنوز ما با ذهن مخاطب کار داریم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته وجود دارد این است که روکش این کارت‌ها که از جنس سلفون است می‌تواند حس خوبی هنگام لمس کردن به مخاطب بدهد. این احساس آکنده از ابهت، مقاومت و غرور است.

به بیان بهتر تنها راه ارتباط مخاطب با کارت ویزیت ما از راه بینایی و چشم نیست، بلکه او وقتی کارت ویزیت را دست می‌زند سریعاً متوجه فرق آن با سایر طراحی‌ها در بازار می‌شود. در واقع او می‌فهمد که سایر کارت‌های ویزیت جنسی متفاوت نسبت به این طراحی نوین دارند. نکته قابل توجه این است که انسان از صبح تا شب و از شب تا صبح مشغول دیدن بسیاری از چیزهاست و تقریباً هر چیزی را که فکرش کنید می‌بیند. این بار اطلاعاتی به قدری زیاد است که تقریباً انسان‌ها کور شده‌اند و دیگر نمی‌توانند و نمی‌خواهند چیزی بیشتر از نیاز خود ببینند.

احساس زنده بودن کارت ویزیت لمینت

این میزان اطلاعات در برابر میزان اطلاعاتی که از حس لامسه خود دریافت می‌کنند بسیار کمتر است. به نظر می‌رسد که وقتی بتوان چیز جدیدی برای احساس لامسه آن‌ها ایجاد کرد می‌توان نظرشان را جلب کرد. از این رو کارت لمینتی به سلفون و روکش خوب خود اکتفا نکرده است و طراحی‌های برجسته برای آن در نظر گرفته است.

کارت ویزیت برجسته به تنهایی می‌تواند احساس زنده بودن به کارت شما بدهد و این چیزی است که ذهن مخاطب به راحتی با آن فریب می‌خورد. یادتان باشد که کارت ویزیت به عنوان نماینده یک شرکت یا برند یا کسب و کار محسوب می‌شود.

از این رو اگر حس زنده بودن بتواند به مخاطب خود القا کند، یعنی این که مخاطب در برابر این نماینده مقاومت کمتری دارد. حال هرچه این برجستگی واقعی تر و دقیق‌تر طراحی شود این احساس بیشتر و درصد موفقیت شما چند برابر می‌شود. فکرش را بکنید که کارت ویزیت لمینت برجسته مخملی چه غوغایی می‌تواند به پا کند!

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته به عنوان یک طراحی نوین می‌تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد. اما این را باید در نظر داشته باشید که فارغ از هر مسئله‌ای که گفتیم نیاز شما در کسب و کار و شناخت گروه مشتریانی که دارید مهم‌ترین عامل برای پیدا کردن مدل طراحی کارت ویزیت و سایر اقدامات مرتبط با کسب و کارتان است. به بیان بهتر شاید گروه مشتریان شما روزانه در معرض ده‌ها مدل کارت ویزیت لمینتی قرار داشته باشند.

پس طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته حتی به صورت مخملی آن نیز نمی‌تواند چندان برای شما موفقیت آمیز باشد. شما باید بدانید که مشتری شما چه چیزی را کمتر احساس کرده است، آن را به او بدهید. این احساس می‌تواند حتی با یک نقاشی یا طراحی ساده ایجاد شود. تنها چیزی که در این بین مهم است این موضوع است که بدانید دقیقاً مخاطب و مشتری شما دنبال چیست و چه چیزی می‌تواند او را راضی کند.

برای سفارش آنلاین طراحی گرافیکی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی گرافیکی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائیدر این مقاله قصد ما بیشتر معرفی و ارائه آموزش‌های لازم مبنی بر نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب بود. تا جایی نیز سعی کردیم این انتقال مفاهیم به خوبی …

برای سفارش آنلاین طراحی گرافیکی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی گرافیکی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

نحوه طلاکوب یکی از راه کارهایی است که امروز در صنعت تبلیغات و طراحی کارت ویزیت استفاده می‌شود. در واقع نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب بیش از این که به نرم افزارهای مختلف چون فتوشاپ بستگی داشته باشد، به دستگاه چاپ بستگی دارد. در واقع طلاکوب یک نوع دستگاه چاپ محسوب می‌شود که از ذرات فیزیکی به رنگ طلایی طراحی مورد نظر را چاپ می‌کند.

بنابراین به طور کلی می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که طراحی کارت به شکل طلاکوب شده به نوعی برجستگی‌های خاص خودش را داشته باشد و این برجستگی در جای خود جلوه‌ای جدید به طراحی کارت ویزیت می‌دهد. در ادامه سعی می کنیم گریزی به این مسئله بزنیم و کمی با آن آشنا شویم.

اما اولین چیزی که قرار است در این مقاله به آن پرداخته شود نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب خواهد بود. با ما در ادامه همراه باشید تا ساده ترین نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب را با یکدیگر آموزش ببینیم.

آموزش طراحی کارت ویزیت طلاکوب

همانطور که در بالاتر بیان کردیم، بیش از این که نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به فتوشاپ و طراح بستگی داشته باشد به دستگاه طلاکوب  بستگی دارد. این دستگاه به طور فیزیکی ذراتی را که به شکل طلا هستند در دل کارت ویزیت قرار می‌دهد. طلاکوبی کاری در صنعت چاپ محسوب می‌شود که خواهان و طرفدار بسیاری دارد. از این رو این مسئله چندان چیز جدیدی محسوب نمی‌شود. به جز در کارت ویزیت ها انواع دیگر موارد چاپ مانند کتاب و … از این امکان استفاده می‌کنند.

نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به این صورت است که شما طرحی را در فتوشاپ یا هر جای دیگر انجام می‌دهید. در نظر داشته باشید که این طراحی در خود فتوشاپ یا سایر نرم افزارهای طراحی به شکل طلاکوب نشان داده نمی شوند. بنابراین عملا ما در طراحی‌هایی که در فتوشاپ یا هر جای دیگر انجام می‌دهیم، طلاکوبی را به صورت مجازی نمی‌بینید.

از نکات مهم نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب این است که شما باید آن را به رنگ یک دست سیاه ( 100 ) دربیاورید. یعنی هرجایی را که می خواهید طلاکوبی شود باید کاملا یک دست سیاه باشد و پس زمینه آن سفید ( 0 ) باشد. بنابراین شما در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ اینگونه خواهد بود که آن بخش‌هایی که باید طلاکوبی شود سیاه و بخش‌های دیگر کاملا سفید باشد. این چیزی است که توسط دستگاه‌های طلاکوب تعریف  شده است و نمی‌توان روش یا کاری جز این انجام داد.

پس به طور خلاصه روش طراحی کارت ویزیت طلاکوب این گونه است که شما بخش‌هایی را که می خواهید طلاکوبی شود به رنگ سیاه ( 100 ) و بخش‌های دیگر را به سفید کامل ( 0 ) تغییر می‌دهید. در این حالت دستگاه متوجه بخش‌های طلاکوبی خواهد شد و بخش‌های دیگر را رها خواهد کرد. یادتان باشد که دستگاه رنگ سیاه را معادل عدد 1 و رنگ سفید را معادل عدد 0 در نظر می‌گیرد.

یک مسئله بسیار مهم در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب

اما نکته مهمی که در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب وجود دارد این است که در بالا نیز به آن اشاره شد این بود که دو حالت بیشتر برای دستگاه چاپ طلاکوب وجود ندارد. یا طرحی را به واسطه طلاکوب چاپ می‌کند و یا هیچ چیزی را چاپ نمی‌کند. در واقع فایل طلاکوب ما تنها می‌تواند حاوی دو بخش باشد: بخش‌هایی که باید طلاکوبی شود و بخش‌هایی که سفید و خالی هستند.

خوب است بخوانید:

حال سوال اساسی که در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب پیش می آید این است که ما لزوما قرار نیست تمام بخش‌های کارت ویزیت خود را طلاکوب کنیم، مسلما بخش‌هایی را می‌خواهیم به صورت چاپی و ساده بر روی کارت ویزیت چاپ کنیم. استفاده تمام طلاکوب هم هزینه بالاتری دارد و هم فایده چندان زیادی ندارد. طلاکوب جایی دیده می‌شود که عملا نوشته‌های عادی و چاپ شده در کنار آن قرار داشته باشد.

پس اگر دستگاه طلاکوب دو حالت بیشتر ندارد و نمی‌تواند به صورت عادی نوشته و طراحی‌ها را چاپ کند، تکلیف ما چه می‌شود؟ در واقع اگر به دستگاه طلاکوب  بخواهیم اعتماد داشته باشیم یا باید کارت ویزیت تمام طلاکوب شده تحویل بگیریم یا هیچ کاری صورت ندهیم.

اما این مسئله راه حل بسیار ساده ای در دنیای مجازی و نرم افزارهای مختلف دارد. اما قبل از بیان آن به نظر شما این راه حل در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب چه چیزی می‌تواند باشد؟

پاسخ به یک سوال مهم در باب نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب

همانطور که در بالا گفتیم دستگاه طلاکوب تنها قادر است دو نقطه سیاه و سفید را از هم متمایز کند. نقطه سیاه را تبدیل به طلاکوب می‌کند و نقطه سفید را رها می‌کند. اما مسئله که بیان کردیم این بود که عملا ما در بسیاری از مواقع در کارت های طلاکوب شده نیز نیاز به استفاده از طرح‌ها و نوشته‌های چاپی داریم. پس چگونه می‌توانیم طلاکوب را در کنار در چاپی قرار دهیم؟

پاسخ نسبتا روشن است. شما در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب باید دو فایل مجزا از یک دیگر ایجاد کنید! در کلام ساده تر شما یک فایل کاملا مشخص از طراحی کارت ویزیت خواهید داشت. این فایل متشکل از بخش‌های مختلف خواهد بود. برخی از این بخش‌های به صورت چاپی و برخی دیگر به صورت طلاکوب خواهد بود. از طرف دیگر ما برای طرح‌های چاپی و طرح‌های طلاکوب دو دستگاه کاملا مجزا استفاده می کنیم. بنابراین برای داشتن یک طرح مختلط از چاپ و طلاکوب باید دو فایل داشته باشیم. یک فایل برای طلاکوب و یک فایل برای چاپ!

بنابراین بخش‌هایی که مخصوص طلاکوبی در نظر گرفته شده در فایل مجزا با شرایط گفته شده: یعنی بخش‌های طلاکوب سیاه کامل و بخش‌های دیگر سفید خواهد بود و بخش چاپی نیز به صورت مجزا در فایل چاپی با همان شرایط خودش که ممکن است رنگ و طرح خاصی داشته باشد به دستگاه چاپ سپرده می‌شود.

در نظر داشته باشید که دو فایل چاپ و طلاکوب باید مکمل یکدیگر باشند، یعنی هیچ نقطه مشترکی با یک دیگر نداشته باشند. در صورتی که نقطه مشترک داشته باشند عملا آن نقطه هم طلاکوب خواهد شد و هم چاپ می‌شود و این یعنی یک اسراف و ایجاد هزینه اضافی!

نکته مهمی که در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب وجود دارد!

بنابراین ما تا این جای داستان متوجه شدیم که عملا برای داشتن یک کارت طلاکوب که در دل خود طرح‌های چاپی هم خواهد داشت، باید از دو فایل فتوشاپ شده ( یا هر نرم افزار دیگر) استفاده کنیم. همانطور که در بالاتر گفتیم این دو فایل باید به صورت مجزا و البته مکمل یکدیگر باشند.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که باید اندازه‌ها را در این طراحی‌ها به درستی در نظر بگیرد. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، باید به نوعی فایل های چاپی و طلاکوب را آماده کنید که اگر آن‌ها را روی هم بگذارید فایل نهایی آماده شود. این اندازه اگر به درستی رعایت نشوند عملا طلاکوب روی چاپی خواهد رفت و به طور کلی کارت طلاکوب شده چندان جذابی نخواهیم داشت. این بخش را شاید بتوانیم مهمترین نکته در مسئله و سیر نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب بدانیم.
از این رو معمولا طراحان سعی می‌کنند که نقاط مشخصی در صفحه ایجاد کنند و بر اساس اندازه آن نقاط این طراحی‌ها را انجام دهند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که ابتدا طرح چاپ باید انجام بگیرد و سپس وارد طرح طلاکوب شود. علت این موضوع بسیار ساده و روشن است. در واقع طلاکوب باعث ایجاد برجستگی روی کارت ویزیت می‌شود این برجستگی شاید در اندازه دو تا چهار میلی متر باشد اما همین اندازه اجازه نمی‌دهد که دستگاه چاپ که معمولا یک دستگاه کاملا مسطح و بدون برجستگی است کار خود را انجام دهد. اگر هم دستگاه چاپ بتواند با وجود طلاکوب کار خود را انجام دهد رسما طلاکوب کاملا تبدیل به یک سطح مسطح می‌شود و عملا دیگر آن برجستگی‌های لازم را از دست خواهد داد. پس کاملا منطقی است اگر بخواهیم اول طرح چاپ را آماده کنیم و سپس آن را به دستگاه طلاکوب بسپاریم. این ها نکات مهم در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب که باید آن‌ها را رعایت کرد.

یکی از بهترین سربرگ لایه باز این است که هر لحظه می توانید قطعه خود را ویرایش کنید. برای فعال کردن تغییرات بیشتر، باید فایل را در فرمت PSD ذخیره کنید. در این فرمت، تصویر شما به صورت لایه های جداگانه (پس زمینه، متن، گرافیک و غیره) ذخیره می شود.

نگاهی به مزیت های طلاکوب

در این مقاله قصد ما بیشتر معرفی و ارائه آموزش‌های لازم مبنی بر نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب بود. تا جایی نیز سعی کردیم این انتقال مفاهیم به خوبی انجام بگیرد. اما در انتها بهتر است نگاهی به فواید اصلی طراحی کارت طلاکوب کنیم.
مهمترین نکته ای که در این بین وجود دارد این است که طلاکوب یک روش جدید برای نشان دادن خلاقیت و ایجاد جذابیت برای مخاطب است. در واقع طراح همیشه باید کاری کند که طراحی به نوعی برای مخاطب جذاب باشد. طلاکوب توانسته برای مدتی این کار را بر عهده بگیرد. از آن جایی که این کار تا حدودی گران محسوب می‌شود، به نظر می رسد که هنوز طلاکوب اشباع نشده و کمتر کسب و کاری سراغ آن رفته اند.

به جز این مسئله برجسته بودن طلاکوب بسیار مورد توجه و اهمیت قرار دارد. در واقع وقتی یک کارت ویزیت از حالت همیشگی و عادی خود که به شکل دو بعدی است خارج می‌شود عملا باعث می‌شود که احساس زنده بودن به مخاطب منتقل کند و به نوعی مخاطب با این مسئله احساس ارتباط بیشتری پیدا کند. این همان چیزی است که یک طراح و صاحب کسب و کار به دنبال آن است.  در واقع ما در دنیای اقتصاد و تجارت کاری و هدفی به جز جذب مخاطب نداریم، یک کارت ویزیت طلاکوب شده می‌تواند تمام این هدف را به واقعیت تبدیل کند. البته اگر روش درستی در این کار اتخاذ کرده باشیم.

آماده سازی کارت ویزیت برای چاپ |چاپ کارت ویزیت با کیفیت

پایان سخن از نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب

به طور کلی همانطور که بیان شد، طلاکوب کردن یکی از روش های جدید  و البته کمی گران قیمت در حوزه طراحی و چاپ کارت ویزیت محسوب می‌شود. این روش توانسته نظر مخاطبان و صاحبان کسب و کار را به خوبی به سمت خود جذب کند. البته نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب نیز چندان کار سختی نیست و تنها به چیزی که احتیاج دارد یک ماشین چاپ طلاکوب است. با وجود این که از نظر طراحی، طلاکوب کار چندان دشواری ندارد اما یک سری ریزه کاری هایی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد. توجه داشته باشید اگر می خواهید دست به طراحی طلاکوب بزنید، ابتدا باید دستگاه طلاکوب را بشناسید و بدانید که ویژگی‌های اصلی آن دستگاه چیست و چگونه کار می‌کند. این شناخت می‌تواند شما را از انجام برخی اشتباهات دور کند.

برای سفارش آنلاین طراحی گرافیکی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی گرافیکی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

طرح سربرگ شرکت ساختمانی یا طرح سربرگ لایه باز با رنگ بندی نارنجی و مشکی صورت لایه باز در ابعاد A4 و فرمت PSD طراحی گردیده است.

ترنج گراف به عنوان یکی از بزرگترین سایت های فروش طرح لایه باز در تلاش است تا با کمترین هزینه انواع طرح ها را به صورت لایه باز در اختیار مشتریان خود قرار دهد.از این رو طراحان این مجموعه روزانه با طراحی و آپلود موضوعاتی نظیر طرح بنر محرم، طرح بنر عید نوروز، طرح بنر ماه رمضان، طرح بنر شهادت سردار سلیمانی، بنر گرامیداشت یادواره شهدا کار را برای مجموعه های چاپ بنر آسان تر نماید.

دکمه بازگشت به بالا