عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه یک قنادی باز کنیم؟

اگر شما به دنبال پاسخ برای چطور کار خوب پیدا کنم به فکر راه اندازی قنادی و اینکه چگونه شیرینی فروشی بزنیم افتاده‌اید، تبریک می‌گوییم. چون شما برای راه اندازی یکی از پردرآمدترین مشاغل گام برداشته‌اید. از دیگر مشاغل جذاب و پر درآمد فروشگاه لوازم ورزشی، کافه رستوران و کافه سیار است که همیشه مشتریان زیادی دارند. اگر قصد تاسیس قنادی را دارید، این مقاله منبعی مفید و کاربردی برای راه اندازی مغازه شیرینی فروشی شما خواهد بود. با ما همراه شوید و صفر تا صد نکات آشنایی با تجهیزات راه اندازی قنادی را به آسانی بیاموزید.

سرمایه اولیه راه‌اندازی قنادی

قنادی از جمله مشاغلی است که در همان قدم ابتدایی نیازمند سرمایه است. نیاز به سرمایه‌ای جهت خرید یا اجاره بنایی برای تولید و فروش انواع شیرینی بر هیچکس پوشیده نیست، اما سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی قنادی، به همین مورد محدود نمی‌شود. برای تولید انواع شیرینی به دستگاه‌های حرفه‌ای مختلفی مثل میکسر، فر، سردخانه، یخچال، انواع قالب و ابزارهای شیرینی‌پزی نیاز است که فراهم‌کردن همین موارد، دست‌کم هزینه‌ای حدود 400 میلیون تومان روی دست شما خواهد گذاشت.

جدای این موارد، مجموعه‌ای از هزینه‌های جانبی و هزینه‌هایی مانند استخدام نیرو را هم باید درنظر بگیرید. پس پیش از هر چیز از امکان تأمین چنین سرمایه‌ای مطمئن شوید. البته اگر محصولات متنوع و باکیفیتی تولید کنید و فروش خوبی داشته باشید، بازگشت سرمایه به‌سرعت اتفاق میفتد.

الف- چگونه شیرینی فروشی بزنیم

شیرینی فروشی یا قنادی کسب‌وکاری است که از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول کارگاه شیرینی پزی که محیطی بسته و دور از دید مشتری است. بخش دوم همان جایی است که مشتری برای خرید شیرینی و دیگر محصولات قنادی به آن‌جا می‌آید و دکوراسیون داخلی را شامل می‌شود. البته قنادی‌های مدرن بخش دیگری نیز با عنوان کافه قنادی ایجاد کرده‌اند که مشتری بتواند در آن‌جا بنشیند و سفارش خود را همراه با چای یا قهوه سرو کند.

در پاسخ به سؤال چگونه شیرینی فروشی بزنیم می‌توان گفت که اگر به این شغل علاقۀ کافی دارید، می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، تأمین هزینه راه اندازی قنادی و اجارۀ مکان و خرید تجهیزات مربوطه کار خود را شروع کنید.

ب- چگونه قنادی بزنیم و از رقبایمان متمایز باشیم

زدن مغازه قنادی بیشتر از دانش به تجربه نیاز دارد؛ به‌طوری‌که نسبت تجربه به دانش آن 80 به 20 است. پس لازم است که بعد از گذراندن دوره‌های شیرینی پزی و مطالعۀ مقالات و کتب مربوط به آن، حتماً مدتی را در کارگاه‌های مختلف شیرینی پزی کار کنید تا تجربۀ لازم را کسب کنید. طراحی دکوراسیون مدرن و جذاب، تولید انواع شیرینی با کیفیت و برخورد مناسب با مشتری از جمله فاکتورهایی هستند که شما را از رقبایتان متمایز می‌کنند.در هر حال کیفیت شیرینی و کیک تولیدی شما، برگ برندۀ کسب‌وکارتان است.

مراحل راه اندازی قنادی

مراحل راه اندازی کافه قنادی و قنادی چیست؟ مراحل راه اندازی قنادی و صفر تا صد راه اندازی قنادی به شرح زیر می باشد:

  1. در اولین مرحله از راه اندازی مغازه قنادی باید اقدام به انتخاب مکان مناسب تجاری و اجاره آن کنید.
  2. در دومین مرحله از راه اندازی مغازه شیرینی فروشی باید مجوز تاسیس قنادی را دریافت نمایید.
  3. سومین مرحله خرید تجهیزات راه اندازی قنادی و لوازم آن می باشد.
  4. آشنایی با منابع تامین و خرید مواد اولیه برای تولید محصولات قنادی
  5. استخدام نیرو برای قنادی، نیروی شیرینی پز حرفه ای و ماهر
  6. تولید نام برند و لوگوی تجاری برای راه اندازی شغل قنادی
  7. تولید و طراحی بسته بندی ها و جعبه برای شیرینی و کیک های قنادی
  8. طراحی دکوراسیون جذاب بخش های داخلی و خارجی قبل از راه اندازی یک قنادی
  9. استفاده از نورپردازی های مدرن برای جذب مشتری و درآمد بیشتر
  10. بررسی عملکرد و کیفیت سایر قنادی ها و رقبا با بازدید
  11. استفاده از تبلغات و بازار یابی برای قنادی و درآمد بیشتر

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

وسایل مورد نیز برای قنادی زدن و راه اندازی شیرینی فروشی کوچک چیست؟ اگر قصد راه اندازی قنادی کوچک و یک مغازه قنادی را دارید باید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آن را خریداری نمایید. وسایل مورد نیاز برای راه اندازی قنادی به شرح زیر می باشد:

  1. دستگاه خمیر گیر
  2. فر قنادی
  3. فر کیک پزی
  4. فر شیرینی پزی
  5. دستگاه گل خامه زن
  6.  دستگاه خمیر پهن کن
  7. دستگاه چانه گیر
  8. دستگاه قیف زن
  9. میکسر قنادی
  10. دستگاه الک آرد
  11. کانتر گرم قنادی
  12. وردنه زن
  13. وارمر شکلات آب کن
  14. دستگاه دونات زنی و پخت پیراشکی
  15. دستگاه رول کن

برای راه اندازی شیرینی فروشی وام دریافت کنید و سرمایه جذب کنید

شما باید هنگام راه اندازی شیرینی فروشی خود به هزینه های مختلف آن توجه کنید؛ مانند اجاره یک مکان برای کسب و کار، مجوزها، تجهیزات، استخدام و آموزش کارکنان، انبار مواد آشپزخانه و هزینه های آب و برق. شما برای تأمین این هزینه ها به مقدار زیادی پول نیاز دارید. همچنین امکان دارد شیرینی فروشی شما در اوایل راه اندازی به سوددهی نرسد. در نتیجه شما باید برای تأمین هزینه های این مدت پول نقد داشته باشید. معمولاً شما و شرکای شما به ندرت می‌توانند تمام این هزینه ها را پوشش دهند. بنابراین بهترین راه وام گرفتن از بانک‌ها است.

یک مکان را برای شیرینی فروشی خود اجاره کنید

شما باید محل شیرینی فروشی خود را با توجه به عوامل زیر انتخاب و اجاره کنید:

  • اطلاعات جمعیت شناسی
  • دسترسی به مشتریان
  • نزدیکی به تأمین کنندگان
  • تعداد رقابت
  • اندازه و نوع فضای مورد نیاز
  • میزان ایمنی و جرم و جنایت در محل

مجوزهای قانونی شیرینی فروشی خود را دریافت کنید

گرفتن مجوز در صنعت غذایی نسبت به سایر صنایع دشوارتر است. زیرا مواد غذایی با سلامت افراد در ارتباط هستند. با این حال شما باید قبل از راه اندازی شیرینی فروشی خود مجوزهای مرتبط را دریافت کنید تا با اطمینان خاطر فعالیت خود را شروع کنید.

استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات خود را مشخص کنید

شما باید قبل از راه اندازی شیرینی فروشی خود، کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود را اجرا کنید تا کسب و کار و محصولات خود را به مردم معرفی کنید.

آخرین مرحله راه اندازی شیرینی فروشی، برگزاری یک مراسم افتتاحیه بزرگ است

شما باید در مرحله آخر راه اندازی شیرینی فروشی خود یک مراسم افتتاحیه برای پذیرایی از مشتریان در کسب و کار خود برگزار کنید. اگر شما مراسم افتتاحیه را به طور موفقیت آمیز برگزار کنید، می‌توانید کار خود را به خوبی شروع کنید و مشتریان وفاداری را جذب نمایید. البته برای اطمینان از حضور مشتریان در مراسم افتتاحیه، باید آن را تبلیغ کنید.

یکی از راه‌های عالی جذب مشتریان در مراسم افتتاحیه، ارائه تخفیف‌ها و آفرهای ویژه است. علاوه بر این شما می‌توانید مهمانان خود را با نمونه شیرینی‌های رایگان پذیرایی کنید؛ زیرا آن‌ها با این کار متقاعد می‌شوند از شما خرید کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا