کسب و کار ایرانیورزشی

کف باشگاه بدنسازی را با چه کفپوشی بپوشانیم؟

ویژگی های کفپوش لاستیکی رولی

کفپوش لاستیکی رولی یکی از انواع در عرض ۸۰ سانتی متر تولید می‌شود و طول آن تا ۱۰۰ متر هم می‌تواند گسترش یابد. این کفپوش ها همچنین از نظر ضخامت، تنوع بالایی دارند. یعنی بنابر سفارش مصرف کننده، می‌توانند از ۲ تا ۱۰ میلی متر ضخامت داشته باشند. دیگر ویژگی این است که هم به صورت تکرنگ یعنی به رنگ مشکی تولید می‌شوند و هم به صورت رنگی با ترکیبی از رنگ های روشن یا تیره. و آخرین ویژگی، درخصوص (گرانولی) است که نسبت به دیگر انواع کفپوش گرانولی یعنی و کفپوش درجاریز ، ارزان تر و اقتصادی تر به حساب می‌آید.

شیوه نصب کفپوش های لاستیکی رولی

اگر کفپوش های گرانولی پازلی ، همانند لگو در هم قفل و چفت می‌شوند و یا به کمک ابزارآلات و ماشین در یک اتاق یا سالن نصب می‌شوند، یا گرانولی به هیچ نوع چسب یا ابزاری برای پوشاندن کف زمین نیاز ندارند. البته اگر یک مشتری خواهان چسبیدن این کفپوش به کف زمین باشد، می‌توان این کار را انجام داد اما به طور عمومی نیازی به این کار نیست و این کفپوش ها همانند یک زیرانداز روی زمین پهن و به همان صورت هم می‌توان آن را جمع آوری کرد. با توجه به این توضیحات، بهتر است پیش از خرید و یا تصمیم به خرید یکی از کفپوش های گرانولی با مشاوران شرکت کفپوشان گفتگو کنید تا آنها به شکل دقیق تری نیازهای تان را بررسی و به سمت خرید کفپوش لاستیکی مناسب، راهنمایی‌تان کنند.

کفپوش لاستیکی رولی و درجاریز چه تفاوتی با هم دارند؟

درجاریز را به صورت میلی متری می‌فروشند یعنی شما به عنوان مشتری بنابر ضخامت کفپوش، پول بیشتر یا کمتری پرداخت می‌کنید. نکته این است که ضخامت کفپوش های درجاریز از ۱۰ میلی متر شروع می‌شود. نکته دیگر اینکه میزان ضربه گیری و ایمنی محیط به دلیل ویژگی های این کفپوش بیشتر از و پازلی است. در نتیجه در محیط ها و فضاهای حرفه‌ای تر و جدی تر هم نصب می‌شود. به این ترتیب شاید بهتر باشد باشگاهی ۱۰۰ متری که وسایل بدنسازی گران قیمت ندارد، از انواع کفپوش پازلی یا رولی با ضخامت ۵ یا ۶ میلیمتر استفاده کند ولی برای باشگاهی که پذیرای ورزشکاران حرفه‌ای است و فضایی بیش از ۱۰۰ متر دارد دارد، استفاده از کفپوش درجاریز با ضخامت بیشتر مناسبتر خواهد بود. تفاوت مهم دیگر کفپوش لاستیکی رولی و درجاریز این است که کفپوش درجاریز پس از نصب قابل جا به جایی نیست. در حالی که را می‌توان در کنار یکدیگر پهن و حتی به عنوان زیرانداز در پایین دستگاه های یک کارگاه یا دستگاه های سنگین بدنسازی از آنها استفاده کرد.

کفپوش لاستیکی رولی و پازلی چه تفاوتی با هم دارند؟

تقریبا می‌توان گفت که مواد اولیه تولید و پازلی تفاوت چندانی با هم ندارند. به علاوه هر دو کفپوش در ضخامت های گوناگون می‌توانند تولید شوند. با این توضیحات تفاوت کفپوش پازلی و رولی در شیوه نصب، قیمت و در نهایت رنگ مورد نظر شماست. در حالی که می‌توان رنگ کفپوش های پازلی را به رنگ مورد نظر مشتری تغییر داد، رنگ کفپوش لاستیکی رولی محدودتر است. همچنین اگرچه نصب هر دو ساده و آسان است اما پوشاندن فضاهای وسیع با کفپوش پازلی سخت تر و زمان بر است در حالی که کفپوش کردن یک اتاق با سریع تر و ساده تر است. همچنین اگر ترجیح می‌دهید کفپوش اتاق تان بدون درز و یکدست باشد، بهتر است را بخرید و نصب کنید. اما اگر این مساله برایتان اهیمت چندانی ندارد، کفپوش پازلی را انتخاب کنید.

مزایای کفپوش لاستیکی رولی

انتخاب مزایای زیادی دارد از جمله صرفه جویی در زمان نصب و صرفه جویی در هزینه ها. از سوی دیگر هرچه درز میان کفپوش کمتر باشد، باکتری های موجود در کفپوش کمتر و شستشوی آن نیز آسان تر میشود چون دیگر نیازی به پاک کردن درز میان پازل ها نیست. دیگر مزایای این کفپوش عبارتند از: • نصب آسان • عایق ضد رطوبت • انعطاف پذیری بالا • دوام طولانی • ایمنی و حفاظت از مصرف کنندگان • ضربه پذیری • ضد لغزش • ضد ساییدگی • مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف • تعمیر و بهسازی آسان

کفپوش لاستیکی رولی را کجاها نصب کنیم؟

به دلیل اینکه ارزان قیمت هستند و نصب آسانی دارند، علاوه بر استفاده عمومی به طور گسترده ای در صنعت ساختمان سازی نیز به کار می‌روند. آنچه در ادامه می‌خوانید تمام کاربردهای این کفپوش ارزان قیمت است.

باشگاه های ورزشی و بدنسازی

یکی از بهترین گزینه ها برای باشگاه های ورزشی و بدنسازی، سالن‌های رقص، زومبا و … است. خواه این کفپوش، رولی باشد، درجاریز باشد یا تایل، به دلیل نرمی و خاصیت ضربه گیری این کفپوش، ایمنی استخوان‌ها و بدن ورزشکاران را تضمین و اعتماد مشتری را به باشگاه جلب می‌کند. از سوی دیگر این کفپوش باعث می‌شود که دستگاه ها و دمبل های بدنسازی سالم بمانند. چراکه فشاری که ورزشکاران به دستگاه های پرتحرک همچون دوچرخه وارد می‌کنند و باعث اصطحکاک آن با زمین می‌شوند، می‌تواند به دستگاه های یک باشگاه آسیب و صدمه وارد کند.

کاربرد در زیر پارکت ها و پارکت لمینیت ها

آنها که عاشق کفپوش های پارکتی اند، خیلی خوب با صدای قیژ قیژ آزاردهنده ای که در هر قدم راه رفتن روی چوب به گوش می‌رسد، آشنا هستند. آنها که خوابشان سبک است و از قضای روزگار، کف آپارتمانشان هم با پارکت یا پارکت لمینیت پوشیده شده، بیش از بقیه این صدای قیژ قیژ را می‌شناسند. البته بسیاری از فعالان صنعت ساختمان سازی پیش از ساخت و ساز به این نکته توجه ویژه دارند و برای اینکه کفپوش خانه یا آپارتمان کمترین سر و صدا را ایجاد کند، از فوم سرد با ضخامت-های ۱ تا ۲ میلی متر استفاده می‌کنند. با این حال این زیرسازی به دلیل پایین بودن مقاومت فشار مانایی فوم پس از مدتی بی اثر و سر و صدای پارکت ها دوباره شروع می‌شود! راه حل بهتر اما در استفاده از کفپوش های رولی گرانولی است. به این دلیل که این نوع کفپوش ها به دلیل ساختار مقاومی که دارند، هم عایق صدا هستند و هم عایق حرارت. به علاوه، این نوع زیرسازی به مرور زمان حالت خود را از دست نمی‌دهد و باعث ایجاد صدا در پارکت نمی‌شود.

نصب در اصطبل ها و دامداری ها

کفپوش رولی گرانولی به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل لرزش و فشار دارد، مانع از سرخوردن چهارپایان و ضرر و زیان های میلیونی می شوند. این کفپوش ها به خصوص در فصول سرد و بارانی سال در دامداری ها و اصطبل ها بسیار کارآمد و مفید هستند چون کف زمین در این فصول لغزنده می شود و امکان آسیب رسیدن به حیوانات و از دست رفتن سرمایه دامداران یا پرورش دهندگان اسب بالا می‌رود. این در حالی است که پوشاندن کف زمین با گرانول های رولی بسیار مقرون به صرفه و خردمندانه است. حتی از این کفپوش ها می‌توان از در جابه‌جایی چهارپایان با وسائل نقلیه مثل وانت یا کابین های مخصوص جابه جایی اسب نیز استفاده کرد تا بدین وسیله ایمنی حیوان در هنگام سفرهای درون یا برون شهری تامین شود.

کاربردهای خانگی و استفاده در دکوراسیون

ورودی بسیار از خانه ها و آپارتمان های ما با سنگ های مرمر پوشیده شده است. این سنگ ها سطح بسیار صافی دارند و پس از برف و باران بسیار لغزنده و خطرناک می‌شوند. به جای تعویض کامل کفپوش پله و ورودی خانه که مستلزم هزینه بالایی است، می‌توانیم پله ها را با به شیوه زیبایی بپوشانیم. طوری که گرانول ها، زیبا و بخشی از کفپوش به نظر برسند.

عایق برق

اگر کارگاه یا آزمایشگاه کوچکی دارید و در آن از برق با ولتاژ پایین استفاده می‌کنید، حتما به عنوان یک گزینه منحصر به فرد برای پوشش کف زمین فکر کنید. در تولید این کفپوش، موادی به کار رفته که آن را به عایق خوبی در برابر الکتریسیته تبدیل، و خطر برق گرفتگی و آتش سوزی را کاهش می‌دهد. به علاوه اگر خواستید اتاق را تغییر کاربری دهید، می‌توانید این کفپوش را در عرض ۵ دقیقه جمع یا آن را در جای دیگری نصب کنید. حرف آخر اینکه هر کدام از انواع کفپوش های گرانولی با توجه به امتیازات خاص خود مناسب ترین نوع کفپوش در فضاهای داخلی و خارجی هستند. کفپوش های رولی گرانولی نیز با توجه به نیاز جامعه طراحی و ساخته شده با همه اینها در هنگام خرید به دو نکته بیش از هر مساله دیگری فکر کنید. اول اینکه ابعاد فضای مورد نظرتان چه قدر است و دوم اینکه آیا احتمال دارد در آینده دور یا نزدیک، از محل فعلی به جای دیگری نقل مکان کنید یا نه. در صورتی فضای مورد نکفپوش ورزشی به هر نوع پوششی گفته می شود که برای پوشاندن سطوح مختلف در رشته های ورزشی استفاده می شود. کفپوش های ورزشی در یک تقسیم بندی کلی به کفپوش سالن ورزشی و کفپوش های فضای باز تقسیم می شوند. انواع مختلف کفپوش های ورزشی استفاده های مختلفی در مکان ها و رشته های ورزشی  متفاوت دارند. به طور کلی میتوان کفپوش های ورزشی را به صورت زیر طبقه بندی کرد:

در این نوشته تیم نوین فوم تا حدودی به معرفی و بررسی انواع کفپوش ورزشی ساخته شده از ، لاستیک و سایر مواد می پردازد. در سایر صفحات سایت به معرفی دیگر انواع کفپوش و مشخصات و خصوصیات و کاربرد هرکدام نیز خواهیم پرداخت.

انواع کفپوش باشگاه |ضربه گیر کف باشگاه

 انواع کفپوش ورزشی

کفپوش های ورزشی استفاده فراوانی در ورزش و تجهیز سالن ها و اماکن ورزشی دارند. کفپوش ورزشی به عنوان پوشش کف باشگاه یا سالن های تمرین و مسابقات استفاده می گردد. برای خرید کفپوش باشگاه و کفپوش سالن ورزشی نیاز است با انواع و خصوصیات هر یک از این محصولات آشنایی نسبی داشته باشید.  برخی از عمده ترین و پر مصرف ترین  از قرار زیر است.

     کفپوش تاتامی

تشک از فوم نرم ای وی آ تولید می شود. این کفپوش ورزشی به دلیل خصوصیات خوب و منحصر به فرد خود استفاده فراوانی در بسیاری از رشته های ورزشی و رزمی دارد. انواع تشک تاتامی با تراکم و ضخامت متنوع برای رشته های ورزشی متفاوت به وفور موذد استفاده قرار میگیرد.  تشک تاتامی در باشکاه های تکواندو ، کاراته ، جودو، کونگ فو ، بدنسازی و سایر رشته های ورزشی استفاده می شود. از خصوصیات این محصول می توان به وزن مناسب، قابل حمل بودن ، نصب آسان و قابل شستشو بودن اشاره کرد. همچنین مناسب بودن و نرمی و ضربه گیری آن نیز از سایر خصوصیات مثبت این محصول می باشد.

کفپوش تاتامی در ورزش تکواندو به نام نیز شناخته می شود. همچنین نوع خاصی از کفپوش تاتامی به و مورد استفاده قرار می گیرد. تاتامی یکی از محبوب ترین انواع کفپوش باشگاه مخصوصا برای کف باشگاه های رزمی مانند تکواندو، کاراته؛ کونگ فو، فول کنتاکت و رشته های رزمی ترکیبی و سالن های چند منظوره ورزشی می باشد.

    کفپوش لاستیکی

که با نام کفپوش گرانولی نیز شناخته می شود از ترکیبات لاستیک و چسب های مخصوص تولید می شود . کفپوش گرانول و کفپوش باشگاه نیز از نام های دیگریست که این کفپوش ورزشی  با آنها شناخته می شود. کفپوش لاستیکی بسیار سخت و مقاوم است و مناسب تحمل وزن وزنه و کفپوش زیر دستگاه بدنسازی و دستگاه های ورزشی می باشد. کفپوش ورزشی لاستیکی وزن بیشتری به نسبت تاتامی دارد. کفپوش گرانولی یا لاستیکی در مدل های ساده تایلی ، و کفپوش پازلی تولید و عرضه میگردد. از خصوصیات این کفپوش ورزشی  می توان به مقاومت در برابر افتاب ، عدم جذب اب و رطوبت و ایستایی بالا اشاره کرد.

از کاربرد های کفپوش لاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد

    کفپوش درجاریز

نوع خاصی از کفپوش لاستیکی است که به صورت یکپارچه اجرا می شود. این محصول استفاده فراوانی در زمین های بازی کودکان، زمین های ورزشی و اماکن عمومی دارد. این شکل کفپوش هم استفاده های ورزشی و هم استفاده عمومی دارد.  نوین فوم یکی از اولین شرکت هایی بود که به ارایه این محصول در ایران اقدام کرد.

    کفپوش سالن ورزشی

این کفپوش که به عنوان یا کفپوش سالنی یا کفپوش رولی ورزشی نیز نامیده می شود استفاده فراوانی در تجهیز سالن های ورزشی و مسابقات دارد. از نمونه های این محصول می توان به ،  ، کفپوش سالن چند منظوره و کفپوش فوتبال سالنی نام برد. این کفپوش رویه لاستیک یا پی وی سی با زیره فوم ای وی آ دارد و بسیار مقاوم و مناسب ورزش می باشد.

 چمن مصنوعی

ورزشی یکی از کفپوش های مناسب برای فوتبال و برخی رشته های ورزشی دیگر می باشد. چمن فوتبالی جایگزینی مناسب و بسیار مقرون به صرفه برای چمن طبیعی می باشد. چمن مصنوعی مزایای فراوانی نسبت به چمن طبیعی دارد. چمن مصنوعی ورزشی برای تجهیز زمین فوتبال ، زمین گلف ، هاکی روی چمن و سایر رشته های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 کفپوش ورزشی انفرادی

این کفپوش ورزشی به تشک رزمی ، تشک انفرادی یا تشک ایروبیک نیز معروف است . این   انفرادی مناسب انجام حرکات فردی کششی و تمرینی می باشد به صورت تکی می باشد. وزن سبک، امکان حمل، قیمت مناسب و عدم نیاز به نصب تشک ورزشی ایروبیک و انفرادی را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای استفاده در منازل، هوم جیم ها و باشگاه های خانگی نموده است.

کفپوش سالن چند منظوره

کفپوش سالنی یا کف پوش چند منظوره استفاده فراوانی در سالن های ورزشی دارد. ار انواع کفپوش سالنی می توان به کفپوش سالن فوتبال، کفپوش والیبال و کفپوش زمین والیبال اشاره کرد. کفپوش سالنی در دو نوع فوم دار و لاستیکی تولید می شود. این کفپوش گاهی به نام کفپوش بیمارستانی نیز نامیده می شود.

مت یوگا

مت یوگا یا زیرانداز یوگا از فوم نرم ۶ میل تولید می شود. مت یوگا کاوردار مناسب استفاده در یوگا، پیلاتس و ایروبیک می باشد. کفپوش ورزشی در رنگ بندی متنوع از فوم نرم و بهداشتی تولید و عرضه می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول و قیمت با مشاورین ما تماس بگیرید.

مشاورین نوین فوم با تجربه فراوان تجهیز باشگاه های بدنسازی و ورزشی آمادگی و تخصص لازم برای کمک به شما برای انتخاب و خرید بهترین کفپوش ورزشی را دارا می باشند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کفپوش ورزشی ، مشاوره برای انتخاب کفپوش مناسب برای هر رشته ورزشی، دریافت نمونه، قیمت کفپوش های ورزشی، قیمت چمن مصنوعی و سایر محصولات مرتبط همین امروز با مشاورین نوین فوم از طریق شماره تلفن های درج شده در وبسایت تماس بگیرید.

انواع کفپوش ورزشی نوین فوم

ظرتان خیلی بزرگ است، کفپوش رولی و درصورتی که کوچک است، کفپوش پازلی را انتخاب کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید ممکن است روزی مکان باشگاه، اصطبل یا کارگاه و آزمایشگاه خود را تغییر دهید، را بخرید. حتی اگر فضای بزرگی در اختیار دارید و روزی آن را به جای دیگری منتقل خواهید کرد، باز هم خرید و نصب ایرادی ندارد چون در آن صورت هم می‌توانید کفپوش ها را به شکل رول جمع آوری و در جای دیگری نصب کنید.

دکمه بازگشت به بالا