اقتصادی

کمدهای تاشوی ساخت این بانوی کارآفرین به کشورهای همسایه می رود

مجله تفریحی زیباروز / گلستان ندا آمیزاده یک کارآفرین زن در استان گلستان است که علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود ، با تولید و صادرات محصولات خود از جمله کابینت های تاشو و کنترل به تمام نقاط کشور و برخی کشورهای همسایه توانسته است برای 9 زن دیگر شغل ایجاد کند.

این کارآفرین 37 ساله پس از 9 سال زندگی با همسرش در استرالیا و تحصیل در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی در ملبورن ، به زادگاه همسرش گنبدکاووس بازگشت.

وی در سال 1995 با الهام از شغل پدرش که صاحب کارخانه تولید کابینت های تاشو بود ، با نصب و توسعه بیشتر آن موفق به راه اندازی کارگاهی برای خود شد ، بنابراین در سال 1996 به عنوان کارآفرین اصلی این استان فعالیت کرد. گلستان ارائه می شود.

اکنون یکی از کارآفرینان و صادرکنندگان استان ، به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات خود از سراسر ایران و کشورهای همسایه ، با افزایش شیفت های کاری و تعداد بیشتر ، تولید را افزایش می دهد.

این بانوی مقتدر که از پیشگامان کارآفرینی طرح ملی توسعه شرکت های داخلی در استان گلستان نیز به شمار می رود ، هفته گذشته در مسابقه تلویزیونی کارآفرینی “میدون” شبکه 3 سیما شرکت کرده و تجارت خود را ارائه داد.

امی زاده در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز ، با بیان اینکه کارآفرینان افرادی هستند که آرزوهای زیادی دارند ، افزود: این افراد نگرش بسیار مثبتی دارند و فراز و نشیب زندگی را به فرصت تبدیل می کنند. آنها به خود اعتقاد دارند و در کار خود استقامت می کنند و خلاصه اینکه کارآفرینی به معنای ایجاد جریان زندگی برای خود و دیگران است.

وی افزود: فردی که به ایجاد شغل فکر می کند مطمئناً به افرادی فکر می کند که تنها نیستند و اساساً چنین افرادی اعتماد به نفس بالایی دارند و شخصیت پرخطری دارند که به فکر ایجاد یک محیط مناسب و ایمن برای خود و دیگران هستند.

وی گفت: “كارآفرینی در زمینه زنان نسبت به مردان كمی سخت تر است.” .

عمی زاده ادامه داد: در سال 1995 دو شرکت ثبت کردم و فعالیت خود را در زمینه تولید کابینت تاشو آغاز کردم. با تغییراتی که در کابینت های موجود در بازار ایجاد کردم توانستم محصولات با کیفیت بهتری را به بازار وارد کنم.

وی گفت: محصولات ما در اشکاف شامل کمد کودک ، کمد تک در ، کمد دو در ، کمد شب ، جا کفش و تنظیم کننده لباس ، روسری و غیره است. امروزه به دلیل کوچکتر بودن خانه ها ، کابینت های تاشو و تنظیم کننده های ما توانسته اند کمک زیادی به استفاده از فضاهای کوچک در خانه ها کنند.

امی زاده ادامه داد: “طی 4 سال گذشته ، من توانسته ام شغل 9 نفر را تأمین کنم و از آنجا که تقاضا برای محصولات ما این روزها بسیار افزایش یافته است ، قصد دارم شیفت دیگری را برای استخدام زنان بیشتر در کارگاه شروع کنم.”

این کارآفرین خاطرنشان کرد: در آینده برنامه هایی برای مشاغل داخلی و آموزش خانوارهایی با خانم هایی که در راس آنها قرار دارند ، دارم و امیدوارم با آموزش بتوانم مشاغل مستقر در خانه را برای تولید محصولات خانگی در شهرها و روستاهای اطراف ایجاد کنم.

وی گفت: ما در حال حاضر از ماه مه سال جاری صادرات محصولات خود را به افغانستان انجام خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم صادرات خود را گسترش دهیم.

آمیزاده در ادامه گفت: اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و به ویژه دکتر اسدالله پور رئیس امور بانوان شهرستان گنبدکاووس از روز اول با ما بوده و با حمایت آنها زمینه بازدید گنبد و مسئولان استانی را برای بازدید از محصولات ما فراهم کرده است . و آنها همیشه یک تشویق بزرگ برای ما هستند.

وی گفت: “زنان بسیار توانمند هستند ، اما گاهی اوقات برای نشان دادن خلاقیت و کارآیی خود به انگیزه و زمینه مناسب نیاز دارند.” امیدوارم در آینده نه چندان دور بستر بهتر و بزرگتری برای زنان کشورم فراهم کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا