بین الملل

نخستین واکنش پنتاگون به حمله راکتی جدید به پایگاه عین الاسد عراق

پنتاگون صبح روز چهارشنبه مرگ یک تامین کننده غیرنظامی در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در انبار عراق را تأیید کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از اخبار خاورمیانه ، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) مرگ یک تامین کننده غیرنظامی در نتیجه حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در انبار عراق را تأیید کرد.

پنتاگون در اولین پاسخ رسمی خود به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد امروز صبح گفت: “در نتیجه این حمله موشکی ، هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندید.

پنتاگون در بیانیه ای گفت: “نیروهای امنیتی عراق در حال بررسی حمله موشکی به عین اسد هستند و ما نمی توانیم گروه مسئول حمله موشکی را شناسایی کنیم.”

سرتیپ تحسین الخفاجی سخنگوی ستاد کل عراق تأکید کرد تعداد موشک های شلیک شده 10 موشک بوده و 10 موشک وجود دارد.

وی گفت که همه موشک ها به پایگاه اصابت کرده و تلفات و خساراتی به پایگاه وارد نکرده اند.

به گزارش یورونیوز ، این حمله دو روز قبل از سفر پاپ به عراق صورت گرفته است.

برخی از خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری فرانسه با استناد به منابع امنیتی در عراق گزارش دادند که 10 موشک به یک پایگاه یا مناطق نزدیک اصابت کرده است.

همچنین گزارش هایی وجود دارد که نیروهای آمریکایی پرسنل نظامی را به پناهگاه های امن پایگاه عین الاسد منتقل کرده و برج های دیده بانی پایگاه را تخلیه کرده اند.

سخنگوی آمریکایی ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت نیروهای امنیتی عراق تحقیق در مورد منبع حمله را آغاز کرده اند.

یک منبع امنیتی عراقی همچنین گفت که حمله موشکی روز چهارشنبه از یک روستای نزدیک عین اسد صورت گرفت.

یک منبع آگاه امنیتی همچنین گفت موشک های مورد استفاده در حمله به پایگاه عین الاسد از نوع استفاده شده علیه نیروهای آمریکایی از سال 2006 تا 2010 است.

وی گفت كه هشت موشك به قسمت آمریكایی پایگاه اصابت كرد ، در حالی كه دو موشك به سمت نیروهای ویژه ائتلاف بین المللی شلیك كردند.

واشنگتن در پاسخ به این حملات که در هفته های اخیر شدت گرفته است ، همیشه انگشت گناه را به سمت شبه نظامیان نشانه رفته است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان قرار بود روز جمعه (5 مارس) برای بازدید از برخی از مکانهای تاریخی و مذهبی در طول اقامت خود در این کشور ، وارد عراق شود.

پایگاه عین الاسد که سربازان آمریکایی را در ائتلاف بین المللی ضد داعش مستقر می کند ، پیش از این پس از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی توسط ایران توسط موشک های ایرانی هدف قرار گرفت.

حمله موشکی روز چهارشنبه دو هفته پس از حمله مشابه در اقلیم کردستان عراق رخ داد که منجر به کشته شدن یک تامین کننده نظامی ائتلاف و زخمی شدن یک سرباز آمریکایی و چندین تأمین کننده آمریکایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا