مزیت های رپورتاژ نسبت به روشهای لینک سازی
در مقالهای که در سال 1965 در مجلهی نقد اقتصادی هاروارد به چاپ رسید، دکتر چارلز کی. راموند بازاریاب مشهور به توصیف پژوهشهایی پرداخت که برای ارزیابی تاثیر و نفوذ تبلیغات به کار گرفته میشوند. این تجارب نشاندهنده این نکتهاند که تبلیغهای نافذ درکشان ساده است. به عبارت دیگر، شما با نوشتن یک آگهی تبلیغاتی ساده و قابل فهم به میزان فروش کالای موردنظر خود میافزایید. امروزه یکی از تاثیرگذارترین نوع آگهی، رپورتاژ آگهی است که با استفاده از آن میتوانید برندتان را در فضای وب توسعه ببخشید. در ادامه به شرح کامل آن اعم از فلسفه، مزایا و نکات مهم میپردازیم.

فلسفه رپورتاژ آگهی
قبل از آنکه بدانیم رپورتاژ آگهی چیست ، فلسفه آن را مورد بررسی قرار میدهیم. مفهوم رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات رسانهها اضافه شد. در واقع رپورتاژ اگهی طی تلاش یک مجموعه برای شناختهشدن و کسب اعتماد مخاطبان رسانه یا وبسایت دیگری به طور ناملموس است.
در این نوع از آگهی تلاش بر این است که بیطرفانه جنبههای مثبت یک محصول و خدمت یک شرکت را به مخاطبان رسانه دیگر به اطلاع برسانیم و درواقع طوری وانمود شود که جنبه اصلی این اگهی تبلیغاتی نیست. جالب است بدانید که دیوان بینالمللی تجارت در قانون اگهیها در سال 1997 از تمام ناشران میخواهد که تبلیغات را مشخص کنند و به مخاطبان بفهماند که متن یا تصویری که مشاهده میکنند، با هدف تبلیغاتی ایجاد شده است.
امروزه با نشر بیش از 73/2 میلیون صفحه به صورت روزانه در اینترنت، رساندن مقالات شرکتها و وبسایتهای کوچکتر به نتایج بالای موتورهای جستجو و ایجاد بازدید برای این صفحات به چالشی بزرگ تبدیل شده است. با توجه به بررسیهای انجامشده در سال 2007 حرکت چشمان افراد بعد از بازکردن صفحهای در اینترنت به وضوح مشخص شد که دیدهشدن تبلیغات بنری شانس کمتری نسبت به تبلیغات متنی دارند.
قسمتهای قرمزرنگ نشاندهنده بیشترین نگاه کاربر، زرد کمتر و آبی کمترین بازدید را داشتهاند. قسمتهای خاکستری نتوانستند نظر کاربر را جذب کنند و کادرهای سبزرنگ نشاندهنده تبلیغات بنری هستند.
تعریف رپورتاژ اگهی
رپورتاژ آگهی یک نوع گزارش و اگهی تبلیغات است که به صورت غیرمستقیم محصول و خدمات یک کسب و کار را به مخاطب معرفی می کند. رپورتاژ آگهی به وسیله تلویزیون، نشریهها و مجلات، به شکل فایلهای صوتی یا در ویدئو و بخش زیادی از آنها در وبسایتها به صورت متنی منتشر میشوند. اکثر سایتهایی که رپورتاژ منتشر میکنند از سایتهای پرقدرت از نظر گوگل هستند و بیشتر اخبار و مقالات منتشرشده در آنها در کمتر از چند ساعت به صفحه اول گوگل میرسد. اگر سئوی وبسایت برای شما دارای اهمیت است از رپورتاژ آگهی غافل نشوید!
سئو خارجر و لینکسازی یکی از مهمترین فاکتورها برای پیشروی از رقبا است. لینکهایی که از طریق رپورتاژ آگهی به سایت شما داده میشوند، از قدرتمندترین انواع لینکها هستند. به دلیل اعتبار بالای سایت لینکدهنده از دیدگاه گوگل است که باعث میشود لینکهای خروجی هم اعتبار زیادی داشته باشند.
چرا باید برای رپورتاژ آگهی هزینه پرداخت کرد؟
همانطور که گفته شد رپورتاژ اگهی یک نوع بکلینک بوده که البته با تبلیغات همراه است. صاحب سایت در ازای انتشار مقاله از شما هزینهای نسبت به قدرت وبسایتش دریافت میکند. هر رپورتاژ آگهی حاوی چند لینک(معمولا بین 3 تا 5 لینک) به وبسایت رپورتاژدهنده است، به این ترتیب باتوجه به قدرت بالای سایت منتشرکننده رپورتاژ، قدرت سئو سایت شما هم افزایش پیدا میکند.
دلیل دوم هم افزایش بازدید وبسایت است. با توجه به بازدید بالای این سایتها، ممکن است شمار زیادی از بازدیدکنندههای واقعی جذب رپورتاژ اگهی شوند و از سایت شما بازدید کنند.
برای خرید رپورتاژ آگهی : https://www.tesmino.com/reportage/ کلیک کنید
مزایای رپورتاژ آگهی
در اینجا به برخی از مهمترین مزایا میپردازیم.
جذب مخاطب زیاد
وبسایتهایی که متن آگهی در آنها منتشر میشود، سایتهای خبری یا مجلهای هستند که روزانه چندین هزار بازدیدکننده دارند. بنابراین تعداد زیادی از مخاطبان این سایتها ممکن است مقاله تبلیغاتی منتشرشده را بخوانند و با محصول و برند آن آشنا شوند.
افزایش بازدید سایت
به دلیل اینکه رپورتاژ آگهی چند لینک به وبسایت شما را شامل میشود، حتما تعدادی از مخاطبهایی که این متن را مطالعه میکنند از سایت شما بازدید خواهند کرد.
برندسازی
سایتهایی که رپورتاژ آگهی ثبت میکنند، اعتبار بالایی دارند و از این جهت برندسازی مثبت برای شما در ذهن مخاطب شکل میگیرد.
جذب مخاطب از گوگل
اگر روشهای حرفهای نوشتن یک رپورتاژ آگهی را بلد باشید، میتوانید به صورتی آن را بنویسید و سئو کنید که مخاطبان بعد از جستجوی کلمه کلیدیتان، رپورتاژ شما را در گوگل ببینند.
بهینهسازی و سئوی سایت
لینکسازی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سئوی سایت است. با استفاده از رپورتاژ اگهی مناسب و به موقع میتوانید رتبه وبسایتتان را افزایش دهید.
نکات مهم قبل از انتشار رپورتاژ آگهی
رپورتاژ یک متن تبلیغاتی است که شما در وبسایتهای معتبر خبری و مجلهای منتشر میکنید تا در مقابل از آن برای وبسایت تاثیر بکلینک و افزایش بازدید داشته باشد. نکته مهم قبل از انتشار رپورتاژ آگهیتان این است که، بررسی کنید که آن سایت مطلبی با عبارت کلیدی موردنظر شما کار نکرده باشد.
به عنوان مثال اگر سایت خبری ایسنا از قبل با کلمه کلیدی رپورتاژ آگهی یک مقاله منتشر کرده باشد، این عنوان روی آن صفحه هدفگذاری شده است. حال اگر بخواهید با این کلمه کلیدی از این سایت رپورتاژ دریافت کنید، تاثیر زیادی برای شما نخواهد داشت. به این دلیل که گوگل امتیاز این کلمه کلیدی را به آن صفحه از سایت داده است.
نکته مهم دیگر این است که به هر صفحه بیش از یک بار لینک ندهید. به دلیل اینکه گوگل اولین لینک را در نظر میگیرد و به لینکهای بعدی ارزش زیادی نخواهد داد. شما میتوانید یک بار به صفحه اصلی، یک لینک به صفحه سرویس یا محصول و یک لینک به یک مقاله بدهید.
به این نکته نیز نوجه داشته باشید، سایتهایی که شما در آنها رپورتاژ انتشار میدهید سایتهای فروشنده رپورتاژ هستند، به این معنا که شما تنها مشتریشان نیستید و باقی رقبا هم احتمالا از آنها رپورتاژ خریداری میکنند.
رپورتاژ آگهی مهم است!
با دانستن اهمیت فراوان رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر روی وبسایت، میتوان به این نتیجه رسید که با ایجاد یک صفحه مناسب در یک وبسایت پربازدید و معتبر نزد گوگل میتوان با لینکسازی مناسب ترافیک بازار هدف را به وبسایت خود هدایت کرد.
سوالات متداول
- چطور متوجه شویم عبارت کلیدی در سایت موردنظر صفحه دارد؟
برای فهمیدن این موضوع کافیست نام سایت را در نوار جستجوی مرورگر تایپ و عبارت کلیدی را بعد از آن قرار دهید.
- اگر در سایت رپورتاژدهنده آگهی، کلمه کلیدی ما گرفته شده بود، چه اقدامی باید کرد؟
تغییر سایت، تغییر کلمه کلیدی، ایجاد لانگ تیل همان کلمه کلیدی و ساخت pbn یا وبلاگ راههایی هستند که میتوانید امتحان کنید.
- آیا برای نوشتن رپورتاژ آگهی نیاز به تبلیغنویسی اصولی است؟
به دلیل اینکه رپورتاژ آگهی میتواند معرفی محصول یا خدمات شما باشد باید برای نوشتن متن آن وقت بگذارید یا حتی کپی رایتینگ انجام دهید. بهتر است که کاربر با بهترین نوع معرفی با برند شما آشنا شود.
- چه پارامترهایی برای انتخاب سایت موردنظر مهم است؟
دو فاکتوری که میتوانید جهت مناسب بودن وبسایت مورد بررسی قرار بدهید Spam Score و DA است. Domain Authority یا ارزش دامنه، امتیاز رتبهبندی در موتورهای جستجوگر است که توسط وبسایت MOZ ارائه میگردد. Spam Score نیز به بررسی سایتهای جریمهشده و دلایل آن توسط گوگل در MOZ گفته میشود. هرچه DA وبسایت بالاتر و Spam Score آن پایینتر باشد، آن وبسایت برای رپورتاژ آگهی مناسبتر است.