علمی و پزشکی

افزایش ۲۲ درصدی فوتی‌های کرونا در کشور / وضعیت کووید در ۱۸ استان

پیک تاج پنجم همچنان به یورش و حمل قربانیان به کشور ادامه می دهد. این قله که با Delta Corona در جنوب و جنوب شرقی کشور آغاز شد ، اکنون در سراسر کشور گسترش یافته است. دلتا کرونا که 60 برابر قدرت انتقال آلفا کرونا یا کرونا انگلیس دارد ، دیروز بالاترین میزان مرگ و میر را در قله پنجم کشورمان با 259 فوت ثبت کرد و می ترسد سایه شوم خود را گسترش دهد و قربانیان بیشتری بگیرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، در حال حاضر ، روند واکسیناسیون در کشور در حال تسریع است و گروه های سنی 60 سال به بالا در کشور به سرعت واکسینه می شوند. در خبرهای دیگر دیروز ، در نامه ای به دکتر علیرضا رییسی ، معاون وزیر بهداشت ، دستور انتشار لیستی و شروع واکسیناسیون برای پنج گروه جدید در کشور ، از جمله تمام بیماران دیابتی بالای 18 سال در استان ، و بیماران خاص دیگری که اکنون واکسینه نشده اند ، آنها رانندگان تاکسی و خدمات حمل و نقل عمومی مانند ریلی ، هوایی و زمینی ، به طور جداگانه معلمان دبستان و متوسطه و اساتید دانشگاه را صادر می کنند.

در همان زمان ، طبق اعلام وزارت بهداشت ، 7 میلیون و 654 هزار و 612 نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و 2 میلیون و 372 هزار و 16 نفر دوز دوم را دریافت کردند و تعداد کل واکسن های تزریقی به کشور 10 میلیون 26 به 1،628 دوز رسید.

همچنین ، افرادی که شرایط دریافت واکسن را دارند باید با دریافت پیام کوتاه برای تعیین وقت ، در سیستم salamat.gov.ir ثبت نام کنند و به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

با این حال ، لازم به ذکر است که واکسن ایمن سازی خود را در بدن زمان می برد. بنابراین ، واکسیناسیون واکسن برای افرادی که در حال حاضر به طور متناوب واکسن تزریق می کنند ، به اوج پنجم نمی رسد. بر این اساس ، پایبندی به پروتکل های بهداشتی ، از جمله عدم برگزاری جشن ها ، مهمانی ها ، عروسی ها ، و مراسم عزاداری ، و همچنین مسافرت و دورهمی ها ، باید جدی گرفته شود تا جان بیشتر فدای تاج نشود.

البته برخی افراد این هشدارها را گوش نمی دهند و هنوز فکر می کنند تسبیح و مرگی که به دنبال آن رخ داد برای همسایه است و تا زمانی که عزادار عزیزان خود نشوند خطر را باور نمی کنند. این امر باعث شده است که در تعطیلات اخیر تعداد زیادی از مردم به استانهای شمالی و سایر مناطق کشور سفر کنند که البته به دلیل ممنوعیت تردد جاده ها با مدیریت ضعیفی همراه بوده است. سفرهایی که به راحتی می توانند بیماری و مرگ را به عنوان سوغات به مناطق مختلف ایران بیاورند.

کاهش شدید پایبندی به پروتکل های بهداشتی

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود ، میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی در کشور به 44.49٪ رسیده است.

تاج در گوش ماست

در حال حاضر ، طبق وزارت بهداشت ، 232 شهر در ایالت قرمز کرونا ، 117 شهر در ایالت نارنجی و تنها 99 شهر در کشور زرد وجود دارد ، و این زنگ هشدار است که در گوش ما زنگ می خورد و بیماری همه است در فاصله پیاده روی. و او منتظر کوچکترین سهل انگاری است تا سلامتی خود و عزیزان ما را به خطر بیندازد.

شهرهای قرمز جدید

بر این اساس علاوه بر شهرهای اعلام شده قبلی ، شهرهای آذرشهر ، سراب ، عجبشیر در استان آذربایجان شرقی ، ارومیه ، شاهین دژ ، ماکو ، چایپاره در آذربایجان غربی ، خلخال ، مشگین شهر ، گرمی در اردبیل ، سمیرم ، شاهین شهر و میمه ، فرمه فلاورجان ، نجف آباد ، گلپایگان در اصفهان ، ساوجبلاغ در البرز ، آبدانان در ایلام ، دیلم در بوشهر ، زیرکوه ، قاینات در خراسان جنوبی ، چناران در خراسان رضوی ، اندیمشک ، بندرماهشهر ، بهبندان ، ابزاهو ابوذان ، کوزان ، کوزان ، Abzanahu ، Kuzanu ، Abzanahu ، Kuzanu ، Abzanahu ، Kuzanu ، Abzanahu ، Kuzanu u Zanjanu ، دامغان ، شاهرود و سمنانو ، آباده ، ارسنجان ، استهبان ، اقلید ، سپیدان ، فسا ، مرودشت ، پاسارگاد ، کازرون و فاروسو ، قازون ، قازون ، قازون ، قازون ، قازون ، الیگودرز ، کوهدشت و لرستانو ، اراک ، دلیجان ، زارا مارکازا ، زارا مرکزی. همدان در همدان ، شهرکرد ، فارسان در چهارمحال و بختیاری ، بیار ، سنندای در کردستان ، بافت ، بردسیر ، ریگان در کرمان ، سنقر ، صحنه ، گیلانغرب در کرمانشاه ، اشرفیه ، رضوانشهر ، سیاهکل ، شفت ، تجانیلاشا در یزد نیز هستند وضعیت با تاج قرمز.

در هفته های اخیر ، تعداد مرگ و میر در کشور 22 درصد افزایش یافته است

در همان زمان ، در حال حاضر در کل کشور ، از 25 تا 31 ژوئیه ، که مصادف با هفتاد و هفتمین هفته شیوع بیماری در کشور است ، 142486 بیمار سرپایی مثبت شناسایی شدند ، 16965 بستری شدن در بیمارستان جدید از مرگ های جدید در سال 1462 درگذشت.

بر این اساس ، در هفتاد و هفتمین هفته شیوع بیماری در کشور ، در مقایسه با هفته قبل ، شاهد افزایش موارد مثبت سرپایی 17٪ ، موارد مثبت بستری در بیمارستان 15.5٪ و تعداد بیماران فوت شده بودیم.

تهران

در تهران ، تعداد بیماران سرپایی مثبت در هفته گذشته 9852 نفر ، تعداد بستری های جدید 2845 نفر و تعداد مرگ های جدید 289 نفر بوده است.

بر این اساس ، در تهران در هفته گذشته نسبت به هفته قبل شاهد کاهش 21٪ موارد مثبت سرپایی ، 4٪ بستری شدن مثبت در بیمارستان و 24.5٪ افزایش تعداد مرگ بیماران بوده ایم.

در همین زمان ، در هفته های اخیر تعداد بستری ها در استان تهران کاهش یافته و تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان به میانگین کشوری کاهش یافت ، اما میزان مرگ و میر از میانگین کشوری فراتر رفت.

البرز

در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

مازندران

در هفته های اخیر ، افزایش قابل توجهی در تعداد بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میرها در این استان مشاهده شده است. میزان بستری شدن در بیمارستان بیش از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر بیش از میانگین کشوری است.

ایلام

روند بستری شدن قابل توجه در بیمارستان ادامه دارد و تعداد مرگ و میرها در استان افزایش یافته است. در این هفته ، میزان بستری شدن در بیمارستان در استان بالاتر از میانگین کشوری است و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری کمتر است.

کرمان

در هفته های اخیر ، تعداد بستری ها در بیمارستان اندکی افزایش یافته و تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

گلستان

در هفته های اخیر میزان بستری شدن و مرگ و میر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان در استان بالاتر از متوسط ​​ملی است و مرگ و میر از حد متوسط ​​ایالت فراتر رفته است.

یزد

در هفته های اخیر تعداد بستری ها در بیمارستان کاهش یافته است ، اما تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان بستری شدن و مرگ و میر در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

بوشهر

موارد بستری شدن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بروز و مرگ و میر هنوز از میانگین کشوری بالاتر است.

قم

در هفته های اخیر ، افزایش چشمگیری در بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در این استان مشاهده شده است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است.

هرمزگان

تعداد بستری ها در استان کاهش یافته و تعداد مرگ ها نیز کاهش یافته است. میزان بروز و مرگ و میر هنوز از میانگین کشوری بالاتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته های اخیر ، تعداد بستری ها و مرگ و میرها کاهش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان ها کمتر از میانگین کشوری است ، اما مرگ و میر ، با وجود کاهش در این هفته ، هنوز با میانگین کشوری فاصله دارد.

چهار محال بختیاری

روند بستری شدن به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، اما میزان مرگ و میر کاهش یافت. میزان بستری شدن در بیمارستان از میانگین کشوری فراتر رفته و میزان مرگ و میر به زیر میانگین کشوری رسیده است.

خراسان جنوبی

در هفته های اخیر ، میزان بستری در بیمارستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر کاهش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

همدان

در هفته های اخیر افزایش قابل توجهی در بستری در بیمارستان وجود داشته است. البته تعداد کشته شدگان اندکی افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

اردبیل

در هفته های اخیر ، روند بستری در بیمارستان به طور قابل توجهی افزایش یافته و مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان بروز این استان به میانگین کشوری رسیده است و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری کمتر است.

گیلان

روند بستری شدن در استان در هفته های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از متوسط ​​کشور کمتر است.

خوزستان

تعداد بستری ها در این هفته کاهش یافته است ، اما تعداد مرگ و میرها در این استان افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در استان کمتر از میانگین کشوری است.

فارس

در این هفته میزان بستری و مرگ و میر در استان افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از متوسط ​​کشور کمتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا