عمومیکسب و کار ایرانی

ایده برای باشگاه بیلیارد

سالن بیلیارد، فضایی برای تفریح و سرگرمی است. اگر فضای مخصوص بازی بیلیارد را به جای سالن در اتاق ایجاد کنید، باید فضای کافی در اطراف بیلیارد برای نشانه گیری و ضربه زدن وجود داشته باشد و بین میز و هر گونه وسیله دیگر و یا دیوار حداقل8/1 متر فضای خالی باشد. نورپردازی مناسب این فضا از ضروریات بوده و لازم است در بالای میز بیلیارد یک چراغ مخصوص یا چراغ های چند تایی نصب شود تا در هنگام بازی مشکلی ایجاد نشود. اتاق های بیلیارد دارای پنجره معمولا برای جلوگیری از روشنایی بیش از حد و ایجاد سایه در زمان بازی با پرده های پارچه ای و کرکره ای پوشیده می شوند. برای طراحی دکوراسیون سالن بیلیارد راه های زیادی وجود دارد بسیاری پیش رو دارد. ما برخی از ایده های طراحی این فضا را در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

شما می توانید چوب های مخصوص بازی بیلیارد را روی دیوار قرار دهید. به تصویر بالا نگاه کنید. با استفاده از  توپ بیلیارد ، طاقچه ای برای قرار دادن چوب ها تعبیه شده است که بسیار خاص و منحصر به فرد است.

اگر فضای کافی برای اختصاص دادن یکی از اتاق ها به میز و وسایل بیلیارد را ندارید یا می خواهید از اتاق بیلیارد خود به منظور دیگری نیز استفاده کنید، میزهای دو عملکردی را انتخاب کنید. میز بالا دارای صفحه متحرکی است که با کنار رفتن، فضای بازی را ایجاد می کند و در بقیه مواقع نقش یک میز عادی را ایفا می نماید.

برای این که اتاق بیلیارد خود را زیبا و باشکوه جلوه دهید، می توانید از نقاشی های دیواری استفاده کنید. چراغ ها و لوسترهای زینتی هم می توانند فضای خیره کننده ای خلق کنند.

ایده های متفاوت و جذاب می توانند از هر چیزی الهام گرفته شوند و با هر وسیله ای به اجرا درآیند. در تصویر بالا می توانید قسمت جلوی یک دوچرخه و سبد آن را ببینید که به جای توپ بدل شده است.

نمونه بعدی، یک اتاق بیلیارد با دکوراسیون لوکس را نشان می دهد. سقف این اتاق دارای گچبری است. دیوارکوب های چوبی، طاقچه و های چرمی و مخملی از دیگر مواردی هستند که این فضا را جذاب و چشمگیر نموده اند.

در تصویر بعد نیز می توانید یک نمونه برای اتاق بیلیارد را مشاهده کنید. مهم ترین خصوصیت این دکوراسیون، به کار گیری رنگ زرد و مشکی در لوستر و میز بیلیارد است که آن ها برای طراحی یک مرکز تفریحی مانند ، باید از تجربه کافی بهره مند بود. طراحی داخلی باشگاه بیلیارد، ضوابط و شرایط خاصی دارد که توجه به همه آن ها در کنار هم می تواند نتیجه مورد نظر را به همراه داشته باشد. بالا بردن قدرت جذب مشتریان، از مهم ترین اهداف راه اندازی باشگاه بیلیارد است. شما می توانید با طراحی یک دکوراسیون داخلی بی نقص، مشتریان ثابتی برای باشگاه بیلیارد خود ایجاد کنید. پویانو در این مطلب به شرح نحوه طراحی داخلی باشگاه بیلیارد خواهد پرداخت. اگر دوست دارید با نکات مهم در این رابطه آشنایی پیدا کنید، همراه ما باشید.

طراحی سقف در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

برای ایجاد یک باشگاه مطلوب از نظر مراجعین باید همه چیز در هماهنگی با هم باشد. پیشنهاد ما این است که طراحی داخلی باشگاه بیلیارد را از سقف آغاز کنید. اگر می خواهید از مشاوره یک طراحی داخلی استفاده کنید، می توانید از فضای مورد نظر، عکس و فیلم تهیه کرده و به وی نشان دهید.

در حالت کلی، سقف باشگاه بیلیارد، هر چه که باشد، باید ارتفاع مناسب برای یک سالن بیلیارد را داشته باشد. به طور معمول، ارتفاع مناسب برای باشگاه بیلیارد، بیش تر از 3 متر است. به طور کلی، اگر سقف فضا از 3 متر کوتاه تر باشد، نمی توان زیاد روی آن مانور داد و اجازه کوتاه کردن سقف وجود ندارد. به همین خاطر، انجام مشاوره می تواند کمک کند. نوع طراحی و نورپردازی سقف نیز مهم است.

اتاق بیلیارد خانگی |اسم مغازه بیلیارد

انتخاب سبک در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

شما می توانید فضای باشگاه بیلیارد خود را مطابق سبکی که مد نظر دارید، طراحی کنید. سبک های بسیار متنوعی در طراحی داخلی وجود دارند که از میان مهم ترین آن ها می توان به سبک کلاسیک و سبک مدرن اشاره کرد. سبک مدرن، فضای ساده ای ایجاد می کند که ممکن است مد نظر برخی ها باشد. در مقابل، در سبک کلاسیک می توان جزئیات و تزیینات بیش تری دید.

به هر حال، هر سبکی را که انتخاب کنید، باید تا پایان پروژه طراحی داخلی به آن وفادار بمانید. به عنوان مثال، شما نمی توانید دیوارها را مدرن و سقف را کلاسیک طراحی کنید. به طور کلی، سالن های بیلیارد در فضای کلاسیک، جلوه گری بیش تری دارند، اما سبک مدرن نیز در صورت اجرا به شکل مناسب می تواند جلوه منحصر به فردی ایجاد کند.

پیشنهاد ما این است که طراحی سقف ها را با در نظر داشتن کانپست های بیلیارد صورت دهید. به این منظور باید شما شناخت مناسبی نسبت به این رشته داشته باشید. بیلیارد، یک ورزش لاکچری است. بنابراین، طراحی داخلی باشگاه بیلیارد هم باید طوری باشد که فضایی لاکچری ایجاد کند. استفاده از فرم هایی غیر از مربع و مستطیل در طراحی سقف می تواند محیط را جذاب کند. در ضمن، استفاده کردن از نورپردازی به صورت مخفی نیز در طراحی سالن بیلیارد، زیبایی خاصی ایجاد می کند. در واقع، منابع نوری سقف باشگاه بیلیارد، بهتر است مشخص نباشد. فضای باشگاه بیلیارد و کاربرد آن ایجاب می کند از نور به صورت لایت استفاده شود.

طراحی در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

برای طراحی دیوارها نیز باید طبق سبکی عمل کرد که انتخاب شده است. به عنوان مثال، اگر سبک طراحی داخلی کل سالن بیلیارد را کلاسیک در نظر گرفته اید، باید دیوارهای فضا را نیز کلاسیک طراحی کنید. در طرح های کلاسیک، اجرا خطوط شکسته با زاویه های دقیق، لازم است. ساخت قاب های اصلی، برای نورپردازی صورت می گیرد. شما می توانید از استندهای دیواری استفاده کنید و در کناره های آن ها از رنگ های ملایم استفاده کنید، البته به شکلی که تم تاریک باشگاه به هم نخورد.

نورهای آبی و سبز قادر هستند فضای باشگاه را پرانرژی کنند. معمولا در طراحی دیوارها از شکل سقف تبعیت می شود. هر شکل هندسی اجرا شده روی سقف را می توان در طراحی دیوار نیز به کار برد. البته لزومی نیست این کار را انجام دهید و دستتان در مجزا طراحی کردن آن ها نیز باز است. یک تابلو برای اعلان نتایج لازم است. برای میزهای اسنوکر، این تابلو باید در بخش طولی میز در نظر گرفته شود.

ایده های طراحی در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

حالا به سراغ ایده های طراحی می رویم. ایده پردازی در طراحی داخلی باشگاه بیلیارد، خیلی مهم است. اگر ایده خاصی دارید، آن را با طراح خود در میان بگذارید. سعی کنید در ایده پردازی از سادگی شروع کنید. همیشه ایده ها و طرح های ساده که از نظر هارمونی شیک هستند، طرفداران زیادی دارند. طراحی شما باید در عین ساده، باشگاهی ایجاد کند که خاص به نظر می رسد. می توان از خطوط عمودی روی سطح دیوارها استفاده کرد. شاید ندانید این کار چه فایده ای دارد، اما خطوط عمودی می توانند ارتفاع باشگاه بیلیارد را زیادتر جلوه دهند. به کار بردن رنگ خاکستری نیز سبب عمق پیدا کردن باشگاه می شود.

بازی با رنگ در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

دیوارها بدنه هر فضایی را تشکیل می دهند. بنابراین باید به طراحی آن ها توجه زیادی کرد. طراحی دیوارها را جدی گرفته و سعی کنید تعدا آینه ها را کم کنید. رنگ هایی مثل سفید، خاکستری و کرم مناسب هستند. رنگ هایی مانند قرمز را بهتر است در طراحی دیوارها به کار نبرید، چرا که سبب ایجاد هیجان کاذب می شوند و هیجان برای بیلیارد بازی کردن خوب نیست.

شما می توانید از ترکیب رنگ های هم خانواده بهره بگیرید. برای مثال، می توانید آبی آسمانی و سورمه ای را با هم ترکیب کنید. می توان احجام هندسی طراحی شده روی سطح دیوارها را با استفاده از این ترکیب ها جذابیت داد. شما نیازمند اجرای یک دکوراسیون لاکچری می باشید، اما نه طرحی که شلوغ باشد و سبب حواس پرتی شود. فراموش نکنید که نبوغ در سادگی است.

جانمایی وسایل در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

فضای موجود در باشگاه بیلیارد باید به حداکثر بهره وری برسد. جانمایی درست میزها و چیدمان صحیح و اصولی آن ها سبب بهینه سازی فضای سالن می شود. این جانمایی در نظر مشتریان نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا معمولا کسانی که برای نخستین بار به یک سالن بیلیارد وارد می شوند، با یک نگاه به چیدمان وسایل، برداشت خود را انجام می دهند.

کیفیت باشگاه بیلیارد تا حد زیادی به نحوه جانمایی و چیدمان وسایل بستگی دارد. اگر چیدمان میزها و دیگر وسایل موجود را به نحو صحیح انجام دهید، به هدفتان نزدیک تر می شوید. مشتریان از فضایی که چیدمان صحیح دارد، رضایت بیش تری خواهند داشت.

تعیین متریال در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

بیلیارد، ورزشی است که نیازمند تمرین زیاد است. بنابراین باید با طراحی داخلی مناسب و فراهم ساختن امکانات کم نظیر، مشتری ها را حفظ کرد. پس از جانمایی، باید عناصر دکوراتیو و نورپردازی را بر همین اساس انجام داد. شما باید میز مسئول باشگاه را نیز طراحی و جانمایی کنید.

میز مسئول باشگاه نباید کوچک یا بزرگ باشد. اندازه آن را باید بر اساس ابعاد باشگاه مشخص نمود. می توان کانتر اصلی را نزدیک درب اصلی باشگاه در نظر گرفت. با این کار، همه کسانی که وارد باشگاه می شوند، می توانند به راحتی درباره شرایط باشگاه، اطلاعات کسب نمایند و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

فضای استراحت در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

همان طور که می دانید، بیلیارد به شکل 2 نفره انجام می گردد. وقتی یکی از افراد، مشغول پاکت می باشد، نفر دوم، نیازمند فضایی برای استراحت و تمرکز است. بیلیارد می تواند به صورت 4 نفره نیز اجرا شود. در این صورت باید حتما فضای نشیمن مناسبی در نظر گرفته شود. راحتی مشتریان در حین بازی کردن، موضوعی است که باید مورد توجه شما باشد.

طراحی بار در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

برای ارزش دادن به مشتریان باشگاه خود باید یک فضای مناسب برای استراحت های چند دقیقه ای در قسمتی از باشگاه که فضای کافی دارد، در نظر بگیرید. نوشیدن یک آب میوه خنک یا یک قهوه دلچسب می تواند احساس رضایت مشتریان را در پی داشته باشد و سبب شود بخواهند چند ساعت دیگر از وقت خود را نیز در محیط باشگاه بگذرانند. پیشنهاد ما این است که اگر مایل هستید سرو غذاهای آماده را نیز در برنامه خود داشته باشید یا تهویه مناسبی داشته باشید، در صورت امکان از غذاهای سرد استفاده نمایید.

این پیشنهاد را به این خاطر می دهیم که استشمام بوی غذا در یک محیط لاکچری که برای منظور دیگری طراحی شده است، زیاد جالب نیست و شاید حتی آزار دهنده نیز به نظر برسد، اما بوی قهوه بسیار دوست داشتنی و دلنشین است و می تواند حس خوبی ایجاد نماید.

متراژ مفید بار یا کافه و مقدار فضایی که به این منظور اختصاص می دهید، کاملا بستگی به اندازه و ابعاد کل باشگاه شما دارد. اگر باشگاه شما دارای 5 میز یا کم تر است، 4 متر فضا برای کافه تان کفایت می کند، اما اگر میزهای شما بیش تر از 5 عدد هستند، حداقل 6 متر برای این منظور در نظر بگیرید. دکوراسیون داخلی کافه یا بار را می توان از دیگر بخش ها جدا کرد. لازم نیست طراحی داخلی باشگاه شما به صورت یکنواخت صورت بگیرید. سالن اصلی بازی باید از دکوراسیونی مجزا با نورپردازی مخصوص بهره مند باشد و کافی شاپ نیز می تواند طراحی اختصاصی و منحصر به فردی داشته باشد.

در دکوراسیون داخلی باشگاه بیلیارد

نورپردازی، بخشی از طراحی داخلی است که در زیبایی و عملکرد فضا تاثیر قابل توجهی دارد. مقوله نورپردازی در طراحی داخلی باشگاه بیلیارد نیز اهمیت زیادی دارد. در نورپردازی باشگاه بیلیارد باید به خصوصیاتی که این باشگاه ها دارند و الزاماتی که باید در طراحی آن ها به کار گرفته شود، توجه نمود. نکته اول، این است که نورپردازی در طرح های سه بعدی، چگونه صورت می گیرد. بحث دگیر نیز این است نحوه اجرای نورپردازی در فضای واقعی چگونه است.

نورپردازی هم در بخش طراحی و هم در بخش اجرا حساسیت و اهمیت زیادی دارد، چرا که نورپردازی یک مکان تفریحی نباید از اصول و قوائد آن مکان و اصول مربوط به روانشناسی خارج باشد. برای مثال، نور کلی و روشنایی فضای اصلی باشگاه بیلیارد نباشد بیش از حد زیاد باشد. نور زیاد، سبب خسته شدن چشم می شود. در ضمن، نور زیاد سبب یکنواخت شدن فضای باشگاه نیز می شود. بهتر است از نورهایی با شدت متوسط برای سقف های اصلی بهره بگیرید، اما برای کافی شاپ می توانید شدت نور را کمی بیش تر در نظر بگیرید.

نورپردازی میزها خیلی مهم است و باید به صورت اصولی انجام شود. به طور معمول، لامپ های کم مصرف یخی یا سفید مهتابی در کنار یکدیگر و با ارتفاع 1 تا 1.5 متر از سطح میز نصب می شوند. این لامپ ها معمولا آویز هستند و به صورت دسته ای اجرا می شوند. شما می توانید برای هر کدام از میزها و در حالت کلی برای هر روشنایی، کلیدی مجزا در نظر بگیرید. جدا کردن خطوط روشنایی به بهینه سازی مصرف برق باشگاه شما کمک زیادی خواهد کرد.

در طراحی داخلی سالن بیلیارد، استفاده از نور خطی می تواند در نقش مسیر سازی نیز مفید واقع شود. برای مثال، نورهایی که در سقف فضا اجرا می شوند، می توانند کاملا فرم خطی داشته باشند. در ضمن، اجرای نورپردازی به این شکل می تواند سبب افزایش جذابیت باشگاه شما نیز بشود. اشکال هندسی طراحی شده را نیز می توان در نورپردازی شریک کرد. مثلا قاب هایی که روی دیوار قرار می گیرند، می توانند نور مخفی داشته باشند. نورهای مخفی با رنگ سفید بر زمینه مشکی یا خاکستری، هم از نظر روانشناسی و هم از نظر بازدهی، کاربرد خوبی دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا