حوادث

بازداشت ۲ سارق مامورنما در جنوب تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو مامور قلابی که با معرفی خود با عنوان پلیس اقدام به سرقت از اتباع کشورهای همسایه کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در این‌باره گفت:‌ در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، و درپی وقوع سرقت‌های سریالی از اموال شهروندان در نقاط مختلف جنوب شهر تهران با شگرد جعل عنوان مامور پلیس تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند. تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان داد که دو مرد میانسال در نقاط مختلف تهران جلوی زنان و مردانی را که اکثرا از اتباع کشورهای همسایه بودند، گرفته و سپس با معرفی خود به عنوان مامور پلیس اقدام به سرقت تلفن همراه، زیورآلات و وجوه نقد از مالباختگان کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اظهارات شکات پرونده گفت:‌ یکی از شاکیان با مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت که یکی از سارقان ابتدا با سد کردن راه او ادعا کرده که مامور پلیس است و اقدام به بستن دست‌های این افراد با دستبند کرده و در ادامه گوشی و اموال با ارزش او را سرقت کرده است. متهمان در ادامه اقدام به زدن گاز اشک آور به صورت مالباخته کرده و و با یک موتور از محل متواری شده بودند.

وی با بیان اینکه دیگر شکات نیز اظهاراتی مشابه را مطرح کردند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان با روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه این دو مرد را در جنوب تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌ با مقام قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.  

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ادوات جرم و اموال مسروقه کشف شد، گفت:‌ متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی مورد تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت اموال شهروندان از جمله تلفن همراه، زیورآلات و وجوه نقد با جعل عنوان مامور پلیس در نقاط مختلف جنوب شهر تهران اعتراف کردند.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
 

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا