بین الملل

بازدید رئیس پنتاگون از ناوگان آمریکا پس از تشکیل ائتلاف ضد یمن

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز؛ وزیر دفاع آمریکا در بازدید از ناوگان پنجم دریایی در بحرین که تنها خاورمیانه‌ای عضو ائتلاف دریایی علیه یمن است، با فرماندهان آمریکایی دیدار کرد؛ سفری که به گفته تحلیلگران، برای بررسی میزان آمادگی این ناوگان برای حفاظت از اسرائیل انجام شده است.

پس از تبدیل شدن عملی واشنگتن به سپر دریایی تل‌آویو در برابر حملات موشکی و پهپادی یمن، آمریکا تحرکات منطقه‌ای خود را برای حفاظت از کشتی‌های عازم اسرائیل تشدید کرده است.

در حالی که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از قبیل «مائرسک» و «اورگرین» از ترس حملات یمن به کشتی‌های عازم اسرائیل، تا اطلاع ثانوی عبور از دریای سرخ را به تعلیق درآورده‌اند، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته از تشکیل ائتلاف با انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل برای مقابله با حملات یمن خبر داده بود.

 

ارتش یمن طی هفته‌های اخیر بارها کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار داده و اعلام کرده است تا زمانی که حملات به غزه متوقف نشود، حملات به عمق اسرائیل و کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌یابد.

در حالی که طبق گزارش‌ها، عربستان سعودی با پیوستن به ائتلاف دریایی برای مقابله با یمن مخالفت کرد و امارات هم حاضر به عضویت در ائتلاف نشده است، لوید آستین مدعی شد که این ائتلاف نقشی مهم برای «تقویت امنیت منطقه» ایفا می‌کند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا