عمومی

بررسی پیشرفت های شیائومی در زمینه گوشی و تکنولوژی

شیائومی در حال حاضر چهارمین برند بزرگ جهان در زمینه تولید گوشی موبایل است و بزرگترین پلت فرم IoT مصرف کننده جهان را داراست. این شرکت بیش از 213.2 میلیون دستگاه هوشمند دارد به استثنای تلفن های هوشمند و لپ تاپ که همگی به یک سیستم عامل متصل شده است.

موفقیت های این کمپانی در تولید موبایل شیائومی یکی پس از دیگری رقم می خورد. یکی از دلایل مهم محبوبیت این برند قیمت گوشی شیائومی می باشد. شیائومی محصولات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به نسبت رقبا ارائه می کند و این مزیت رقابتی باعث رشد رعد آسای این برند شده است. معمولا ارزان بودن قیمت گوشی شیائومی با کیفیت بالای سخت افزاری و نرم افزاری همراه است، و به صرفه ارزان بودن همانن سایر محصولات چینی نیست که بی کیفیت باشد.

شیائومی گوشی های زیر نظر خود را با پسوند Redmi و Poco به یک برند جداگانه و زیر مجموعه خود تبدیل کرده تا موفقیت های خود را دوچندان کند. گرچه قیمت گوشی های شیائومی معقول و به صرفه است اما تمام شرکت ها طبق برنامه هرساله بهترین گوشی های خود را معرفی و از استقبال بی نظیر کاربران بهره می برند. در این بین پرچمداران شیائومی قیمت هایی بالاتر از حالت اقتصادی دارند ولی در کنار امکاناتی باورنکردنی.

رقابت شیائومی با هواوی و سامسونگ

شیائومی در عرصه فروش گوشی به تازگی رقیب قدرتمند خود یعنی هواوی را نیز پشت سر گذاشته و رکورد های فروش را جا به جا کرده است. در حال حاضر، گوشی شیائومی و دیگر محصولات آن در بیش از 90 کشور و منطقه از جمله ایران حضور داشته و در بسیاری از بازارها جایگاه پیشرو دارند.

شیائومی به دلیل تحریم ها در ایران نمی تواند استور رسمی داخل کشور داشته باشد ولی ما متعهدیم تمام محصولات این شرکت معتبر خصوصا گوشی شیائومی را با قیمتی معقول و گارانتی معتبر به دست مصرف کننده برسانیم.

حتما با خود می گویید چرا MI؟ شرکت شیائومی تولید کننده انواع گوشی شیائومی می باشد که در سال های اخیر با رشد خیره کننده خود زبان زد خاص و عام است. شیائومی در آوریل 2010 تأسیس شد و در تاریخ 9 ژوئیه 2018 به بورس اوراق بهادار هنگ کنگ پیوست.

شیائومی یک شرکت اینترنتی است که مردم دنیا این غول تکنولوژی را با گوشی شیائومی می شناسند.به عنوان مثال در سال 2019 شیائومی با گوشی Redmi Note 8 در بازار های جهانی غوغا کرد و فروش بسیار خوبی داشت.

گرچه فعالیت های گسترده این کمپانی در تولید و عرضه لوازم دیجیتیال هوشمند حد و مرزی ندارد و تا ساخت لوازمی چون خودکار هوشمند، البسه هوشمند، دوربین های نظارتی و انواع لوازم جانبی دیجیتال، پیش رفته است اما نقطه قوت برند MIگوشی شیائومی است. حتما با خود میگویید چرا MI؟ لوگو یا همان آرم شرکت بزرگ شیائومی که پشت تمام محصولات این کمپانی با ظرافت خاصی نقش بسته است مخفف دو کلمه Mobile و Internet است.

به عنوان مثال رابط MIUI به طور پیش فرض امکانتبدیل کردن یک برنامه به دو نسخه مختلف و استفاده همزمان از آن ها را ارائه می کند یا سعی شده در قسمت مدیریت اپلیکیشن های آن آپشن ها و گزینه های بیشتری برای شخصی سازی نحوه عملکرد و دسترسی های هر اپلیکیشن ارائه شود.

تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی گوشی هم خیلی زیاد نیست اما کم تعداد هم نخواهد بود! رابط گوشی به گونهای طراحی شده که هم می توانید از آن در حالت فول اسکرین و با دستورات اشارهای استفاده کنید و هم می توانید سه دکمه مجازی بک ، هوم و ریسنت اپز را در قسمت زیرین آن ارائه کرده و از طریق این سه دکمه با گوشی در تعامل باشید، که البته پیشنهاد ما این است که حتما در حالت فول اسکرین از گوشی استفاده کنید تا بهترین تجربه کاربری را از آن دریافت نمایید.

تاریخچه و استارت آپ

شرکت شیائومی یک شرکت چینی است که سال 2011 اولین گوشی موبایل خود را وارد بازار کرد و در طی سالهای گذشته توانسته است به عنوان یک برند با ساخت موبایل با قیمت های به صرفه و تولید گوشی های میانرده برای خود اعتباری در سطح بین المللی به دست آورد.
برند xiaomi در حقیقت ترکیبی از دو کلمه ی چینی است. شیائومی برای لوگو از واژه ی mi استفاده کرده است که در زبان چینی معنی قلب هم می دهد، هرچند تبلیغات زیادی برای استفاده از بار معنایی لوگو انجام نشده و در بسیاری از نقاط دنیا هیچکس معنی نام این برند را نم یداند.
خط تولید شیائومی گوشیه ای مختلفی وارد بازار کرده است که تقریباً برای هر بودجه ای مناسب است و چیزی که میتوان به قطعیت گفت این است که قیمت مناسب انواع گوشی شیائومی روی کیفیت ساخت آنها تأثیر نگذاشته است، در واقع شیائومی از روش هایی برای کاهش قیمت استفاده میک ند که قابلیت های اصلی و اولیه ی گوشی تحت تأثیر قرار نگیرند اما به عنوان کسی که می خواهد از این گوشی ها استفاده کند باید تمام مشخصات  آنها را ببینید تا مطمئن شوید اولویت های شما در نظر گرفته شده است.

مزایای ارزان بودن گوشی شیائومی

موبایل ها و گوشی شیائومی از بهترین و مقرون به صرفه ترین تلفن های هوشمند موجود در بازار هستند که ضمن بهره گیری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری فراوان، با قیمتی بسیار مناسب به فروش می رسند. در حقیقت، قیمت مناسب را می توان برجسته ترین ویژگی گوشی های موبایل Xiaomi در نظر گرفت زیرا همین موضوع سبب شده تا کاربران، موبایل شیائومی و تلفن های هوشمند آن را به بسیاری از محصولات موجود در بازار ترجیح دهند.

طراحی و ساخت بدنه گوشی های شیائومی

همانطور که می دانید شرکت شیائومی با تولید گوشی های با کیفیت و ارزان قیمت تبدیل به یکی از بزرگ ترین شرکت ها در عرصه ارائه گوشی های هوشمند در سطح بین المللی شده است. جنس بدنه گوشی های شیائومی با هم متفاوت بوده، برخی از آنها دارای بدنه پلاستیکی، برخی دیگر آلومینیومی و یا حتی شیشه ای هستند.

گوشی هایی که بدنه شیشه ای دارند، در مقایسه با بقیه لغزنده تر می باشند. بنابراین، خالی از لطف نیست که با استفاده از کاور یا گلس، از بدنه و نمایشگر آنها محافظت نمایید. البته نه تنها گوشی هایی که دارای بدنه شیشه ای هستند، بلکه گوشی های آلومینیومی و پلاستیکی نیز با وجود کاور و گلس عمر بیشتری خواهند داشت.

عملکرد شیائومی بر روی برند

شیائومی؛ برند خوش نامی است که در دنیای امروزه تکنولوژی از محبوبیت ویژه ای در میان علاقه مندان به گوشی برخوردار است و این امر نیز نشأت گرفته از کیفیت بالا و قیمت های متناسب می باشد که سبب شده تا شیائومی به برندی برجسته و خوش نام و آوازه مبدل شود.

شیائومی با توجه به رقبای بزرگی همچون سامسونگ و اپل به خوبی توانست خود را در بازار جهانی گوشی معرفی و در نزد کاربران محبوب سازد. به طوریکه امروزه درصد بالایی از خریداران گوشی، مدل های شیائومی را که از نظر کیفیت و کارایی و مهم ترین بخش که قیمت می باشد را به سایر برندها ترجیح می دهند.

شیائومی یکی بزرگ ترین تولید کننده گوشی در دنیا به حساب می آید و در چند سال اخیر تعداد کاربرانی که در سراسر جهان از محصولات این شرکت استفاده می کنند، رو به افزایش بوده است. برند چینی شیائومی در حال حاضر، چهارمین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند به حساب می آید، حتی در برخی از بزرگترین بازارهای موبایل جهان مانند ایران و آسیای شرقی، گوشی های شیائومی پرفروش ترین محصولات به حساب می آید.
رمز موفقیت شیائومی، راهی است که هوآوی چندین سال پیش با آن به موفقیت رسیده بود. یعنی ارائه امکاناتی مشابه گوشی های فعلی بازار، اما با قیمت ارزانتر. قیمت گوشی های شیائومی اصلی ترین نقش را در فروش بالای این محصولات داشته، چراکه برای بخش بزرگی از مردم جهان، قیمت مهم ترین و اصلی ترین اولویت در زمان خرید گوشی است.

دکمه بازگشت به بالا