عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را افزایش دهیم

افزایش عمر باتری گوشی راهکارهای مختلفی دارد که به لحاظ اقتصادی و فنی می‌تواند به نفع شما و همچنین گوشی تلفن همراهتان باشد. هیچ باتری‌ای به خوبی و کیفیت باتری اصلی گوشی شما نخواهد بود، در نتیجه بهترین کار این است که به شیوه‌ای درست از باتری گوشی محافظت کنید تا دچار عیب و ایراد نشود و بتوانید در مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. قوی بودن باتری گوشی می‌تواند ساعت‌ها شما را از شارژر بی نیاز کند و به راحتی در هر لحظه گوشی شما شارژ داشته باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

همچنین در صورت تمایل به یادگیری شغل پر درآمد تعمیرات موبایل در دوره آموزشگاه برق گستران شرکت نمایید.

چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

برای افزایش عمر باتری گوشی راهکارهای گوناگونی وجود دارد. معمولا راهکارهای افزایش طول عمر باتری موبایل در همه برندها یکسان است. در این مطلب چند راهکار طلایی را به شما معرفی خواهیم کرد. با به کارگیری این راهکارها می توانید به افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ، شیائومی، آیفون و دیگر برندها کمک کنید.

دقت داشته باشید بی توجهی به این راهکار باعث بروز مشکلاتی از قبیل زود خالی شدن شارژ گوشی، و . . . شده و برای رفع آنها لازم است برای اقدام کنید.

1- از شارژر اورجینال برای شارژ کردن باتری استفاده کنید

شارژ کردن گوشی با شارژرهای غیر اصل به میزان قابل توجهی در آسیب رساندن به باتری گوشی مؤثر هستند.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این قطعه بسیار مهم در گوشی حتماً همیشه از شارژر اصل گوشی خودتان استفاده کنید و همچنین در زمان شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. اجازه دهید گوشی در حالت استراحت و یا ترجیحاً در حالت خاموش شارژ شود. این کارهای ساده تا حد زیادی به حفظ باتری گوشی شما کمک می‌کنند.

2- شارژ کردن باتری گوشی در زمان مناسب

اینکه پس از رسیدن شارژ گوشی به کمتر از 20 درصد، آن را به شارژر وصل کنید باعث خواهد شد تا باتری گوشی به مرور زمان خراب شود.

بر این اساس، یکی از ساده‌ترین روش‌های افزایش طول عمر باتری گوشی و محافظت از آن، این است که همیشه شارژ آن را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید. هیچ گاه اجازه ندهید شارژ گوشی شما از 30 پایین‌تر بیاید، قبل از این اتفاق حتماً آن را به شارژر متصل کنید.

حتماً بخوانید:

3- خاموش کردن لوکیشن، اینترنت گوشی و Wi-Fi گوشی را غیر فعال کنید

4- غیر فعال کردن پس زمینه اپلیکیشن‌ها

5- نور صفحه نمایش را کم کنید

میزان نور صفحه نمایش گوشی در میزان فشار وارد شده بر باتری و مصرف شارژ آن بسیار مؤثر است. در صورتی که می‌خواهید به خوبی از باتری گوشی خود محافظت کنید، میزان Brightness level گوشی خود را کم کنید تا بتوانید افزایش عمر باتری گوشی را تا چند سال بعد تضمین کنید.

بسیاری از افراد از تأثیر والپیپرهای گوشی و اپلیکیشن‌ها در افزایش عمر باتری گوشی موبایل بی اطلاع هستند. با انتخاب تصاویر تیره برای پس زمینه گوشی خود و برنامه‌های نصب شده روی آن، می‌توانید عمر گوشی را افزایش دهید و از مصرف بیش از حد باتری گوشی و ضعیف شدن آن جلوگیری کنید.

7- برنامه‌های گوشی را در حالت Night mode قرار دهید

برخی از برنامه‌ها از جمله تلگرام، توییتر و … این قابلیت را دارند که  اپلیکیشن را روی حالت Night mode تنظیم کنید تا با کم شدن میزان مصرف باتری گوشی خود، عمر باتری گوشی افزایش یابد. علت این موضوع این است که با انتخاب حالت تاریک برای گوشی خود تعداد پیکسل کمتری روشن خواهند شد و مصرف شارژ گوشی کمتر می‌شود.

حتماً بخوانید:

در این حالت تمام دیتاهای دریافتی از طرف گوشی شما قطع خواهد شد در نتیحه شارژ باتری گوشی به میزان بسیار کمتری مصرف می‌شود. با این کار عمر باتری شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

9- نوتیفیکیشن‌ها، اعلان‌ها و ویبره گوشی را غیر فعال کنید

در صورتی که نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف را فعال کرده باشید، با هر بار دریافت اعلان برنامه باتری گوشی شما مصرف شده و در گذر زمان عمر باتری کاهش می‌یابد. اگر قصد افزایش عمر باتری گوشی خود را دارید، حتماً اعلان‌های غیر ضروری گوشی را غیر فعال کنید.

11- از داغ شدن گوشی خودداری کنید

برای تقویت باتری گوشی باید از داغ شدن گوشی خودداری کنید و همیشه دمای باتری به میزان نرمال باشد، یعنی سرما یا گرمای خاصی در آن حس نکنید. با کاهش و افزایش دمای گوشی، میزان ظرفیت باتری آن کاهش می‌یابد و طول عمر آن کم می‌شود. بنابراین، در فصل‌های سرد یا گرم از محل قرار دهی آن و نحوه استفاده از آن اطمینان داشته باشید. در محیط های خیلی سرد یا خیلی گرم از گوشی خود استفاده نکنید و آن را در محلی قرار دهید که محیط آن متعادل باقی بماند.

12- آپدیت کردن نرم افزارها

با به روز رسانی برنامه‌ها عمر باتری افزایش می‌یابد؛ زیرا برنامه نویسان نرم افزارها در تلاش هستند تا در آپدیت‌های جدید از برنامه‌های خود، میزان مصرف باتری را کاهش داده تا به مزایای استفاده از اپلیکیشن خود بیفزایند و افراد از کار کردن با آن اجتناب نکنند.

13- از نصب برنامه‌های سنگین خودداری کنید

برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی به میزان زیادی از باتری گوشی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با بررسی میزان باتری مصرفی هر نرم افزار در قسمت Setting گوشی خود، برنامه‌های پر مصرف را پیدا و حذف کنید تا عمر باتری گوشیتان افزایش یابد.

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش عمر باتری گوشی این است که گوشی را بر روی حالت ذخیره کردن باتری قرار دهید. با این کار به میزان زیادی می‌توانید شاهد تقویت باتری و افزایش زمان شارژ داشتن باتری شوید. تمام گوشی‌ها قابلیت ذخیره باتری را دارند که می‌توانید از این روش برای افزایش میزان طول عمر باتری بهره مند شوید.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند این امکان را دارند که بسیاری از قابلیت‌های گوشی را از دست می‌دهند اما باتری تا چندین ساعت بیشتر از حد معمول، شارژ داشته باشد. به عنوان مثال در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید که با فعال کردن این حالت، با 65% شارژ، باتری گوشی تا بیش از 55 ساعت حفظ خواهد شد و گوشی روشن می‌ماند. در این زمان هر یک از برنامه‌های مشخص شده، در حالت Night mode اجرا خواهند شد و همین امر باعث حفظ باتری گوشی خواهد شد.

16- برنامه افزایش طول عمر باتری گوشی

جمع بندی

عمر باتری گوشی در کارایی راحت‌تر و آسایش بیشتر برای افراد نقش زیادی دارد. برای جلوگیری از خراب یا ضعیف شدن باتری گوشی باید به توصیه‌های ذکر شده دقت و به آن‌ها کنید. کوچک‌ترین مشکلات مربوط به باتری گوشی، افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ با رعایت چند قانون اساسی و ساده امکان پذیر است. شما می توانید برای افزایش طول عمر باتری و شارژدهی بیشتر موبایل سامسونگ ترفندهای اصولی را در این مقاله از سایت رایااستور یاد بگیرید؛ تا دیگر نگران خالی شدن باتری موبایل خود نباشید.
یکی از مهم ترین مواردی که در خرید گوشی سامسونگ مورد توجه قرار می گیرد، سلامت و طول عمر باتری موبایل است. افزایش عمر باتری سامسونگ، جزء مهم ترین نکاتی است که معمولا به آن توجه می شود و به همین دلیل راه های افزایش عمر باتری موبایل سامسونگ، این روزها افزایش پیدا کرده است. در این مقاله از می خواهیم در مورد افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ برای شما عزیزان و کاربران موبایل توضیح دهیم.
همان طور که می دانید باتری ها در جنس ها و انواع متفاوتی وارد بازار می شوند و شما باید متناسب با مدل گوشی خود یکی از آن ها را برای خرید انتخاب کنید. نوع باتری که برای گوشی انتخاب می کنید باید متناسب باشد، چرا که می تواند تاثیر بسیار زیادی روی طول عمر باتری گوشی سامسونگ شما داشته باشد. استفاده از بسیاری از برنامه ها می تواند روی عمر مفید باتری گوشی شما تاثیر گذار باشد.
این روزها استفاده از باتری های لیتیوم پلیمری افزایش پیدا کرده است چرا که این باتری به نسب باطری های یونی، دارای عملکرد خیلی بهتری هستند. شما می توانید برای افزایش عمر باتری های لیتیوم پلیمری گوشی خود از و یا و…. استفاده کنید. درر ادامه همراه ما باشید تا در مورد افزایش عمر باتری سامسونگ برای شما عزیزان توضیح دهیم.

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را افزایش دهیم؟

همان طور که می دانید باتری های لیتیوم یونی و پلیمری این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از مهم ترین دلایل آن می توانیم به کیفیت باتری و عملکرد آن اشاره کنیم. با توجه به اینکه این جنس باتری ها از بدنه خاصی برخوردار هستند و نمی توانند در مقابل حرارت مقاومت زیادی را از خود نشان دهند، شما باید از بهترین روش های شارژ باتری لیتیومی استفاده کنید. چرا که تنها چیزی که می تواند پس از مدتی گوشی و باطری آن را داغ کند، به شارژ زدن گوشی است.
قبل از اینکه بخواهیم در مورد برای شما توضیح دهیم، بهتر است در مورد اینکه چه چیزهایی باتری گوشی را خراب می کند و عمر آن را کاهش می دهد برای شما بگوییم. اینکه شما باتری گوشی خود را تا چند درصد شارژ می کنید، ظرفیت باتری گوشی را چگونه محاسبه می کنید، از چه روشی برای شارژ باتری موبایل استفاده می کنید و… همه و همه می توانند تا حدودی روی عمر باتری موبایل سامسونگ شما تاثیر داشته باشند.

دلایل کاهش عمر باتری موبایل سامسونگ:

  • شارژ کردن طولانی مدت باطری گوشی
  • استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • استفاده از گوشی در زمان اتصال به شارژ
  • نصب برنامه ها و بازی های مخرب
  • زیاد بودن روشنایی و نور صفحه نمایشگر
  • بلند بودن صدای گوشی
  • خراب بودن باتری موبایل

علائمی که نام برده شد روی عمر باتری موبایل شما تاثیر گذار خواهد بود. نه تنها گوشی های سامسونگ بلکه تمام گوشی های هوشمند. در ادامه می خواهیم در مورد روش های افزایش عمر باتری گوشی اندروید برای شما توضیح دهیم. با رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره می شود، می توانید عمر باتری سامسونگ خود را بالا ببرید.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید روش صحیح شارژ باتری موبایل سامسونگ است. اگر می خواهید باتری گوشی شما مدت زمان زیادی را شارژ در خودش ذخیره نگه دارد به شما پیشنهاد می کنیم از بهترین روش شارژ استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که زمان شارژ کردن هم دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. سعی کنید گوشی خود را در طول روز به شارژ وصل کنید و قبل از اینکه به 100 درصد برسد آن را از برق خارج کنید.
مورد بعدی که می تواند به شما کمک کند، در مورد برنامه ها و بازی هایی است که شما روی گوشی دارید. وجود بسیاری از نرم افزارهای بی مصرف گوشی تا حدود زیادی می تواند روی طول عمر آن تاثیر داشته باشد. این نرم افزارهای با اینکه هیچ استفاده ای ندارند اما می تواند میزان مصرف شارژ باتری موبایل شما را افزایش دهند. پس بهتر است این برنامه ها را از روی گوشی خود کامل پاک کنید.

کارهایی که موجب کاهش عمر باتری گوشی میشود!

  • دفعات زیاد شارژ کردن
  • نگهداری طولانی مدت در شارژر
  • استفاده از شارژر سریع
  • نگهداشتن در دمای بالا
  • استفاده از اپلیکیشن های سنگین

مراقبت از باطری گوشی موبایل سامسونگ

اینکه یک باطری سامسونگ بعد از دو یا سه سال به پایان عمر خود نزدیک شود، موضوع قابل قبولی می باشد اما اگر کمتر این مدت دستگاه دچار اختلال شود بهتر است که سلامت باتری سامسونگ مورد بررسی قرار بگیرد؛ و باید در نگهداری و مراقبت از آن بیشتر تلاش کنیم. اساسی ترین موضوع در رابطه با افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ، نوع رفتار ما با آن می باشد. متداول ترین مورد شارژ کامل گوشی در صورت خالی شدن باتری از 0 تا 100 درصد میباشد. علاوه بر این موضوع ممکن است شنیده باشید که باطری ها یک حافظه مخصوص دارند و به هیچ عنوان نباید سلول ها را به میزان کم شارژ کرد.
یکی دیگر از موارد درمورد نحوه نگهداری از باطری سامسونگ، دمایی است که برای باتری استفاده میشود. در واقع می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایل کاهش عمر باتری، نگهداری در دمای نامناسب می باشد. این قطعات از دمای منفی 2 درجه تا 60 درجه دوام دارند؛ اما دمای مناسب در باتری گوشی این است که در هنگام استفاده از دستگاه داغی احساس نکنید. بنابراین اگر در هنگام استفاده زیاد از گوشی احساس کردید که داغ شده است بهتر است به آن فرصت دهید تا خنک شود.

روش صحیح شارژ باتری موبایل سامسونگ

مورد بعدی در رابطه با صفحه نمایشگر گوشی است، همان طور که می دانید بیشترین استفاده ما از نمایشگر موبایل است و نور صفحه یکی از مهم ترین عاملی است که می تواند عمر باتری را کاهش دهد، چرا که زیاد بودن نور صفحه از شارژ باتری گوشی شما کم می کند و انرژی زیادی را مصرف می کند، پس بهتر است روشنایی صفحه را روی حالت خودکار قرار دهید.
حتما شما هم از وای فای، دیتا، بلوتوث گوشی استفاده می کنید و زمانی که وارد مکانی می شوید گوشی شما به صورت خود به خود به وای فای آنجا وصل می شود و این بخاطر تنظیمات خودکاری است که شما انجام داده اید. شما می توانید قابلیت های اتصال گوشی خود را غیرفعال و خاموش کنید. سعی کنید از گوشی خود در مکان هایی که آنتن دهی ضعیفی دارند استفاده نکنید. چرا که در این شرایط باتری از شارژ موبایل شما استفاده می کند.

نکاتی برای افزایش عمر باتری گوشی

  • از شارژ کردن 100 درصد گوشی جلوگیری کنید و زمانی که باتری به 80 درصد رسید آن را از شارز خارج کنید.
  • سعی کنید برای شارژ کردن موبایل خود از شارژ های اصل و فابریک خود موبایل استفاده کنید.
  • از حالت ذخیره باتری موبایل و حالت پرواز برای ذخیره سازی شارژ بیشتر موبایل در مواقع ضرور استفاده کنید.
  • گوشی خود را در مکان هایی نگه دارید که حرارت خیلی بالا و خیلی پایینی نداشته باشد.
  • برنامه های غیر ضروری و بدون مصرف را از روی گوشی خود حذف کنید.
  • از شارژ کردن طولانی مدت گوشی به صورت شب تا صبح دوری کنید.
  • زمانی که موبایل خود را به شارژ وصل کرده اید، دیگر از آن استفاده نکنید. چرا که منجر به دیر شارژ شدن می شود.
  • هنگام شارژ شدن گوشی آن را از روس صفحه روی سطحی خنک قرار دهید و از قاب خارج کنید.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون |افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی

نگهداری از باتری موبایل سامسونگ

این موارد می تواند تا حدودی روی عمر باتری موبایل شما تاثیر داشته باشد. سعی کنید از این روشها در هنگام شارژ کردن باتری موبایل سامسونگ و دیگر گوشی های اندرویدی خود استفاده کنید. در این مقاله درمورد افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ برای شما توضیح دادیم. شما می توانید به کمک راه های افزایش عمر باتری موبایل، مدت زمان بیشتری از موبایل خود استفاده داشته باشید. مهم ترین نکته ای اهمیت دارد، خرید و تعویض باتری است که شما می توانید برای اینکار به ، مرکز خرید بهترین و باکیفیت ترین باتری های اصل و اورجینال مراجعه کنید. با به کار بردن روش هایی که با استفاده از آنها می توانید عمر باتری موبایل سامسونگ خود را افزایش دهید؛ به شما کمک می کند تا در زمان طولانی تری از دستگاه خود استفاده کنید.

ممکن است جبران پذیر نباشند؛ در نتیجه در حفظ  و نگهداری از باتری گوشی خود کوشا باشید تا بتوانید با افزایش عمر باتری گوشی خود به مدت طولانی‌تر ازآن استفاده کنید.

آموزشگاه تعمیر موبایل در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود

دکمه بازگشت به بالا