علمی و پزشکی

تست کرونا در یک ششم بیماران بهبودیافته مثبت است

Corona ، coronavirus ، شیوع تاج ، آمار coronavirus ، Covid 19

محققان دانشگاه هونان طبیعی در چین دریافتند که حداقل از هر شش بیمار بهبودیافته با Q9 19 که از بیمارستان مرخص شده اند به این ویروس آلوده می شوند و نتایج آزمایش آن مثبت است. .

در این مطالعه وضعیت سلامت 60 بیمار مبتلا به Qovid 19 که به دلیل بهبودی از بیمارستان شهر لدی مرخص شده اند ، بررسی شده است. همه این بیماران 14 روز پس از ترخیص از بیمارستان در خانه قرنطینه شدند و هیچ کدام از آنها علائم بیماری را نداشتند.
محققان گلو و بینی را مجددا آزمایش کردند و دریافتند که 10 نفر از این بیماران تا 24 روز پس از ترخیص از بیمارستان به این ویروس آلوده مانده اند و نتایج آزمایش مثبت است.
تحقیقات قبلی نشان داده است که برخی از بیماران بهبود یافته با Qovid 19 تا 30 روز پس از ترخیص از بیمارستان می توانند به ویروس آلوده شوند. البته این بدان معنی نیست که یک ویروس فعال ویروسی وجود دارد ، بنابراین این افراد لزوماً باعث شیوع ویروس نمی شوند.
محققان می گویند تحقیقات بیشتری لازم است برای یافتن نتایج قطعی در مورد احتمال انتشار ویروس در بیماران بهبود یافته و ارزیابی رفتار ویروس در گروه های بزرگتر از بیماران.
گزارش شده است كه كرونا ویروس در اواسط دسامبر سال 2019 در ووهان ، مرکز چین گزارش شده است. در ابتدا این بیماری ذات الریه گفته می شد. اما کمیسیون بهداشت ملی چین رسما از شیوع ویروس در چین در 30 دسامبر 2019 خبر داد. این ویروس در دو ماه گذشته به بیش از 150 کشور و منطقه شیوع یافته است.
گزارش کامل در شبکه باز JAMA منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا