اقتصادی

تسهیل واردات واکسن توسط بخش خصوصی

رئیس جمهور دستور داد که واردات واکسن از بخش خصوصی مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت تسهیل شود.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در جلسه ستاد ملی مبارزه با تاج اعلام کرد: به منظور بازگشایی مدارس ، برنامه ریزی برای ادامه آموزش مجازی ، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت برای توسعه پروتکل های آموزشی بهداشتی لازم به صورت رودررو. “در صورت تمهیدات لازم ، امکان آموزش حضوری باید به تدریج فراهم شود.

وی افزود: برای شروع آموزش حضوری برای دانش آموزان ، واکسیناسیون کلیه افراد مرتبط با سیستم آموزشی در مدارس از جمله معلمان ، مدیران ، رانندگان سرویس مدارس و والدین دانش آموزان و امکان واکسیناسیون ضروری است. دانش آموزان باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرند. “

رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس گفت: معلمان ، دانش آموزان و حتی والدین آنها باید واکسینه شوند تا زمینه برای بازگشایی مدارس فراهم شود و از این نظر آموزش باید زیرساخت های لازم را فراهم آورد و با همکاری اصول مربوط به بازگشایی مدارس توسط وزارت بهداشت

وی افزود: سیستم سایه گزینه بسیار خوبی است که باید با آموزش حضوری دانش آموزان به حیات خود ادامه دهد و آموزش حضوری در کنار آموزش مجازی مکمل یکدیگر است.

رئیسی در قسمت دوم سخنان خود از عموم مردم ، اصناف ، هیئت های عزاداری و نیروی انتظامی برای اجرای تصمیم اخیر ستاد ملی علیه سپاه کرونا تشکر کرد. طبق گزارش ناجا و وزارت راه و شهرسازی ، 80 درصد این طرح در پیشگیری و ممنوعیت تردد قابل توجه است و نشان می دهد که مردم برای رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی به همکاری جدی متکی هستند و این محدودیت ها در زمینه حمل و نقل و برخی مشاغل تا 26 سپتامبر ادامه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه وزارت بهداشت مبنی بر ایجاد محدودیت در تجمعات در برخی مراکز دیگر به جز بازار و معابر ، گفت: هنگام اجرای این محدودیت ها باید مراقب بود که تجار دچار مشکل نشوند.

وی همچنین با اشاره به گزارش استاندار فارس مبنی بر موانع واردات واکسن ، تاکید کرد: واردات واکسن نباید به تأخیر بیفتد و باید از هر فرصتی برای واردات واکسن و امکان واردات واکسن از طریق بخش خصوصی توسط استانداردهای وزارت بهداشت استفاده کرد ، از جمله این تسهیل شود

رئیسی با تأکید بر اینکه تاخیر در واردات واکسن های معتبر قابل قبول نیست ، افزود: مشکلات احتمالی که منجر به کندی واردات واکسن شده است باید بررسی شود و در صورت بروز مشکل باید فوراً برطرف شود.

رئیس جمهور با اشاره به آمادگی وزارت راه گفت: واردات واکسن باید به طور مداوم و بدون محدودیت حمل و نقل انجام شود.

رئیسی همچنین بر واکسیناسیون زندانیان تأکید کرد و گفت: برای برخی از زندانیانی که واکسینه نشده اند ، باید اقدامات لازم جهت تسریع در روند واکسیناسیون انجام شود. علاوه بر این ، دادستانی ایالت باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا زندانیان بتوانند تا آنجا که ممکن است از مرخصی خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت قرنطینه در مرزها ، به ویژه در مرزهای شرقی کشور ، گفت: فرمانداران مرزها باید فوراً اقدامات لازم را در این زمینه برای ایجاد حکمرانی بهتر و برتری در کنترل مرزها انجام دهند.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های همه استان ها به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی و کادر پزشکی ، گفت: امیدوارم اقدامات مختلفی در زمینه تولید و واردات واکسن انجام شود و همچنین واکسیناسیون تسریع شود تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد. “

در این جلسه با تصویب ستاد ملی مبارزه با تاج ، به دلیل تعطیلات اخیر ، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یک هفته تمدید شد. پیش از این ، روز یکشنبه 21 اوت ، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تعیین شده بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا