عمومیکسب و کار ایرانی

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی خیلی کار سختی نیست و برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی که دغدغه بسیاری از خانم های خانه دار است کافی است اقدامات لازم را انجام دهید برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه باید کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا روشهای از بین بردن بوی فاضلاب ماشین لباسشویی را بیان کنیم.

Removing the smell of washing machine sewage

رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی بسیار مهم است و شما می توانید اینکار را برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی انجام دهید. وجود بوی فاضلاب ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که همواره در بسیاری از خانه ها وجود داشته و باعث ایجاد رایحه نامطبوعی در محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی که عموماً در آشپزخانه است می شود. از سوالات رایج مردم در مورد ماشین لباسشویی این است که “چرا ماشین لباسشویی من بوی بد فاضلاب می دهد؟ چگونه از شر بوی فاضلاب ماشین لباسشویی خلاص شوم؟ “

بوی فاضلاب ماشین لباسشویی معمولا بخاطر رشد میکرو ارگانیسم­ها در داخل درام یا سبد ماشین لباسشویی شما بوجود می ­آید. محیط گرم و مرطوبی که توسط سیکل شستشو ساخته می­ شود، بعلاوه حضور شوینده و نرم کننده ­هایی که بجا مانده ­اند، بست مناسبی برای رشد باکتری ­ها، کپک­ ها و قارچ ­ها می­ باشد. در صورتی که لباسشویی شما مدت زمان لازم برای برای خشک شدن مناسب را نداشته باشد، این ماده آلی به فساد خود ادامه می­ دهد تا جایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع درون و پیرامون ماشین لباسشویی می ­شود و به راحتی می­ تواند به لباس ­های شما منتقل گردد. حتی در شرایط بدتر بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی به فضای خانه شما هم سرایت نموده و موجب ایجاد بوی بسیار بد در محیط می ­گردد!

برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی ابتدا از پاک سازی محفظه مواد شوینده شروع کنید، با رجوع به دفترچه راهنما روش خارج کردن آن را بیابید سپس با کمک شوینده هایی معمولی و مسواک جرم این محفظه را کاملا از بین ببرید آب کشی و خشک نمایید سپس نصب کنید. در مرحله بعدی برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی فیلتر پایین کابین ماشین لباسشویی را با کمک دفتر چه راهنما بیابید درب آن را باز کنید و با مسواک شروع به جرم گیری ماشین لباسشویی نمایید.

درب ورودی اغلب ماشین های لباسشویی امروزی یک حلقه لاستیکی قرار دارد که با کمک ابر اسفنجی و دستمال بعد از هر بار شستشو لباس ها آب جمع شده دراین بخش را باید خشک کنید اگر این کار را تاکنون انجام نداده اید این قسمت را بررسی کنید و جرم های داخلی آن را با استفاده از اسفنج کفی و دستمال تمیز کنید. برای تمیز کردن محفظه دیگ ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی به دلیل وجود حفره های بسیار می توانید از جوش شیرین یا قرص های تمیز کننده ماشین لباسشویی استفاده کنید، ماشین را روشن کنید تا به صورت خالی کار کند بهترین دما برای این کار استفاده از آب شصت درجه است.

پس از هر بار استفاده درب ماشین لباسشویی را چند ساعت باز بگذارید تا تبادل هوا صورت گیرد و کاملا خشک شود ، سعی کنید به جای مایع‌های شوینده از پودر شستشو برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی استفاده کنید چون مایع شستشو در محفظه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. از جوش شیرین، سرکه سفید و آب می‌توانید برای رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی استفاده کنید. همچنین، برای تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی در انتخاب مواد شوینده دقت کرده و مخزن اصلی و فیلتر لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید.

یکی از گلایه‌های بیشتر کاربران از همه ماشین‌های لباسشویی که درب آنها از جلو باز می‌شود بوی فاضلاب ماشین لباسشویی است که بعد از استفاده مستمر با گذشت زمان ایجاد می‌کنند. دلیل این بوی زننده نم و رطوبتی است که در داخل ماشین به دام می‌افتد. اصلاً هم مهم نیست که شما به طور مرتب از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنید یا مدت کوتاهی بدون استفاده مانده است: بالاخره بوی فاضلاب از ماشین لباسشویی ناگزیر متساعد می‌شود.

با اینکه محصولات پاک‌کننده زیادی در بازار هستند که می‌توانید برای تمیز کردن و رفع بوی بد ماشین لباسشویی با استفاده از برنامه پاک‌سازی استفاده کنید اما همیشه این محصولات آن قدر خوب نیستند که شما را کاملاً در رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی خلاص کنند. راهکارهای ارزان‌تری نیز برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و نتیجه بهتری بگیرید. دو منطقه اصلی که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند لاستیک درب ورودی و محفظه یا دیگ ماشین لباسشویی است.

۱- پس از هر بار شست‌وشوی لباس در ماشین لباسشویی، لاستیک درب وردی را پاک کنید تا کاملاً خشک شود.

۲- هر گونه کپک را با استفاده از مقدار کمی سفیدکننده رقیق از لاستیک پاک کنید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا ماده سفیدکننده به خورد کپک برود و سپس آن را به خوبی خشک کند. حتی می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین به جای سفیدکننده استفاده کنید.

۳- یک پیمانه لیوان آب گرم و یک‌چهارم پیمانه سرکه سفید را داخل یک ظرف بریزید. یک پارچه کهنه پاک‌کننده را مرطوب کنید اما نه طوری که خیس شود. داخل دیگ را پاک و سپس آن را خشک کنید.

۴- نصف پیمانه سرکه سفید را داخل محفظه ماده شوینده بریزید و برنامه شست‌وشو را به راه اندازید. سرکه به طور معمول هر باکتری که داخل ماشین لباسشویی باشد را از بین می‌برد و شما را از بوی بد نجات می‌دهد. برای بوهای سرسخت و زننده که از بین نمی‌روند، نصف پیمانه جوش شیرین را قبل از شروع برنامه شست‌وشو به دیگ اضافه کنید.

۵- درب ماشین لباسشویی را تا دو ساعت پس از پایان شست‌وشو باز بگذارید. با این کار، رطوبت ماشین لباسشویی از بین می‌رود. برای تمیز نگه داشتن و از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی نکات زیر را به یاد داشته باشید.

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

دقت در انتخاب مواد شوینده
برای ماشین‌های لباسشویی با درب جلو، همیشه باید از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که مناسب برای دستگاه‌هایی با راندمان بالا هستند. مواد شوینده نرمال معمولا کف صابون زیادی تولید می‌کنند که این موضوع می‌تواند برای ماشین‌های لباسشویی با درب جلو مشکل ایجاد کند. علاوه بر این، نباید از نرم کننده‌های مایع برای ماشین‌های لباسشویی با درب جلو استفاده شود.

خشک نگه داشتن مخزن اصلی لباسشویی
دقت کنید که مخزن اصلی لباسشویی به مدت طولانی مرطوب نباشد. سعی کنید بلافاصله بعد از اتمام کار لباسشویی، لباس‌ها را از آن خارج کرده و درب آن را باز بگذارید.

تمیز نگه داشتن لاستیک دور درب لباسشویی
علاوه بر کار‌های گفته شده در بالا، به یاد داشته باشید که لاستیک دور درب لباسشویی را نیز به طور منظم تمیز نگه دارید. برای این کار، می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید. مواد را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید.

علت بوی بد داخل ماشین لباسشویی

برای بوی بد داخل ماشین لباسشویی دلایل زیادی وجود دارد که ما امکان توضیح تک تک این دلایل را نداشته و به اختصار شما را با آنها آشنا می‌کنیم:

  • خارج نکردن لباس های خیس از ماشین لباسشویی و نگهداری آنها برای مدت زیاد که علاوه بر ایجاد بوی بد داخل ماشین
  • لباسشویی امکان رشد قارچ ها را داده و باعث ایجاد ناراحتی پوستی خواهد شد
  • بستن درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام مراحل شستشو و خارج نکردن لباس‌ها
  • خشک نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو
  • سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی به ماشین لباسشویی
  • گیر کردن شی یا لباس در قسمت فیلتر پمپ تخلیه و عدم تمیز کردن آن که شما می‌توانید از آموزش تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه این کار را یاد بگیرید
  • تمیز نکردن جاپودری ماشین لباسشویی (می‌بایست هرچند مدت یک‌بار چاپودری را بیرون کشیده و آن را تمیز کنید)

مواردی که به آن ها اشاره کردیم، از مهم ترین مواردی است که باعث ایجاد بوی بد فاضلاب داخل ماشین لباسشویی می شود.

چرا ماشین لباسشویی بوی بد میدهد؟

اولین قدم که باید برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی برداشته شود این است که منشا این بوی بد را پیدا کنیم و بعد به فکر از بین بردن و رفع این بو باشیم.

معمولا علت بوی بد ماشین لباسشویی رشد میکرو ارگانیسم­هایی می باشد که در ماشین لباسشویی وجود دارند؛ زیرا زمانی که از مواد شوینده مخصوصا مایع های لباسشویی استفاده می کنید، مقداری از آنها داخل ماشین باقی می مانند. رطوبت و گرمایی که درون ماشین لباسشویی وجود دارد باعث می شوند که این مواد فاسد شده و به صورت قارچ های کوچک یا همان کپک ها ظاهر شوند. در ادامه فاضلاب را چون در لایه زیرین لگن ماشین است نمی بینید ولی بوی آن را استشمام می کنید.

خوب است بدانید که در برچسب متخصصین لوله بازکنی تهران نه تنها خدمات رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب را ارائه می دهند، بلکه برای رفع بوی بد فاضلاب نیز آماده خدمات رسانی هستند. شما می توانید این مشکل را از طریق شماره لوله بازکنی غرب تهران مطرخ کرده و با هزینه ای بسیار مناسب رفع کنید. چنانچه در منطقه غرب تهران ساکن هستید و بوی فاضلاب ماشین لباسشویی امان شما را بریده است، معطل نکنید و روی لینک کلیک کنید تا بتوانید فوری با متخصصین لوله بازکنی غرب تهران تماس بگیرید. اما اگر در محدوده ی دیگری از تهران ساکن هستید کافیه نام منطقه خود را در کادر ابتدای صفحه جستجو کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا