عمومیکسب و کار ایرانی

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش + نحوه رفع مشکلات

اگر شما هم در خانه از ماشین لباسشویی بوش استفاده می‌کنید و این دستگاه دچار مشکل شده است و به دنبال راه حل رفع مشکل و عیب یابی ماشین لباسشویی بوش هستید، جای درستی آمده اید! در این مقاله به بررسی مشکلات متداول لباسشویی و نحوه رفع آنها پرداخته ایم. توصیه می‌شود اگر دانش کافی در زمینه تعمیرات ندارید، برای رفع ایرادات دستگاه از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. بهتر است دو نکته را به خاطر داشته باشید. ابتدا اینکه مشکلات متداول ماشین های لباسشویی صرف نظر از برند آنها، تقریبا مشابه بوده و روش حل مشکل نیز روند مشابهی دارد.

ارور لباسشویی بوش سری 8 |تنظیم تایمر ماشین لباسشویی بوش

نکته دوم در رابطه با برطرف نمودن مشکلات پیش آمده برای لباسشویی است. واضح است که برطرف نمودن مشکلات لباسشویی، نیازمند داشتن اطلاعات تخصصی در رابطه با نحوه کار لباسشویی و اجزاء و قطعات مختلف آن است همچنین داشتن تجربه در زمینه تعمیرات است. بنابراین، عیب یابی ماشین لباسشویی بوش در صورت پیگیری و آموزش های لازم، ممکن است برای شما امکان پذیر باشد. برخی از مشکلات رایج لباسشویی‌های بوش، ساده بوده و جهت رفع به هیچگونه ابزار خاصی نیاز ندارند و تنها با خواندن این مطالب و راهنمایی های توصیه شده، قادر خواهید بود که عیب دستگاه را برطرف کنید. دسته دیگر معایب و مشکلات لباسشویی بوش بدلیل پیچیدگی و حساسیت قطعات، حتما باید توسط تکنسین تعمیر لباسشویی بوش در اصفهان برطرف شود.

مشکلات ماشین لباسشویی بوش      نحوه رفع مشکل

روشن نشدن لباسشویی            اطمینان از وصل بودن جریان برق، بررسی تنظیمات صحیح برنامه شستشو، اطمینان از بسته بودن درب لباسشویی به صورت کامل

شروع نشدن برنامه شستشوی لباسشویی بوش        اطمینان از فعال نبودن قفل کودک، وصل بودن جریان برق

قفل شدن درب لباسشویی         بررسی دستگیره در، اطمینان از اینکه آب لباسشویی کامل تخلیه شده باشد، سالم بودن میکروسوئیچ و زبانه درب

نچرخیدن دیگ لباسشویی        بار لباسشویی را متعادل کنید، برنامه صحیح شستشو را انتخاب کنید. از سالم بودن برد اصلی و موتور مطمئن شوید.

تخلیه نشدن آب لباسشویی        تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه، رفع انسداد و گرفتگی شیلنگ تخلیه، اطمینان از عدم خمیدگی و تاخوردگی شیلنگ تخلیه

آبگیری نکردن لباسشویی        اطمینان از باز بودن شیر ورودی آب، بررسی شیربرقی

آبگیری بیش از حد لباسشویی بررسی سوئیچ فشار و تعویض آن در صورت خرابی

نشت آب  بررسی قسمت‌های مختلف لباسشویی توسط تکنسین و رفع نشتی

باز یا بسته نشدن درب لباسشویی            اطمینان از فعال نبودن قفل کودک، بررسی بار لباسشویی

لرزش زیاد               تراز کردن پایه‌ها، اطمینان از وجود بار متعادل داخل دیگ

متوقف شدن ناگهانی لباسشویی حین شستشو           رفع نشتی، بررسی قطعات اصلی توسط تکنسین

صدای غیرطبیعی لباسشویی   تراز کردن پایه‌ها، باز کردن پیچ‌های حمل و نقل عیب یابی ماشین لباسشویی بوش در ادامه این مقاله به بررسی تمام مواردی که باعث بروز مشکل برای لباسشویی بوش شما می شوند می پردازیم و بهترین راه حل های ممکن را برای رفع خرابی ماشین لباسشویی توضیح می‌دهیم.

1. ماشین لباسشویی بوش روشن نمی شود

رایج‌ترین علت روشن نشدن ماشین لباسشویی نرسیدن برق به دستگاه یا وصل نبودن جریان برق باشد. در صورتی که هیچ یک از چراغ‌های صفحه نمایش لباسشویی روشن نیستند، به سراغ دو شاخه دستگاه و سپس پریز برق بروید. ممکن است دو شاخه معیوب باشد یا پریز برق مشکل داشته باشد. از یک فاز متر برای بررسی پریز استفاده کنید.

اگر برخی از چراغ‌ها روشن هستند، اشکال برق رسانی وجود ندارد. در این حالت ممکن است برد کنترلی و نمایشی دستگاه که در جلوی آن قرار دارد، دچار ایراد شده باشد. اگر برخی از دکمه‌های ماشین لباسشویی کار می‌کنند، نشانه دیگری بر معیوب بودن برد کنترلی لباسشویی است که باید تعویض شود. تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید

2. هیچ برنامه ای در لباسشویی شروع نمی شود

علت این مشکل ممکن است فعال بودن قفل کودک، بسته نبودن صحیح درب، فشار دادن دکمه استارت به مدت خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد. برای عیب یابی ماشین لباسشویی بوش موارد زیر را بررسی کنید: اگر درب دستگاه به خوبی بسته نشده باشد، یا لباسی در لای درب گیر کرده باشد، تا زمانی که درب به درستی بسته نشود لباسشویی برنامه شستشو را آغاز نخواهد کرد.

همچنین بیش از حد قرار دادن لباس داخل ماشین لباسشویی ممکن است به درب فشار آورده و مانع از بسته شدن آن شود. قفل کودک نیز موجب غیر فعال شدن بسیاری از دستورات لباسشویی می‌شود. روش های غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بوش در روش اول، کلید استارت را فشار داده و به مدت 3 الی 5 ثانیه نگه دارید. پس از این باید علامت کلید یا عبارت “CL” از روی صفحه پاک شده باشد.

روش دیگر فشار دادن همزمان کلیدهای rpm و finished in و نگه داشتن آنها به مدت 3 ثانیه است. پس از 3 ثانیه قفل کودک غیر فعال می‌شود. اگر صفحه نمایش لباسشویی شما لمسی است، روی آن یک مربع روشن با علامت کلید و عبارت 3 seconds را در زیر آن خواهید دید. این علامت را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

  1. علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش  گاهی اوقات پس از پایان برنامه شستشو یا حتی قبل از شروع کار ممکن است متوجه شوید که درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود و قفل شده است. باز نشدن درب ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیوفتد: یکی از اصلی ترین دلایل آن خراب شدن سوئیچ قفل درب لباسشویی است که در چنین مواقعی باید تعویض شود. وجود مشکل در سیستم آبرسانی و عدم تخلیه آب ایراد در سوئیچ فشار

در این بخش از مقاله عیب یابی ماشین لباسشویی بوش مواردی از مشکلات سطحی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این مشکلات دستگاه ماشین لباسشویی بوش را به دلیل ساده و قابل حل بودن توسط مشتری را سطحی عنوان کردیم. اکثر این ایرادات سطحی به راحتی قابل شناسایی و بررسی آنها جهت رفع ایرادات دستگاه بوش توسط مشتری خواهد بود. چنین مشکلات که در اثر عدم توجه به برنامه‌های سرویس است در عیب یابی ماشین لباسشویی بوش بطور کامل بیان خواهیم نمود.

اگر فیلتر شیر برقی ماشین لباسشویی بوش در اثر رسوب گرفتگی پیدا نماید ورود آب با مشکل روبرو خواهد شد. رسوبات و املاح آب، فشار ورودی آب جاپودری را به شدت کم نموده و مانع مصرف کامل شوینده خواهد شد. گرفتگی سقف جاپودری در اثر رسوبات شوینده و املاح آب مانعی برای ورودی آب با شدت در جاپودری خواهد شد. مصرف شوینده بیش از حد نیاز باعث جمع شدن شوینده اضافی در مسیر ورودی جاپودری به دیگ دستگاه خواهد شد. این رسوب شوینده‌ها که مسیر آب را به دیگ مسدود کرده‌اند باعث سر‌ ریز شدن آب از جاپودری خواهد شد.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش برای عدم خروج آب بعد از شستشوی لباس‌ها، مشکل را گرفتگی فیلتر عنوان نموده است. اگر الیاف لباس‌ها داخل فیلتر را پر کرده باشد امکان خروج آب از فیلتر به سمت فاضلاب وجود نخواهد داشت. معمولا بعد از جابجایی دستگاه بوش شیلنگ خروجی دستگاه خم خوردگی پیدا کرده و امکان خروج آب را نخواهد داد. دلیل عدم خروج آب به علت گرفتگی مسیر خروجی از داخل دیگ دستگاه به فاضلاب خواهد بود . در اثر رسوب املاح داخل شیلنگ خروجی دستگاه ماشین لباسشویی بوش دلیل دیگر برای عدم خروج آب دستگاه خواهد بود.ن لباسشویی

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا