علمی و پزشکی

ستاد خدمات سفر: هماهنگ می‌کنیم رنگ شهرها تغییر نکند!

از یک سو ، آنها می خواهند مردم سفر خود را کوتاه کنند و زودتر به شهرهای خود بازگردند ، از سوی دیگر ، مسئولان ستاد خدمات سفر می گویند که سعی می کنند رنگ شهرها تغییر نکند تا سفر ادامه یابد. !

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، محمد کاظم خالدی نسب ، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر – در جلسه آنلاین با مدیران ارشد میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ها ، دبیران کمیته های تخصصی آمار و نظارت بر ستاد ، گفت: “ما در تلاشیم که طبق فرمان و دستورالعمل های وزارت کشور و ستاد ملی مدیریت کرونا ، که موظف است با کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی ملی هماهنگی کند ، شهرهای رنگی تغییر ندهند. ستاد مرکزی اداره تاج. “

وی در خبری که توسط معاون وزیر گردشگری صادر شد ، افزود: با توجه به عبور برخی از مسافران در جاده ها و کمربندهای شهرهای نارنجی ، از پلیس می خواهیم برای ایجاد ترافیک مسافران به زرد همکاری های لازم را انجام دهد. و شهرهای آبی. “

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی که متولی ستاد خدمات سفر است ، هفته دوم تعطیلات نوروز را با ایده مذاکره با ستاد کرونا استقبال می کند ، خاطرنشان می کند که پروتکل های بهداشتی در طول جدی گرفته نمی شوند سفرهای نوروزی و تاج در برخی از شهرهای زرد و آبی رشد می کند ، و رنگ آنها تغییر می کند و عواقب ناشی از آن. آنها رنگی نداشتند و قرمز و نارنجی نبود ، هیچ محدودیتی در سفر وجود نداشت ، اما آیا نکات مسئولان اردوگاه اجازه سفر به این شهرها را نداشتند تا با موج جدیدی روبرو نشوند. هنوز هم به مردم توصیه می شود که به مسافرت اولویت ندهند و به هر دلیلی سفر خود را کوتاه کنند.

در همان روز ، ولی تیموری ، معاون وزیر گردشگری و رئیس دفتر هماهنگی خدمات مسافری ، به تغییر سریع رنگ و مهلت 72 ساعته مسافران برای خروج از شهرهای پر خطر در سفر نظارتی نوروز به کرمان اعتراض کرد. استان. Corone چگونه تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در پایان نوروز جمع نمی شود.

وی گفت: مهلت 72 ساعته مسافران برای خروج از شهرهایی که قرمز و نارنجی می شوند در ستاد ملی کرونا تصویب نشده است.

در همین حال ، شورای امنیت ، اجتماعی و انتظامی ستاد اداره ملی کرونا ، که مسئولیت اصلی آن وزارت کشور است ، در بیانیه 6 گفت: مسافرانی که قبلاً به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند ، 72 ساعت سفر خواهند داشت. زیرا در غیر این صورت مجازات خواهند شد پلیس راهور ناجا همچنین اعلام کرد که براساس این اخطار قانون را اجرا می کنند.

ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت نیز خاطرنشان کرد: هنگامی که شهری قرمز یا نارنجی می شود ، در شهرها به آن اطلاع داده می شود و اعلام می شود. بر این اساس ، از تاریخ صدور اعلامیه ضد مبارزه با کرونا ، تمام مسافران بین المللی و پلاک های ثبت نام تا 72 ساعت فرصت دارند تا مقصد خود را ترک کنند. در غیر این صورت هر 24 ساعت در شهر سرخ یک میلیون تومان جریمه می شود و هر 24 ساعت در شهر نارنج 500 هزار تومان جریمه می شود.

با این حال ، معاون وزیر گردشگری گفت که ، با درک نگرانی های وزارت بهداشت و همکاری لازم با آنها ، دستورالعمل ها و پیشنهادات باید در جلسات ستاد ملی کرونا تصویب شود ، اما ما اخیراً شاهد تغییراتی در تصمیمات وزارتخانه هستیم بهداشت این دستورالعمل بی نظمی و سردرگمی مردم را ایجاد کرد.

تیموری گفت که ما به وزارت بهداشت اطلاع خواهیم داد که مردم در ابتدای سال به همین روش سفر می کنند و فعالان بخش خصوصی و صنعت گردشگری تمام تلاش خود را برای اجرای کامل پروتکل های بهداشتی انجام می دهند.

توجیه مسئولان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد سفرهای جدید به نوروز برای حمایت از مشاغل گردشگری به دنبال یک سال بیکاری است. معاون وزیر گردشگری گفت: فعالان حوزه گردشگری سال سختی را پشت سر گذاشته اند و سفر در آن منطقه مانند سایر شرکت ها عمل خواهد کرد.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی که معتقد است این روش سفر به رونق مشاغل گردشگری منجر می شود ، از زمان شروع تعطیلات در نوروز هنوز آمار و اطلاعاتی در مورد اثربخشی این سفرها ارائه نکرده است. از سوی دیگر ، برخی از فعالان گردشگری ، از جمله هتل داران و صاحبان آژانس ها ، گفتند که سفرهای نوروزی پیشرفت چندانی در تجارت آنها نداشته است. با این حال ، کاهش پذیرش هتل ها و خدمات توریستی توسط مسافران نیز می تواند به دلیل بالا بودن نرخ و افزایش هزینه های زندگی آنها باشد.

در هر صورت ، به نظر می رسد این ناسازگاری ها و اظهارات ضد و نقیض دیرینه ، همراه با فقدان برنامه های اصولی ، منسجم و یکپارچه برای مدیریت و کنترل سفرهای نوروزی ، نه تنها صنعت زخمی گردشگری را سنگین کرده بلکه مردم را گیج نیز کرده است. از یک سو ، مقامات کرونا به مردم هشدار می دهند که از مسافرت خودداری کنند و از طرف دیگر ، افسران کارکنان شرکت ها قصد دارند موانع مسافر را بردارند. این تناقضات باعث شده است که بسیاری از شهرهای کشور در نوروز امسال آماده پذیرایی از مسافران نباشند و به ویژه در بخش اسکان ، مسافرینی که بدون توجه به هشدارها و هشدارها از آنجا خارج شده اند ، مشکلاتی بوجود آمده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا