اقتصادی

طلا در خطر سقوط تا ۱۵۰۰ دلار است!

علیرغم افزایش قیمت طلا به بالای 20 دلار پس از گزارش مشاغل در ایالات متحده، تحلیلگران محتاط هستند و به عوامل کلان منفی و سطوح فنی خطرناک اشاره می کنند که می تواند فلز گرانبها را در هفته آینده پایین بیاورد. تقویت دلار آمریکا و افزایش بازدهی طلا را در اوایل این هفته به زیر 1700 دلار در هر اونس رساند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: طلا در حال تبدیل شدن به یک کیسه بوکس است زیرا افزایش بازده اوراق قرضه دولتی تجارت شاه دلار را جوان کرده است. این خبر بدی برای طلا در همه جا است. تا زمانی که افزایش بازده اوراق قرضه جهانی به پایان نرسد، فرصتی برای طلا وجود ندارد.

مایکل پیرس، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در کپیتال اکونومیکس، گفت: افزایش 315 هزار نفری در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و افزایش نرخ بیکاری به 3.7 درصد نشان دهنده افزایش کمتر 50 واحدی نسبت به افزایش 75 امتیازی است. مورد انتظار بازارها

پیرس گفت: “داده ها نشان می دهد که شرایط بازار کار به طور قابل توجهی شروع به کند شدن کرده است، که ما انتظار داریم در سال های آینده به رشد اقتصادی ضعیف تر کمک کند.” تسهیل اخیر فدرال رزرو به کاهش شرایط بازار کار کمک می کند، که همچنین به کاهش فشار دستمزدها کمک می کند. دلار در واکنش به این داده ها عقب نشینی کرد و فضایی را برای رشد طلا باز کرد. با این حال، تحلیلگران بسیار محتاط هستند.

نتایج تحقیقات نشان داد که عدم قطعیت های زیادی وجود دارد و اگر 1680 دلار نتواند ثابت بماند، ممکن است طلا سقوط کند.

تحلیلگران می گویند که اگر دلار آمریکا همچنان بالا بماند و به زیر 1680 دلار در هر اونس سقوط کند، باعث کاهش به 1550 دلار در هر اونس خواهد شد.

اگر پایین‌ترین قیمت طلا در کوتاه‌مدت حفظ نشود و به 1678 دلار سقوط کنیم، طلا می‌تواند به پایین‌ترین سطح 1625 دلار و سپس حتی 1484 دلار بازگردد. طلا باید بین 1670 تا 1680 دلار باقی بماند. در غیر این صورت به سطوح پایین تری کاهش می یابد.

به گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران هشدار داده اند که احتمال کاهش بیشتر طلا وجود دارد. نمودارهای بلند مدت نشان می دهد که 1700 دلار سطح حمایت خوبی است. اگر آن را حذف کنیم، باید شروع به بررسی 1600 دلار کنیم و اگر به زیر 1695 دلار سقوط کرد، ترس از افت 100 دلاری دیگر وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا