عمومیکسب و کار ایرانی

علت خرابی ریموت خودرو و مشکلات احتمالی ریموت ماشین

داشتن یک کنترل از راه دور ماشین یک راحتی عالی است، اما همه آنها در نهایت از کار می افتند حتی اگر فقط یک باتری تمام شود. می توانید شرط ببندید که در ماشین شما با کلید از راه دور باز نمی شود. در این مقاله از مجله Pinwork چندین دلیل مختلف برای کار نکردن ریموت کنترل خودرو ارائه می دهیم، باز کردن درب ماشین با ریموت کنترل می تواند مشکل ساز باشد. اما شما می توانید بسیاری از آنها را به راحتی بررسی کنید.

مشکلات رایج ریموت

رایج ترین مشکل ریموت کنترل خودرو این است که باتری ها به مرور زمان از کار می افتند و باید با تعویض باتری مشکل برطرف شود. سایر مشکلات کنترل از راه دور پیچیده تر هستند اما هنوز هم قابل رفع هستند.

اگر ریموت شما در ماشین شما را باز نمی کند یا قفل نمی کند، در اینجا پنج نکته وجود دارد که ابتدا باید بررسی کنید.

  1. مطمئن شوید که پشتیبان گیری از راه دور با استفاده از ریموت خراب است.
  2. در صورت لزوم باتری اصلی را بررسی و تعویض کنید.
  3. کلید را جدا کرده و خرابی و کلیدهای اشتباه را بررسی کنید.
  4. کنترل از راه دور را دوباره برنامه ریزی کنید یا آن را به یک متخصص انجام دهید.
  5. در صورت لزوم ریموت خود را تعویض کنید.

آیا واقعاً کلید از راه دور شما خراب است؟

بسیار ساده است و برای بسیاری از افراد صدق نمی کند. اما اولین قدم برای پیدا کردن مشکل ریموت ماشین این است که تشخیص دهیم آیا واقعا مشکل از ریموت است یا خیر. بنابراین اگر ریموت دوم دارید و هنوز آن را امتحان نکرده اید و می خواهید بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

اگر ریموت دوم می تواند درهای ماشین شما را باز و بسته کند، مطمئن شوید که ریموت اول مشکل دارد. اگر ریموت تعویضی نیز کار نمی کند، ممکن است ایراد داشته باشد، اما ممکن است مشکل مکانیکی یا الکتریکی قفل درب وجود داشته باشد. در این مرحله، باید کلید فیزیکی خودرو یا کلید اضطراری را بررسی کنید و مطمئن شوید که می توانید قفل ها را باز و بسته کنید.

ماشین های بدون کلید فیزیکی چطور؟

برخی از خودروها دکمه‌ای دارند که فقط در زمان بسته بودن کلید کار می‌کند. وسایل نقلیه معمولاً یک کلید فیزیکی برای قفل و باز کردن درها دارند اما می‌توان آن را پنهان کرد. آنها یک کلید مخفی در داخل خودرو دارند بنابراین اگر کلید فیزیکی برای ماشین خود ندارید. می توانید از سوئیچ استفاده کنید

مشکل دیگری که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که درب برخی از خودروها جای قابل رویتی برای قرار دادن کلید ندارند، اکثر این خودروها همچنان دارای جای کلید هستند اما می توان آن را نزدیک درب خودرو پنهان کرد. در این مورد، باید به دنبال یک منطقه تمیز با سوراخ کوچکی باشید که برای قرار دادن کلیدها باید برداشته شود.

حذف قطعاتی از این دست می تواند به رنگ درب یا دستگیره خودرو آسیب برساند. همچنین می توانید قسمتی را خم کنید یا بشکنید، بنابراین اگر احساس ناراحتی می کنید و مجبور نیستید خود را مجبور کنید فوراً سوار ماشین شوید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

اگر بتوانید درها را با کلید فیزیکی قفل و باز کنید، احتمالاً قفل ها از نظر مکانیکی سالم هستند، اما ممکن است هنوز مشکل الکتریکی وجود داشته باشد. شما می توانید با قفل کردن و باز کردن قفل تمام درها از طریق کلید فیزیکی خودرو، برخی از این موارد را نادیده بگیرید. این نشان می دهد که وسایل الکترونیکی به درستی کار می کنند. همیشه این احتمال وجود دارد که گیرنده خراب یا حتی قطع شده باشد، اما به احتمال زیاد فقط مشکل از ورودی بدون کلید است.

بیشتر بخوانید: ریموت خودرو 206

باتری ریموت کنترل را چک کنید!

اکثر کلیدهای ماشین از راه دور از باتری های سطح 4 استفاده می کنند که گران نیستند. با این حال، هنوز هم ایده خوبی است که از باتری خود از راه دور استفاده کنید تا سالم بودن آن را بررسی کنید. روش های مختلفی برای تعیین نوع باتری مورد نیاز شما وجود دارد. ممکن است در کتابچه راهنمای شما باشد، یا ممکن است با یک فروشنده محلی تماس بگیرید. می توانید کنترل از راه دور را باز کنید و به باتری که معمولاً شماره ای روی آن چاپ شده است نگاه کنید.

موتورهای ریموت معمولاً از CR2025 یا CR2032 استفاده می کنند. در برخی از برنامه ها از CR1632 یا CR1620 استفاده می شود و در موارد دیگر. هنگامی که نوع باتری کنترل از راه دور خود را شناختید، می توانید ولتاژ را با یک مولتی متر بررسی کنید یا یک باتری خوب شناخته شده را در آن قرار دهید زیرا آنها ارزان هستند. اکثر این باتری ها باید 3 تا 3.6 ولت را نشان دهند. اگر ریموت ماشین شما بعد از تعویض باتری کار می کند، کارتان تمام است. اما اگر کنترل از راه دور کار نمی کند، می تواند مشکل دیگری باشد. مثل خرابی باتری یا مشکل با دکمه های ریموت. همچنین ممکن است وسیله نقلیه شما فوب شما را فراموش کرده باشد، در این صورت باید آن را دوباره برنامه ریزی کنید.

قطعات داخلی شکسته ریموت کنترل ماشین

کلیدهای FOB بیشتر از کلیدهای الکترونیکی در برابر سوء استفاده آسیب پذیر هستند و تخریب ناپذیر هستند. دو منبع رایج خرابی قطعات و دکمه های باتری هستند، اگرچه راه های زیادی برای آسیب رساندن به آنها وجود دارد. بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که دوباره ریموت را جدا کنید و یک بازرسی بصری دقیق انجام دهید. اگر پایانه های باتری خراب هستند، می توانید با نگاه کردن به آنها متوجه شوید و ممکن است در جای خود شل شده باشند. اگر چنین است، می توانید آنها را با دقت به جای خود لحیم کنید.

اگر پایانه های باتری شکسته نشده باشند، می توانید مشکل را در جایی که بیت ها لحیم شده اند پیدا کنید. اگر متوجه شدید که در جای خود شل شده اند، آنها را تعویض کنید، مگر اینکه تصویر دکمه از نظر فیزیکی از بین رفته باشد. دکمه های لاستیکی ریموت ماشین از راه های مختلفی آسیب می بینند. اگر متوجه شدید که یک یا چند دکمه به درستی کار نمی کنند یا به نظر می رسد که در داخل آن جدا شده اند، ریموت ماشین شما دیگر کار نمی کند.

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

برنامه ریزی مجدد وسیله نقلیه از راه دور

برای اینکه ریموت کنترل ماشین با اطمینان کار کند. باید کاملاً با گیرنده ماشین شما جفت شود. این کار همه را به یک مدل تبدیل می کند و از فوب آنها برای باز کردن ماشین استفاده می کند. اگر کنترل از راه دور و ماشین شما نمی توانند ارتباط برقرار کنند، باید سیستم ماشین را دوباره برنامه ریزی کنید تا عملکرد کلید ماشین خود را از راه دور بازیابی کنید. این کار اغلب با سوار شدن به وسیله نقلیه، بستن درب خودرو و گذاشتن کلیدها در موتور انجام می شود.

به جای چرخاندن ماشین باید چندین بار کلید را به حالت درایو بچرخانید و به حالت قفل برگردید. در مواقعی که وسیله نقلیه شما از روش برنامه ریزی مجدد استفاده می کند، معمولاً پس از چند بار چرخاندن کلید، صدای جیر جیر می شنوید. سپس می توانید یکی از دکمه های قبل را فشار دهید یا کنترل از راه دور را باز کنید، پس از آن می توانید دوباره صدا را بشنوید.

یکی دیگر از ترفندهایی که برخی رانندگان از آن استفاده می کنند این است که سوار ماشین شده و در را ببندند. سپس باید کلید خود را در سوئیچ قرار دهید و شش بار در 10 ثانیه آن را خارج کنید، اگر وسیله نقلیه شما از این روش استفاده می کند و می توانید آن را به درستی انجام دهید. فلاش خارجی و داخلی. پس از روشن شدن، باید کلید خود را وارد و روشن کنید، سپس دکمه ای را روی ریموت کنترل فشار دهید. اگر همه چیز به درستی کار کند، چراغ های خطر شما روشن می شوند.

روش های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آنها به تجهیزات خاصی نیاز دارند. در این مورد، ممکن است لازم باشد با یک فروشنده محلی یا یک فروشگاه مستقل که در مورد خودرو و مدل شما تجربه دارد، تماس بگیرید. اگر سیستم خودرویی دارید که علاوه بر زنگ هشدار شامل قفل های کنترل از راه دور نیز می شود، باید هر روش خاص تنظیم مجدد مربوط به سیستم خریداری شده را بررسی کنید.

تعویض ریموت ماشین خراب

اگر هیچ چیز کار نکرد، همیشه این احتمال وجود دارد که گیرنده ماشین شما خراب یا قطع شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که کار می کند یا نه، باید ماشین خود را به یک متخصص نشان دهید.

گزینه دیگر خرید یک کنترل از راه دور جایگزین است که می توانید از فروشنده محلی خود تهیه کنید یا یک کنترل از راه دور دست دوم خریداری کنید. اگر یک کنترل از راه دور دست دوم خریداری می کنید، باید ماشین خود را مجدداً برنامه ریزی کنید تا کنترل از راه دور را قبل از اینکه واقعاً درهای ماشین را باز و بسته کند، تشخیص دهد. بنابراین اگر در مرحله قبل متوجه شدید که ماشین شما دارای یک کنترل از راه دور است که به راحتی نمی توان آن را در خانه برنامه ریزی کرد، این را در نظر داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا