اجتماعیکسب و کار ایرانی

مهاجرت به نروژ از طریق ثبت شرکت

کشور نروژ

رشد تولید ناخالص داخلی در نروژ باعث شده است تا این کشور در رتبه دوم جهان قرار بگیرد، نرخ بیکاری پایین می‌باشد و بیشتر اقتصاد این کشور بر پایه صادرات محصولاتی همچون نفت، ماشین آلات، ماهی، تجهیزات و آهن آلات می‌باشد.

حدود 80 درصد از مردم نروژ مسیحی هستند و حدود 10 درصد نیز مسلمان می‌باشند، زبان رسمی این کشور نروژی نینورسک و نروژی بوکمال می‌باشد.

مهاجرت به نروژ: این کشور بعد از کشور عربستان و روسیه به عنوان سومین صادر کننده نفت در دنیا می‌باشد که ثروت زیادی را از این طریق بدست آورده است و همین موضوع سبب گردیده است تا کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا رود تا آنجایی که کشوری در این زمینه به گرد پای نروژ نیز نرسد.

به جرات می‌توان گفت که با وجود رفاه اجتماعی که در این کشور وجود دارد و با وجود محیط امن و مطمئن برای کسب و کار اما این کشور مسیر را برای سرمایه گذاران خارجی سخت نکرده است و می‌توان به راحتی ثبت شرکت در نروژ را انجام داد.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به نروژ |شرایط زندگی در نروژ برای ایرانیان

انواع شرکت در نروژ

مراحل ثبت شرکت در نروژ

برای ثبت شرکت در نروژ باید مراحلی را گام به گام سپری نمایید، در ابتدا باید یکی از ساختارهای شرکتی که در بالا به آن‌ها اشاره کرده ایم را انتخاب نمایید و بعد از آن نامی برای شرکت خود انتخاب کنید، این نام نباید قبلا در نروژ ثبت شده باشد پس شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر حداقل سه نام را انتخاب و ارائه دهید تا یکی از آن‌ها مورد تایید قرار گیرد.

تهیه دفتر به صورت حقیقی و یا به صورت مجازی

بعد از آن باید برای تهیه دفتر به صورت حقیقی و یا به صورت مجازی اقدام نمایید و آدرس دقیق آن باید در اساسنامه شرکت حتما ذکر گردد. بعد از مشخص کردن دفتر باید هماهنگی های لازم را جهت موافقت دولت نروژ با فعالیت تجاری در نروژ انجام دهید و بعد از موافقت باید هماهنگی هایی با وزارت خارجه و اداره بازرگانی انجام دهید و سپس طرح توجیهی تهیه و آن را ارائه دهید فقط دقت داشته باشید که در تهیه بیزنس پلان باید تمام اهداف خود از فعالیت تجاری و انتظاراتی که با ثبت شرکت در نروژ می رود را ذکر کنید و در کل توضیحی جامع در خصوص فعالیت شرکت باید داده شود تا دولت نروژ با مطالعه آن قانع شود که فعالیت تجاری شما در این کشور سودآور می‌باشد.

وقت مصاحبه از سفارت نروژ

زمانی که تمامی مراحل بالا را انجام دادید و موافقت را دریافت کردید سپس باید از سفارت نروژ وقت مصاحبه بگیرید, اگر شما متاهل می باشید می توانید مدارک لازم جهت دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر بیست سال را نیز با خود در زمان مشخص شده و به همراه مدارک خود و ثبت شرکت به سفارت ببرید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

شما برای دریافت ویزا باید مدارکی را به افسر ارائه دهید که این مدارک بررسی می شوند و درصورت تایید مجوز صدور ویزا برای شما داده خواهد شد.

این مدارک شامل : گذرنامه خود و خانوادتان به همراه کپی از آنها, مدارک شناسایی تمام اعضای خانواده و اساسنامه شرکت, چند قطعه عکس, گواهی عدم سوء پیشینه, گواهی سلامت پزشکی خود و اعضای خانوادتان, مدارک تحصیلی, سابقه شغلی معتبر, اثبات تمکن مالی برای زندگی در نروژ, پرینت حساب بانکی و کلیه مدارکی که سفارت از شما درخواست کند به همراه ترجمه کلیه اسناد و مدارک, نکته ای که باید بخاطر داشته باشید تهیه کپی از تمامی مدارک و اسناد می باشد زیرا اصل مدارک به شما برگردانده خواهد شد و کپی آنها در پرونده بایگانی خواهد شد.

دریافت ویزای موقت

بعد از بررسی مدارک برای شما و همراهانتان یک ویزای موقت یک ساله صادر می گردد که طبق این ویزا شما باید فعالیت تجاری را در کشور نروژ آغاز نمایید و در پایان سال باید گزارش مثبتی از عملکرد شرکت به اداره کار و وزارت بازرگانی نروژ ارائه دهید.

زمانی که گزارش مورد تایید قرار بگیرد مدت ویزای شما مجدد تمدید خواهد شد و بعد از سه سال شما می توانید برای دریافت اقامت برای خود و خانوادتان از طریق ثبت شرکت در نروژ, اقامت دائم را دریافت نمایید.

باید این نکته را متذکر شویم که دریافت ویزای موقت به معنای دریافت اقامت دائم نروژ نخواهد بود و شما باید حتما فعالیت تجاری مثبتی در این کشور داشته باشید و با پرداخت به موقع مالیات به اداره مالیات نروژ بتوانید اقامت دائم این کشور را کسب نمایید.

مالیات ثبت شرکت در نروژ

طبق قوانین تمامی کشورها, هر شرکتی چه خارجی چه داخلی موظف به پرداخت مالیات بر درآمد می باشد و نرخ مالیات با توجه به کشور و استان متغییر می باشد, کشور نروژ هم نیز برای اخذ مالیات قوانینی وضع نموده است که طبق آن مالیات های نسبتا سنگینی برای اشخاص در نظر گرفته است, باید بدانید که نرخ مالیات بر درآمد شخصی در کشور نروژ 53 درصد و در مواردی هم نیز بالای این درصد می باشد, اما این نرخ بالا شامل حال درآمدهای شرکتی نمی باشد و تنها 28 درصد نرخ مالیات بر درآمد شرکتی وضع شده است که شرکت ها باید در پایان سال مالی آن را پرداخت نمایند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که دولت نروژ برای سرمایه گذاران خارجی چه امکاناتی را فراهم آورده است که سیل عظیمی از سرمایه گذاران خارجی، دولت نروژ شرایط یکسانی را برای سرمایه گذارن خارجی و سرمایه گذاران داخلی وضع کرده است و این موضوع برای سرمایه گذاران خارجی حائز اهمیت می باشد که در کشوری به کسب و کار بپردازند که دولت بین شرکت ها تبعیض نگذارد اما این شرایط تا زمانی که مسئولین احساس خطر نکنند ادامه خواهد داشت.

منظور از خطر این می باشد که منافع استراتژیک از سمت سرمایه گذاران خارجی به خطر بیفتد, می توانیم برایتان با یک مثال راحت تر توضیح دهیم مثلا سرمایه گذاران خارجی نمی توانند بیشتر از 40 درصد از ناوگان ماهی گیری را در نروژ به مالکیت خود در بیاورند و یا در خصوص حمل و نقل هوایی مالکیت خارجی تنها سی در صد می باشد.

استخدام نیروی کار در نروژ

شرایط استخدام نیروی کار در نروژ به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمی دشوار می باشد زیرا نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد و هزینه ای که باید برای نیروی کار در نروژ داد بالا می باشد, این موضوع سبب دشواری در استخدام نیروی کار در نروژ می شود. اما با سعی و تلاش و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید این دشواری را برطرف نمایید و فعالیت تجاری خود را به نحو احسنت پیش ببرید.

چه تسهیلاتی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد

دولت نروژ بری افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند شرایط و امکاناتی را فراهم آورده است تا سرمایه خارجی بیشتری جذب کشور شود, یکی از این امکانات این می باشد که اگر سرمایه گذاران خارجی در بخش های شمالی نروژ اقدام به ایجاد کسب و کار نمایند از مالیات کمتری برخوردار می شوند, در نواحی از این کشور که استخدام پایین می باشد توسط یک صندوق دولتی برای سرمایه گذارانی که قصد ایجاد کسب و کار را در این نواحی دارند کمک های مالی در نظر گرفته اند.

همچنین شما با افتتاح حساب در بانک های این کشور می توانید از تسهیلات بانکی و کمک هزینه ها برای هزینه های شرکت بهره مند شوید.

مزایای ثبت شرکت در نروژ

در انتها توصیه کارشناسان ما به شما سرمایه گذاران این می باشد که به دلیل پیچیدگی هایی که در ثبت شرکت ها وجود دارد بهتر است از طریق وکیل های مجرب در این زمینه یاری بگیرید و قبل از هر اقدامی از طریق ویزای توریستی نروژ به این کشور سفری کوتاه داشته باشید تا با شرایط کسب وکار و بازار کار در این کشور از نزدیک آشنا شوید و بر اساس تجربه ای که کسب می کنید برنامه ریزی دقیقی را در راستای اهداف خود انجام دهید

دکمه بازگشت به بالا