بین الملل

نمایندگی روسیه در وین با انتشار یک اینفوگرافیک احیای برجام را توضیح داد/عکس

پنج روز بعد ، کارشکنی در نیروگاه هسته ای نطنز انجام شد و ایران تصمیم گرفت 60 درصد اورانیوم غنی شده تولید کند. وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 13 آوریل برای دیدار با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف به تهران سفر می کند.

دو روز بعد ، دور دوم مذاکرات درباره برجام آغاز می شود و پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام ، اعضای گروه چهار به علاوه یک و ایالات متحده برای اولین بار بدون حضور ایران در برجام دیدار می کنند. در تاریخ 20 آوریل ، یک گروه کاری سوم به نام “ترتیبات اجرایی برجام” تشکیل می شود.

طبق این اینفوگرافیک ، دور سوم مذاکرات برجام از 27 آوریل آغاز می شود و یک روز بعد کارشناسان کارگروه سوم برای اولین بار دیدار می کنند. در همان زمان ، رایزنی های فشرده و مداوم بین سایر گروه های کاری و اعضای بورخا انجام شد.

اما دور چهارم مذاکرات در تاریخ 3 مه ادامه خواهد داشت و اعضا امیدوارند که قبل از پایان توافق نامه فنی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پادمان ها ، در مورد احیای آژانس انرژی هسته ای بین المللی به توافق برسند. توافق در 21 مه به پایان می رسد و سه روز بعد ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای توافق می کنند ضبط داده های دوربین مداربسته در تأسیسات هسته ای ایران را به مدت یک ماه تمدید کنند.

دور پنجم مذاکرات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تاریخ 25 مه ، اندکی پس از پایان جلسه هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای) با دیدگاه مثبت از مذاکرات 11 ژوئن وین ، انجام شد.

هفته گذشته دور ششم مذاکرات وین به پایان رسید. هیئت ها با ابراز خرسندی از پیشرفت حاصل شده در احیای شورای امنیت سازمان ملل متحد ، عزم و جدیت خود را برای ادامه روند گفتگو با هدف یافتن راه حل برای تعدادی از موضوعات برجسته مجدداً تأیید کردند.

در پایان این جلسه ، هیئت ها برای تهیه دستورالعمل های سیاسی در مورد سایر موارد آماده شده برای دور هفتم گفتگوها به پایتخت ها سفر کردند.

به گفته هیئت روسی در وین ، مذاکرات در مورد احیای بورخا

اولیانوف معتقد است به محض آماده شدن کشورهای شرکت کننده برای آخرین دور مذاکرات ، دور بعدی مذاکرات از سر گرفته می شود.

وی گفت: “در حال حاضر ، این شرایط برآورده نشده است.” “برخی از شرکت کنندگان به زمان بیشتری احتیاج دارند و به نظر می رسد که ما قبل از هفته آینده در وین دیدار نخواهیم کرد.”

در همین حال ، سید عباس عراقچی ، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده اصلی کشورمان در مذاکرات وین ، می گوید: “تعدادی از موضوعات وجود دارد که به اندازه کافی در مورد آنها مذاکره شده است و زمان آن است که کشورها تصمیم بگیرند.”

به گفته وی ، جمهوری اسلامی ایران قبلاً تصمیمات دشواری گرفته است. وقتی ایالات متحده از بورخا خارج شد و ایران تصمیم به ماندن در بورجا گرفت ، تصمیم بزرگ و دشوار ایران منجر به حفظ برجام شد. عراقچی گفت: “در حال حاضر ، نوبت به طرف های مخالف رسیده است و طبق مذاکراتی که ما انجام داده ایم ، آنها باید تصمیم بگیرند و در مورد احیای بوریات ها به نتیجه برسند تا به توافق برسند.”

310 310

دکمه بازگشت به بالا