عمومیکسب و کار ایرانی

نوار نقاله لاستیک سازی

یک تسمه نقاله در واقع وسیله یا جزء حمل کننده یک سیستم انتقال مواد می‌باشد (که اغلب این سیستم به صورت خلاصه تسمه یا رولیک نوار نقاله نامیده می‌شود) سیستم انتقال مواد تسمه ای که کانوایر تسمه ای هم گفته می‌شود یکی از انواع متعدد سیستم‌های نقاله ای می‌باشد.

یک سیستم انتقال نقاله ای از دو یا چند قرقره تشکیل شده‌است که به همراه یک حلقه بی پایان از تسمه یا نواری که مواد را حمل می‌کند، می باشد و به دور آن‌ها می‌چرخد. تسمه لاستیکی یا کانوایر یکی از بهترین تسمه ها جهت جابجایی انواع مواد و ذرات با وزن و دما متنوع بوده و در اکثر صنایع شن و ماشه ، معادن ، مس و روی ، فولاد و ذوب آهن و … می باشد.

تسمه بر روی فریم متناسب با نیاز با عرض مورد نظر قرار می گیرد. غلطک زنی یکی مهمترین تجهیزات ساخت و تولید تسمه نوار نقاله می باشد. همچنین انواع پرس چرخشی و تخت جهت پخت استفاده می شود.لاستیک سازان زاگرس کبیر تولید کننده انواع تسمه نقاله در ضخامت ها با کاربردهای مختلف می باشد.

تسمه نقاله در معادن

از آنجا که ایمنی از اهمیتی اساسی برخوردار است، در معادن زیرزمینی می‌بایست از تسمه نقاله‌هایی استفاده نمود که مقاومت  بالایی در برابر آتش دارند؛ و به‌طور کل در معادن باید تسمه نقاله‌هایی با پوشش‌های مقاوم در برابر عواملی چون ساییدگی، بریدگی (پارگی) استفاده نمود که انتقال مواد تا محل مخلوط سازی، فرآوری و انبارداری را در شرایط عملیاتی در بر می‌گیرد.

Rubber conveyor belt

تسمه نقاله در صنعت فولاد

در صنعت فولاد نیز از تسمه نقاله‌هایی در طیف‌های مختلف استفاده می‌شود که با پوشش‌های مقاوم در برابر سایش و حرارت قابلیت استفاده در تمامی فرآیندهای تولید و ساخت در کارخانجات فولاد را دارند. عمده مواد جابه‌جا شونده از طریق نوار نقاله در کارخانه فولاد، سنگ‌های معدن، کوک‌ها، کلوخه و انواع پالت می‌باشد.

تسمه نقاله در صنایع غذایی

در صنایع غذایی مانند کارخانجات تولید قند و شکر، مشکلاتی ناشی از جا به جایی مواد خام با سایندگی بالا و محصولات چرب و روغنی وجود دارد. همچنین عوامل ایمنی مهمی مانند آتش‌سوزی و خطر احتراق، حمل و نقل در زوایای شیب دار نیز باید لحاظ شوند. لذا می‌بایست از تسمه نقاله‌های مقاوم در برابر سایش و روغن استفاده نمود. همچنین نوار نقاله‌هایی با قابلیت رسانایی بالا برای جلوگیری از جرقه و احتراق، و تسمه نقاله آجدار برای جا به جایی در زوایای شیب دار.

انواع تسمه نقاله

  • تسمه نقاله مقاوم در برابر سایش
  • تسمه نقاله مقاوم در برابر حرارت
  • تسمه نقاله مقاوم در برابر روغن ها
  • تسمه نقاله مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • تسمه نقاله با آج گریپ
  • تسمه نقاله با آج V شکل

روکش تسمه نقاله مقاوم در برابر سایش به گونه ای طراحی شده است که برای حمل بارهایی که سایش بالایی دارند ،مقاوم باشد.استفاده از تسمه نقاله های لاستیکی با روکش معمولی در محیط های روغنی انتخاب مناسبی نبوده ،چراکه روغن ها باعث پاره شدن تسمه میشود.

تسمه نقاله مقاوم در برابر روغن ها برای حمل و نقل بارهای آغشته به روغن انتخاب مناسبی بوده ،چراکه روکش این نوع تسمه نقاله در مقابل انواع روغن ها مقاوم است.با تولید انواع قطعات لاستیکی و پلاستیکی درابعاد و متریال های مختلف و کیفیتی بی نظیر، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود میباشد.

از جمله محصولات این شرکت میتوان به دیافراگم لاستیکی – ضربه گیر لاستیکی – نوار نقاله – پروفیل لاستیکی – ورق لاستیکی – اوریناز انواع نوار نقاله های مورد استفاده در صنعت، نوار نقاله لاستیک سازی و تسمه نقاله تایرسازی هستند. یکی از پیچیده ترین صنایع برای استفاده از سیستم های نوار نقاله، صنعت خودروسازی است. نرخ ثابت تولید در چنین تأسیساتی نه تنها به تجهیزات قابل اعتماد نیاز دارد، بلکه به قطعاتی نیز نیاز دارد که بتوانند با تقاضا مطابقت داشته باشند.

توری سرندی چیست؟

توری سرندی نوعی توری فلزی است که از به‌هم بافته شدن سیم‌های نازک مفتولی ساخته می‌شود.به طور کلی بافت این نوع توری بسیار به بافت پارچه نزدیک است. در بین رشته‌های مفتول استفاده شده در ساخت این محصول، فضاهای خالی‌ای وجود دارد که به آن‌ها چشمه یا حفره گفته می‌شود. چشمه‌ها به توری سرندی این امکان را می‌دهند که مواد مختلف را الک کرده و آن‌ها را از هم تفکیک کند.

این نوع توری، به علت داشتن حفره یا چشمه در میان مفتول‌های سازنده‌اش خاصیت انعطاف‌پذیری دارد. این خاصیت باعث می‌شود بتوان از آن برای استفاده در موقعیت‌های بسیار متنوعی بهره برد.مفتول‌های استفاده شده در ساخت این توری‌ها، اغلب به صورت موج‌دار هستند. موج‌دار بودن مفتول‌ها باعث می‌شود تور

نوار نقاله لاستیک سازی و تسمه نقاله تایرسازی کاربرد نوار نقاله لاستیک سازی

کاربرد نوار نقاله لاستیک سازی در صنایع مختلف و کارخانه های تولیدی مانند تولید لاستیک، بسته بندی لاستیک، انتقال مواد خام و اولیه و غیره است.نوار نقاله لاستیک سازی از طبقه به طبقه به طور ویژه برای جابجایی لاستیک های خودروهای سواری و کامیون های سبک تا شیب 60 درجه یا 90 درجه عمودی طراحی شده است.

به طور مثال نوارنقاله هایی که برای خطوط مونتاژ در شرکت های خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند، جزئی از سیستم انتقال در آن شرکت هستند که موجب بهبود عملکرد، تولید، مونتاژ، کیفیت محصولات و مواد و همچنین افزایش سرعت عملیات می شوند. به طوری که اثرگذاری نوارنقاله های مونتاژ دو طرف میز برای خطوط تولید قطعات خودرو یکی از بهترین گزینه ها است.

برخی ویژگی های نوار نقاله های مورد استفاده در صنعت خودرو به ویژه در بخش مونتاژ به صورت زیر است:

  • دستگاه کانوایر در طول سفارش باتوجه به درخواست مشتری طراحی، ساخته و نصب می شود، به صورتی که فضای مورد نیاز برای هر کاربر کافی باشد.
    •    عرض قسمت میانی دستگاه کانوایر که دارای تسمه نقاله pvc با خصوصیات آنتی استاتیک است، نسبت به ابعاد محصول تعیین می شود.
    •    عرض کلی دستگاه نوار نقاله در حالت استاندارد تقریبا 130 سانتی متر و عرض میزهای دو طرفه MDF – طبق استاندارد 30 و 40 سانتی متر است.
    •    ساخت طبقه دوم ثابت برای برطرف کردن کمبود مکان اپراتورها یا گذاشتن برخی از ابزار ها
    •    ارتفاع کلی دستگاه 220 سانتی متر و ارتفاع میز برای اپراتورهای نشسته 80 سانتی متر (5+) است.
    •    با توجه به نیاز هر کاربر به پریز، برای هر کاربر در مکان مناسب پریز جداگانه قرار داده می شود.
    •    با توجه به نیاز هر کاربر به روشنایی کافی، لذا برای هر کاربر در مکان مناسب لامپ LED تعبیه می شود.
    •    جایگذاری محل هایی برای آویز ابزار تولید و مونتاژ آسان تر انواع قطعات
    •    جایگذاری و ساخت کمد ابزار برای هر اپراتور
    •    قابل تنظیم و تغییر بودن سرعت تسمه در صنعت مونتاژ قطعات خودرو از اهم عملیات هست که در تابلوبرق مربوط به کار جایگذاری می شود.
    •    طراحی مکانی برای نصب مستندات کتبی
    در صورت تمایل برای خرید نوار نقاله لاستیک سازی و تسمه نقاله تایرسازی باکیفیت و قیمت مناسب و کسب راهنمایی بیشتر در این مورد، می توانید با همکاران ما در سایت تماس حاصل نمایید یا به صفحه فروشگاه مراجعه نمایید.
    انواع نوار نقاله لاستیکی
    نوار نقاله های لاستیکی، با توجه به ویژگی هایی که دارند به انواع مختلفی از جمله موارد زیر تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:
    •    تسمه نقاله منجید دار (EP)
    •    تسمه نقاله آجدار
    •    تسمه نقاله V شکل
    •    تسمه نقاله آج گریپ
    •    تسمه نقاله مقاوم در برابر حرارت
    •    تسمه نقاله مقاوم در برابر مواد شیمیایی
    •    تسمه نقاله مقاوم در برابر اسید
    •    تسمه نقاله مقاوم در برابر روغن
    •    تسمه نقاله مقاوم در برابر ساییدگی

عملکرد دستگاه ماسه ساز دو طرفه چگونه است؟

مکانیزم عملکرد ماسه ساز دو طرفه (سنگ شکن دو طرفه) دقیقا مشابه به کوبیت ها است، یعنی با کوبیدن سنگدانه ها به دیواره سندان باعث خرد شدن و ریز شدن آن ها می شود. اما سنگدانه هایی که قابلیت ریز کردن آن ها را دارند دارای سایزهای متفاوتی هستند، به عبارتی دیگر ورودی دستگاه متفاوت است.

این تفاوت باعث می شود میزان خروجی و درصد ماسه تبدیل شده مختلف باشد، به همین دلیل به آن ماسه ساز دو طرفه گفته می شود.علت دو طرفه بودن آن این است که یک روز به سمت راست می چرخد و به سندان های سمت راست می زند و می تواند روز بعد به سمت چپ بچرخد و به سندان های سمت چپ ضربه بزند. ماسه ساز دو طرفه دارای چکش های ساخته شده از فولاد منگنزدار بوده که ضد سایش هستند و به مرور زمان نیازی به تعویض ندارند.

دکمه بازگشت به بالا