علمی و پزشکی

هانکوک با لاستیک بدون باد مشکل پنچری را حل کرد

برای تحقق این رویا، Hancock، یکی از مشهورترین تولیدکنندگان لاستیک در جهان، تصمیم گرفت وارد دنیای لاستیک های بدون هوا شود و نمونه اولیه خود را به نام i-Flex در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت. این لاستیک که با آزمایش‌ها و مطالعات بیومیمتیک توسعه یافته است، دارای تیغه‌های پیوسته و چند لایه است که به اندازه کافی قوی هستند تا وزن را تحمل کنند، در حالی که ثبات کافی برای تغییر شکل هنگام عبور از دست اندازها و دست اندازها را نیز به دست می‌آورند.

هنکوک مشکل حفاری را با لاستیک های بدون هوا حل کرد

برای این منظور، هنکاک نگاهی به ساختار سلولی موجودات زنده انداخت و از آنها الهام گرفت. ساختار تیغه به تایر اجازه می دهد تا نه تنها به جلو، بلکه در هر دو جهت حرکت کند. این طراحی کاربردی خواهد بود زیرا Hankook تایر جدید خود را بر روی ماژول پلاگین و درایو هیوندای به نمایش گذاشته است. این ماژول برای حمل اجسام طراحی شده و خبر کشف آن توسط هیوندای نیز روی پدال قرار گرفته است. دونگ جین هیون، مدیر آزمایشگاه رباتیک در گروه موتور هیوندای می گوید.

به همین دلیل است که لاستیک ارائه شده توسط Hancock تنها 400 میلی متر قطر و 105 میلی متر عرض دارد. این لاستیک بدون هوا برای کاربردهایی مانند پلتفرم پلاگین هیوندای گزینه بسیار خوبی است زیرا مالکان مجبور نیستند به طور منظم فشار تایر را تنظیم کنند. همین هزینه های نگهداری پایین برای لاستیک های بدون هوا، آنها را به انتخابی ایده آل برای خودروهای خودران تبدیل می کند. مزایای ایمنی نیز وجود دارد زیرا خطر ترکیدن لاستیک وجود ندارد. هنکاک می گوید که از سال 2010 این فناوری را توسعه داده است و به تحقیق و بهبود این نوع تایر ادامه خواهد داد.

46

دکمه بازگشت به بالا