علمی و پزشکی

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ قابلیت باز طراحی مجدد واکسن کووپارس برای مقابله با جهش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونا کرونا دیگر که امروز در بیمارستان رسول اکرم (ص) انجام شد ، گفت: “موسسه تحقیقات واکسن و سرم زمین رازی در حال محبوبیت است ، وی مسئول آن است من سعی کردم رئیس انستیتوی تحقیق و توسعه توسعه کشاورزی ، که دارای بیش از 20 م 20سسه تحقیقاتی است ، همزمان با تاج گذاری در کشور. در سطح سازمان ، ویروس شناسان زیادی داریم که با آنها آشنا هستند گیاهان ، حشرات و حیوانات آبزی. ما گرد هم آمدیم تا از این منظر به تاج نگاه کنیم و تیم خوبی در قلب این جلسات پیدا کردیم.

وی افزود: انگیزه دانشمندان جوان برای ساختن سرم رازی بسیار ستودنی بود. طراحی واکسن و نیازهای آن بسیار پیچیده است ، اما در این قسمت ، خدا را شکر ، داده های مطالعات قبلی موسسه رازی به کمک ما آمد. در مارس سال قبل ، تا پایان آوریل سال جاری ، واکسن به گونه ای طراحی شد که واکسن بتواند حداقل با یک قسمت از ویروس ساخته شود و واکسن دارای قطعات اضافی نباشد تا شاهد هیچ موردی نباشیم. اثرات جانبی. از اواخر آوریل تا مه ، ما آزمایشات دوز را انجام دادیم.

خاوازی گفت: “ما یک اصل مهم داشتیم که باید هر وقت کاری اتفاق می افتد وظیفه خود را انجام دهیم ، تحت تأثیر هیجان اجتماعی قرار نگیریم و یک واکسن تولید کنیم تا همه دنیا بتوانند از آن خداحافظی کنند.” پس از دوز ، واکسن یک بار بر روی همه حیوانات آزمایش شد ، و ما دستورالعمل ها را با دوستان به اشتراک گذاشتیم و آزمایش با 500 حیوان را شروع کردیم. ما در آماده سازی میمون ها برای آزمایش روند پیچیده ای داشتیم و حتی برخی از همکارانمان هنگام جابجایی میمون ها از کشورهای آفریقایی بیمار شدند. سرانجام ، ما میمون هایی را که بیشترین تعداد میمون های آفریقایی را داشتند ، آزمایش کردیم و در نهایت ، پس از انجام آزمایش حیوانات ، پرونده ها به وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با قدردانی از نمک وزیر بهداشت افزود: به محض ورود به دولت ، آنها پدرم را برای تیم واکسیناسیون استخدام کردند و لحظه به لحظه اوضاع را رصد می کردند تا تصویب آزمایش بالینی بر روی انسان ها را بدست آورند.

رازی کو پارس یکی از امن ترین سیستم عامل های جهان است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این واکسن نوترکیب دارای چندین ویژگی است که باید آنها را اعلام کنیم. اول اینکه چندین نسل است که آنها حداقل یک واکسن از موسسه رازی دریافت نکرده اند. ما می توانستیم از فناوری های قدیمی واکسیناسیون استفاده کنیم ، اما تصمیم گرفتیم از فناوری دیگری که بهترین تولیدکنندگان واکسن در جهان انتخاب کرده اند استفاده کنیم و این یک بستر نیمه زنده برای جرم است. یا به بدن کشته شده توسط ویروس وارد نمی شود ، و آن را به یکی از ایمن ترین سیستم عامل های جهان تبدیل می کند. مقدار تزریقی که رخ می دهد بسیار ناچیز است و حدود دو ده میلی لیتر تزریق می شود که از دیگر ویژگی های خاص این واکسن است. منظور ما فقط خود واکسن نبوده و قطع زنجیره انتقال یکی از موارد برجسته ما بوده که منجر به دوز استنشاق واکسن شده است. بسیاری از واکسن ها در دنیا در مرحله ای که مانند ما کار علمی آنها کامل است ، دوز استنشاق ندارند.

وی گفت: “در مراحل پیش بالینی این واکسن وسواس زیادی وجود داشت.” “این سیستم عامل به گونه ای ترکیب شده است که با تزریق واکسن های دیگر در بدن تداخل ندارد.”

جلیل کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، با تشکر از تیم پژوهشگاه واکسن رازی ، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است که در این مطالعه بالینی فعال است و سهم خود را در بیمارستان حضرت رسول انجام داده است. خوشبختانه تیم موسسه رازی طی ماههای اخیر توانسته است برخی نشانه های خودکفایی در کشور را نشان دهد.

وی افزود: ما آماده انجام آزمایش بالینی مناسب واکسن هستیم. ما امیدواریم که طی چند ماه آینده ، یک واکسن ارزشمند در سطح ملی و بین المللی تولید شود تا به بشریت در حل مشکل تاج کمک کند. دانشگاه محلی طرفدار این پلتفرم است و امیدواریم این تجربه را به خوبی بهبود بخشیم.

این واکسن امروز به دو داوطلب تزریق می شود. این تزریق به صورت انتخابی انجام می شود. در دوره دوم ، واکسن به 120 نفر در گروه های 30 نفره تزریق می شود که 33 روز طول می کشد. تزریق سوم ، مرحله استنشاق ، در روز 53 انجام می شود. نتایج 14 روز پس از مرحله اول آنالیز می شود و در صورت رضایت بخش بودن نتایج ، واکسن وارد مرحله دوم می شود. در مرحله دوم ، 500 نفر وارد مطالعه می شوند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا