علمی و پزشکی

تازه‌ترین به‌روزرسانی از وضعیت تولید واکسن‌ کرونا در جهان

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، مسابقه یافتن واکسن Covid-19 در چندین کشور ادامه دارد و تاکنون تحقیقات سریع انجام شده است ، درمجموع 26 واکسن در حال حاضر تحت ارزیابی بالینی قرار دارند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، روند تشخیص و تولید واکسن ها معمولاً 10 تا 15 سال طول می کشد ، اما این بار دولتها و شرکتهای برتر داروسازی با هم کار می کنند تا امیدوار باشند که واکسن علیه این بیماری و راهی برای پایان دادن به این بیماری جهانی تا پایان امسال (2020) باشد. ) پیشنهاد.

از بین 26 واکسن آزمایش شده بر روی انسان ، فقط تعداد کمی از افراد وارد مرحله سوم آزمایش ، آخرین مرحله قبل از گرفتن مجوزها یا شرایط لازم بودند.

این تلاش پس از آن صورت می گیرد كه اخانوم ، دبیر كل سازمان بهداشت جهانی ، اخیراً اعلام كرد كه یك سری واكسن ها در مرحله سوم آزمایشات بالینی قرار دارند و او امیدوار است كه به زودی تعدادی واكسن مؤثر برای جلوگیری از ویروس در دسترس باشد. وی گفت: “در حال حاضر هیچ راه حل جادویی وجود ندارد و ممکن است هیچگاه واکسن coronavirus در دسترس نباشد و راه عادی سازی طولانی است.” بنابراین ، کشورها باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و انتقال ویروس از طریق جوامع را محدود کنند.

براساس گزارشی که اخیراً توسط ایندیپندنت انجام شده است ، اگرچه خیلی زود است که بگوییم کدام یک از این واکسن ها موفق خواهند بود ، ما به واکسن های آینده خواهیم پرداخت و خواهیم دید که آنها در چه مرحله ای قرار دارند و چه زمانی می توان انتظار داشت که آنها را در ماه های آینده پیدا کنیم. بازاری بودن؟

– دانشگاه آکسفورد و آستراسنکا

نام واکسن: ChAdOx1 nCoV-19

چگونه کار می کند؟

واکسن از دانشگاه آکسفورد یک ویروس ضعیف شده است که بیماری را منتقل می کند و توسط مهندسی ژنتیک ویروس ایجاد شده است که باعث می شود شامپانزه ها سرماخوردگی را گرفتار کنند. ویروس تضعیف شده باعث ایجاد بیماری در انسان نمی شود و از داشتن شاخک های پروتئینی دستکاری شده است ، مانند آنهایی که در ویروس SARS-CoV-2 یافت می شود ، که به ویروس بر روی سلولهای هدف در بدن انسان حمله می کند. .

پروفسور اندرو پولارد گفت: هنگامی که مواد ژنتیکی وارد بدن انسان می شوند ، به سیستم ایمنی بدن کمک می کند ویروس SARS-Coo-2 را تشخیص دهد.

آخرین اخبار چیست؟

محققان در مطالعه‌ای که ماه گذشته در ژورنال علمی The Lancet منتشر شد ، اظهار داشتند که واکسن در 1،077 داوطلب 18 تا 55 ساله که آن را دریافت کرده بودند ، پاسخ ایمنی مضاعف ایجاد کرده و در مدت 14 روز از دریافت سیستم ایمنی بدن واکنشی را ایجاد کرد. لنفوسیت های T این بدن را تحریک می کند و باعث می شود که آنتی بادی های ویروس تاج در بدن 28 روز پس از تزریق ایجاد شود.

برای مشخص شدن این ایمنی در بدن چه مدت آزمایش بیشتری لازم است. همچنین مشخص نیست که آیا این واکسن می تواند از مریض شدن آنها جلوگیری کند یا فقط علائم Covid-19 را تضعیف می کند.

بعد از این چه خواهد شد؟

مرحله دوم و سوم آزمایش واکسن در سراسر انگلستان ، به آفریقای جنوبی ، برزیل و ایالات متحده گسترش یافته است ، زیرا فرکانس در این کشورها هنوز زیاد است ، به محققان این امکان را می دهد تا تعیین کنند که آیا این واکسن می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند یا خیر. جمعیت زیادی بگیرید یا محدود کنید؟

دانشگاه آکسفورد در زمینه تولید واکسن در سطح جهان با شرکت داروسازی Astrazenka همکاری می کند. این شرکت داروسازی قول داده است به محض تصویب ، دو میلیارد دوز واکسن تولید کند.

– فرزند پسر

نام واکسن: CoronaVac

چگونه کار می کند؟

یک شرکت داروسازی چینی واکسن منفعل ایجاد کرده است که به جای ویروس عفونی از نسخه غیر عفونی ویروس برای ایجاد پاسخ ایمنی استفاده می کند.

آخرین اخبار چیست؟

یک شرکت دارویی مستقر در پکن به نام CoronaVac بیش از 90 درصد آنتی بادی های ویروس را در افراد 14 روز پس از دریافت دو واکسن (دو هفته از هم جدا) ایجاد کرد. هیچ عوارض جانبی برای این واکسن گزارش نشده است.

نتایج اولیه با آزمایش مرحله سوم روی 600 بیمار انجام شد که برخی از آنها فقط در گروه کنترل بودند که دارونما داشتند.

بعد از این چه خواهد شد؟

Sinuac همچنین ماه گذشته وارد مرحله سوم آزمایش در برزیل شد و انتظار می رود 9000 کارمند بهداشت را در سطح کشور استخدام کند.

دانشمندان می گویند برای تشخیص اینکه آیا واکسن سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند نیاز به آزمایش بر روی 20 هزار تا 40 هزار نفر دارد که به گروه های آزمایش و کنترل تقسیم شده اند و وضعیت آنها باید ماه ها از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین ، این سؤال پیش می آید که آیا آزمایشات سینواک می تواند اطلاعات کافی را جمع کند یا خیر ، آیا انجام این آزمایشات بر روی کادر پزشکی می تواند مؤثر باشد.

– نوین

نام واکسن: mRNA-1273

چگونه کار می کند؟

شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی Moderna یکی از معدود شرکت هایی است که در تلاش برای یافتن واکسن بر علیه ویروس است. اگرچه در روشهای تولید واکسن سنتی نسخه ضعیف شده یا غیرفعال شده ویروس SARS-Kov-2 وارد بدن انسان می شود ، اما در فرآیند مصرف ماده ژنتیکی وارد سلول های انسانی می شود و باعث می شود سیستم ایمنی بدن پروتئین “شاخه ها” سطح ویروس Corona را بشناسد.

بعد از تزریق واکسن ، سیستم ایمنی بدن انگار که آلوده شده به این پروب های پروتئینی واکنش می دهد. این امر باعث ایجاد یک سری اتفاقات می شود که در آن پادتن های بیماری و سایر سیستم های دفاعی در بدن تولید می شود.

تاکنون هیچ واکسنی برای بیماری عفونی تصویب نشده است و مدرن هرگز چنین محصولی را به بازار معرفی نکرده است. با این حال ، طرفداران واکسن می گویند تولید آن ساده تر و سریعتر خواهد بود زیرا تنها مقدار کمی از ویروس و ساختار ژنتیکی آن برای آزمایش واکسن استفاده شده است.

آخرین اخبار چیست؟

واکسن مدرن شده در مرحله اول آزمایش ، پاسخ ایمنی را در هر 45 داوطلب سالم دریافت کرده است. با این حال ، چهار هفته پس از تزریق اول ، بدن به واکسن دوم نیاز داشت که پاسخ ایمنی قوی تری نشان می داد.

هیچ یک از داوطلبان عوارض جانبی جدی ندارند ، اما بیش از نیمی از آنها علائم خفیف یا خفیفی مانند سرگیجه ، سردرد ، لرز ، درد عضلانی یا درد در محل تزریق داشتند.

بعد از این چه خواهد شد؟

مرحله سوم آزمون نوسازی از اواخر ماه گذشته آغاز شده و حدود 30،000 داوطلب در 89 شهرستان در 30 ایالت و شهر واشنگتن درگیر خواهد شد. هدف از این آزمایش مشخص شده است که دریافت دو دوز واکسن آراکنوئید باعث جلوگیری از ابتلا به افراد Covid-19 ، جلوگیری از مرگ در اثر بیماری یا هر دو خواهد شد.

دکتر. آنتونی فاوسی ، مشاور ارشد کاخ سفید در مورد ویروس تاج ، ماه گذشته گفت که احتمالاً نتایج آزمایش تا نوامبر آماده خواهد بود.

– Pfizer و Biontech

نام واکسن: BNT162b2

چگونه کار می کند؟

Pfizer ، یک شرکت دارویی آمریکایی و Bionotech ، یک شرکت بیوتکنولوژی آلمانی ، همچنین در تلاشند تا واکسنی تولید کنند که از همان فناوری استفاده شده در واکسن مدرن استفاده می کند.

آخرین اخبار چیست؟

در اوایل ماه گذشته ، بیونوتک گفت که آزمایش واکسن دو دوز روی 24 داوطلب سالم نشان داد که بعد از 24 روز ، آنها در مقایسه با افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ، سطح بالاتری از آنتی بادی های Covid-19 را در بدن خود تولید می کنند.

بعد از این چه خواهد شد؟

Pfizer و Bionotek ماه گذشته با استخدام 30،000 داوطلب در 39 ایالات متحده آمریکا از جمله برزیل ، آرژانتین و آلمان مرحله سوم آزمایش را آغاز کردند.

دولت آمریكا در ماه ژوئیه با توافق با Pfizer اعلام كرد كه در صورت مؤثر و ایمن بودن واكسن شركت ، تا پایان امسال 100 میلیون دوز به قیمت 1.95 میلیارد دلار خریداری خواهد كرد. از سال 2021 ، 120 میلیون دوز این واکسن به ژاپن ارسال می شود.

سایر واکسنهای پیشرو

CanSino Biologics: شرکت داروسازی چینی هنوز در مرحله دوم آزمایش است ، اما در ماه ژوئن مجوز محدودی از دولت دریافت کرد تا آزمایش آزمایش واکسن در ارتش را فقط برای یک سال انجام دهد.

سینوفارم: شرکت داروسازی دولتی چین ماه گذشته مرحله سوم آزمایش بر روی 15000 داوطلب 18 تا 60 ساله را در امارات متحده عربی بدون هیچگونه مشکل جدی در زمینه سلامتی آغاز کرد.

پژوهشکده تحقیقات کودکان اطفال مرداک: یک شرکت تحقیقاتی پزشکی کودکان مستقر در ملبورن در مرحله سوم آزمایش واکسن 100 ساله سل قرار دارد. اگرچه سازمان بهداشت جهانی می گوید هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن می تواند افراد را از Covid-19 محافظت کند ، وجود دارد ، اما گفته می شود که این واکسن می تواند پاسخ کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

– موسسه تحقیقات علمی گامالیه در اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی: وزیر بهداشت روسیه اخیراً اعلام کرد که موسسه تحقیقات علمی گامالیه در اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی آزمایشات بالینی واکسن آدنوویروس علیه کرونا را برای ثبت نام به پایان رسانده است. پزشکی کارهایی را انجام می دهد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، روسیه امیدوار است که واکسن تاج تا اکتبر به تعداد زیادی برسد.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه پزشکان و معلمان اولین کسانی هستند که واکسن را دریافت می کنند ، افزود: 800 نفر در مرحله سوم آزمایش شرکت می کنند و تولید همزمان آغاز می شود و در نتیجه تولید انبوه و استفاده از واکسن انجام می شود. است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا