علمی و پزشکی

تست اولین واکسن احتمالی بیماری لایم آغاز می‌شود

کارشناسان به دنبال هزاران داوطلب در ایالات متحده و اروپا برای آزمایش اولین واکسن بالقوه بیماری لایم در 20 سال گذشته هستند، به این امید که بتوانند بهتر با بیماری منتقله از کنه مبارزه کنند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، لایم یک مشکل رو به رشد است و افزایش موارد ابتلا و هوای گرمتر به کنه ها کمک می کند تا زیستگاه خود را گسترش دهند. اگرچه واکسن برای سگ ها برای مدت طولانی در دسترس بوده است، اما تنها واکسن لایم برای انسان در سال 2002 به دلیل کمبود تقاضا از بازار ایالات متحده خارج شد و مردم مجبور شدند به حشره کش ها متوسل شوند.

اکنون شرکت داروسازی Pfizer و شرکت داروسازی فرانسوی Valniva قصد دارند از عوامل خطر و تهدیدات قبلی در تولید واکسن جدید برای مبارزه با رایج ترین انواع Lyme جلوگیری کنند.

آنالیسا اندرسون، مدیر بخش واکسن‌های فایزر، می‌گوید: «حدس می‌زنم چنین تشخیصی در مورد شدت بیماری لایم و تعداد افرادی که دفعه قبل به آن مبتلا شده بود وجود نداشته باشد.

دقیقاً مشخص نیست که بیماری لایم هر چند وقت یک بار باعث آسیب می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده به سوابق بیمه ای اشاره کرد که نشان می دهد سالانه 476000 نفر در این کشور به دلیل بیماری لایم درمان می شوند. به گفته اندرسون، نرخ سالانه عفونت در اروپا حدود 130000 نفر است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، کنه های پا سیاه حامل باکتری هایی هستند که باعث بیماری لایم می شوند. در ابتدا عفونت باعث خستگی، تب و درد مفاصل می شود. درمان زودهنگام با آنتی بیوتیک ها مهم است، اما تشخیص اینکه آیا کنه بیمار را گزیده است یا خیر، دشوار است. بیماری لایم درمان نشده می تواند باعث آرتریت شدید و آسیب به قلب و سیستم عصبی شود. در برخی افراد، علائم حتی پس از درمان نیز باقی می مانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا