استان ها

زباله‌گرد‌ها قفل مخازن مکانیزه زباله را هم باز می‌کنند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: زباله‌گرد‌ها توانایی باز کردن قفل مخازن مکانیزه جدید را دارا هستند و ما در حال بررسی رفع نواقص و مشکلات فعلی این سطل‌ها هستیم.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: مخازن فعلی که برای جمع آوری و انتقال زباله‌های خانگی در اختیار مردم قرار دارد هم به نوعی به مخازن مکانیزه معروف هستند و زباله‌ها با ماشین‌های مکانیزه جابه‌جا می‌شوند.

وی تصریح کرد: مکانیزه کردن مخازن زباله‌ای که در سطح شهر تهران موجود هستند هزینه‌های زیادی را در بر دارد و در حال حاضر در یکی از محلات تهران به طور آزمایشی تعبیه شده‌اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: در حوالی میدان فردوسی ما یک سری سطل زباله مکانیزه جدید با کاور به صورت آزمایشی قرار داده‌ایم و اجرای این طرح برای همه مخازن زباله‌های شهر تهران مستلزم تأمین هزینه‌های زیادی است که مورد نیاز است.

نظری در ادامه خاطرنشان کرد: در اجرای آزمایشی تعبیه مخازن زباله‌های جدید مکانیزه یک سری اشکالاتی احصاء شد که همکاران ما در حال برطرف کردن آن‌ها هستند.

وی تاکید کرد: حتی با وجود قفل بودن مخازن مکانیزه جدید، وقتی که زباله‌گرد‌ها به سراغ آن‌ها می‌روند، به این دلیل که قفل این مخازن قابلیت باز شدن را دارند آنها را باز می‌کنند؛ ما در حال بررسی رفع نواقص و مشکلات فعلی این سطل‌ها هستیم و ان شاالله به محض رفع آن‌ها به کار ادامه خواهیم داد.

دکمه بازگشت به بالا