حوادث

قتل جوان ۲۰ ساله در حین زورگیری

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ درپی اعلام یک مورد مرگ مشکوک در یکی از بیمارستان‌های جنوب شهر تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰،  اکیپی از ماموران بررسی صحنه قتل اداره دهم پلیس آگاهی به محل وقوع حادثه اعزام شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی آثار ساییدگی و جراحت را روی بدن مقتول مشاهده کرده و با بررسی‌های میدانی و شیوه‌های نوین کشف جرم متوجه شدند، در شامگاته ۱۶ فروردین سال‌جاری دو جوان در حال قدم زدن به سمت یکی از پارک‌های جنوب شهر تهران بودند که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا قرمز رنگ با یک راکب و یک ترک‌نشین راه آنان را سد کرده و به قصد سرقت گوشی به سمت آنان حمله‌ور شدند.

وی با بیان اینکه این دو جوان اقدام به مقاومت در برابر زورگیران کردند، گفت:‌ با توجه به مقاومت مقتول، ضارب با استفاده از چاقو، او را مجروح و سپس بدون اینکه اموالش را به سرقت ببرد به همراه همدستش از محل متواری شده‌است. با کسب این اطلاعات و با توجه به اهمیت موضوع کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش‌های اطلاعاتی موفق شدند هویت متهمان را شناسایی و پس از یافتن مخفیگاه آنان، در یک عملیات غافلگیر کننده متهمان را دستگیر و به اداره دهم آگاهی پایتخت منتقل کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم دستگیر شده گفت:‌این افراد در جریان بازجویی‌ها ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود شدند، اما در ادامه با توجه به مستندات موجود، قتل را به گردن یکدیگر انداختند و در نهایت نیز کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی، قاتل اصلی را شناسایی کردند.

ولی‌پور گودرزی با اشاره به اعترافات متهمان گفت:‌ متهمان در بخشی از اعترافات خود به ماموران گفتند که در شب حادثه از حالت طبیعی خود خارج بودند که با دو جوان درحال گذر به سمت یکی از پارک‌های جنوب شهر تهران مواجه شده و به قصد زورگیری به سمت آنان رفتند، اما پس از مقاومت جوان ۲۰ ساله چندین ضربه چاقو را به وی وارد کرده و از محل متواری شدند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده، گفت:‌ با توجه به اقرار صریح متهمین بر اعمال مجرمانه خود، با دستور قانونی از سوی مراجع قضائی برای شناسایی سایر جرم ها در اختیار اداره دهم آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا