استان ها

 ورزشکاران مازندرانی هر روز یک مدال بین‌المللی و جهانی کسب می‌کنند

مجله تفریحی زیباروز/مازندران مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ورزشکاران این استان به طور میانگین روزانه یک مدال بین‌المللی و جهانی کسب می‌کنند، گفت: ورزش مازندران در حال حاضر به اندازه حدود ۲۰ استان کشور در طول سال مدال آوری دارد.

به گزارش خبرنگار مجله تفریحی زیباروز، علی رجبی روز شنبه، ۵ اسفند ماه در آیین تجلیل از برترین‌های تکواندو مازندران در ساری افزود: تجلیل از ورزشکاران مازندرانی باید هر روز برگزار شود، چرا که سهم ورزشکاران مازندرانی از افتخارات بالاست و بطور میانگین هر روز یک مدال بین‌المللی، آسیایی، جهانی و المپیک کسب می‌کنیم.

مدال آوری مازندران به اندازه  ۲۷ کشور

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همچنین به ظرفیت ورزشی بالای و درخشش ورزشکاران این استان در مسابقات مهم و معتبر برون مرزی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه، در بازی‌های  آسیایی هانگژو در این دوره از نظر مدال آوری، ورزشکاران مازندرانی به اندازه ۲۷ کشور بوده است‌.

رجبی با اشاره به اینکه با وجود این همه ظرفیت مهم ورزشی، متاسفانه کمبود زیر ساخت‌ها در استان وجود دارد، گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر تعداد ۲۲ طرح نیمه کاره ورزشی به ارزش ۲۰۰  میلیارد تومان در شهرهای مختلف استان افتتاح شده و چهار طرح ورزشی دیگر نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به بیش از ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: البته با تشکیل خیران حامی ورزشی استان، اقدام های خوبی از سوی آنها شده و حتی در خط مقدم برای تکمیل این طرح و مشارکت با دولت هستند.

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران ابراز امیدواری کرد: بقیه طرح‌های نیمه کاره استان تا هفته دولت سال۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

رجبی اضافه کرد: درحال حاضر سرانه ۱.۳ متری اماکن ورزشی در مازندران است که بخش اعظم زیرساخت‌های ورزشی در روستاهاست.

وی ادامه داد، آمایش سرزمینی در مازندران مورد توجه خواهد بود تا بتوانیم بهره‌وری را در ورزش افزایش دهیم.

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران همچنین، از تدوین و ارائه برنامه‌هایی برای المپیک آینده برای ورزشکاران استان به منظور عملکرد بهتر آن‌ها درکسب مدال اشاره کرد و یادآورشد: تکواندو مانند کشتی در مازندران است و برای کمک به توسعه تکواندو و ایجاد خانه‌های تکواندو تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا