استان ها

استقرار هنرمندان شاخص و خوشنویس در غرفه های سعدالسلطنه به غنای فرهنگی مجموعه کمک می کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله تفریحی زیباروز از قزوین؛ فاطمه اشدری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که عصر یکشنبه برگزار شد اظهار داشت: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی از اساتید شاخص و فرهیخته ای برخوردار است که باید جایگاه آنها از سوی مردم و مسئولان حفظ و تکریم شود.

وی بیان کرد: سرای سعدالسلطنه بعنوان یک مکان تاریخی و گردشگری چند سالی است که در برخی غرفه ها امکان استقرار هنرمندان رشته های مختلف از جمله خوشنویسی مهیا شده که با واگذاری رایگان و یا ارزان امکان معرفی هنرهای شاخص و آموزش مهارتی علاقمندان نیز مهیا شده است.

photo_2023-03-12_23-35-46

اشدری تصریح کرد: بدون تردید حضور اساتید بنام و معروف خوشنویسی که هر کدام شاگردان ایرانی و خارجی متعددی دارند می تواند به گردشگری قزوین نیز کمک کند اما این کار مستلزم آن است که مدیریت شهری نیز از هنرمندان حمایت کرده و همراهی لازم در بخشهای مختلف را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: به نظر می رسد در شیوه حمایت از هنرمندان شاخص باید تجدید نظر کنیم و روشی اتخاذ شود تا امکان بهره برداری همه هنرمندان شاخص استان از غرفه های سرای سعدالسلطنه مهیا شود.

وی گفت: باید رویکرد مدیریت شهری در حمایت از هنرمندان خوشنویس به گونه ای باشد که جایگاه این بزرگان حفظ شده و زمینه تربیت نسل های هنرمند دیگر نیز مهیا شود.

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز گفت: باید در واگذاری غرفه های این مکان تاریخی ضوابط و معیارهای مشخصی داشته باشیم تا همه کسانی که شرایط را داشتند بتوانند به طور عادلانه از این غرفه ها استفاده کنند.

photo_2023-03-13_01-09-23

وی گفت: به نظر می رسد به یک موزه خوشنویسی در قزوین نیازمندیم تا بتوانیم آثار قدیمی و معاصر خوشنویسی استان و کشور و حتی جهان اسلام را در آن به نمایش گذاشته و در معرفی این آثار فاخر اقدام مناسبی صورت گیرد.

حسین صلح جو عضو دیگر شورا نیز گفت: با توجه به شان والای هنرمندان خوشنویس استان مدیریت شهری با دادن 20 درصد تخفیف در واگذاری غرفه ها موافق است تا رسالت خود را در حمایت از اساتید خوشنویسی انجام دهیم.

چگینی عضو دیگر شورا نیز اظهارداشت: از اعضای شورا انتظار می رود برای اطلاع از جزئیات لوایح در کمیسیون های تخصصی شرکت کرده و درجریان دقیق مسائل مطرح شده در صحن شورا قرار گیرند تا در جلسات علنی زمان مدیریت شده و بتوان بهتر و سریعتر رای گیری و تصمیم گرفت.

در ادامه محسن حق شناس اظهارداشت: حضور هنرمندان رشته های شاخص قزوین بویژه خوشنویسان در برخی غرفه های سرای سعدالسلطنه به غنای فرهنگی این مجموعه افزوده و باید شرایط را مهیا کنیم تا همه اساتید علاقمند بتواننداز این فضا استفاده کنند.

وی رعایت شئونات اسلامی در غرفه های غیر هنری و سایر کسب و کارها را ضروری دانست و اظهارداشت: باید با یک روش منطقی و اصولی به گونه ای رفتار کنیم تا شاهد هنجارشکنی در این مجموعه نباشیم و بازدیدکنندگان خود را ملزم به رعایت حجاب در هنگام بازدید و خرید از غرفه های سعدالسلطنه بدانند.

890

حق شناس خواستار ارائه گزارشی از نحوه واگذاری غرفه های این مجموعه تاریخی به افراد شد و بیان کرد: شاید چهره های جدیدی علاقمند استفاده از غرفه های این بنای تاریخی باشند که باید از سوی شورای اسلامی شهر این امکان مهیا شود.

فرج الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورا نیز خواستار تعریف ضوابطی مشخص و مدون در استفاده از غرفه ها و توجه به رعایت حجاب و عفاف در غرفه های سرای سعدالسلطنه شد.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا