اجتماعی

افزایش تلفات آتش‌سوزی‌ها در «هاوایی»

رسانه‌های داخلیِ آمریکا از افزایش تلفات آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در ایالت «هاوایی» خبر داده‌اند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از «بوستون ۲۵ نیوز»، مقامات ایالتی آمریکا اعلام کردند که شمار قربانیان آتش‌سوزی‌ها در جزیره «مائوئی» واقع در ایالت هاواییِ این کشور به ۱۱۵ نفر افزایش یافته است.

همچنین اسپوتنیک‌نیوز در گزارشی آورده است که هنوز بیش از ۸۵۰ نفر دیگر از ساکنان نواحی تحت تاثیر این حادثه، مفقود هستند.

روز گذشته (دوشنبه) «جو بایدن»، رئیس جمهوری ایالات متحده از مناطق آسیب‌دیده ناشی از حریق گسترده بازدید و با بازماندگان دیدار کرد.

بایدن در جریان بازدید از مناطق آسیب‌دیده وعده داد که دولتش به عملیات بازسازی کمک خواهد کرد.

او همچنین گفت: ویرانی‌های گسترده‌ای ناشی از آتش‌سوزی‌ها برجای مانده است و ما روی بازسازی مناطق آسیب‌دیده در بلندمدت تمرکز کرده‌ایم.

از سوی دیگر «ریچارد بیسن»، شهردار مائوئی اذعان می‌کند که هرگز در گذشته چنین حجمی از ویرانی ناشی از آتش‌سوزی را ندیده است.

مقامات ایالتی آمریکا بر این باورند که آتش‌سوزی کنونی می‌تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این کشور باشد.

بنابر محاسبات کارشناسی، دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، این روند گرمایشی ادامه خواهد یافت.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که آن هم عمدتا ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدیدتر و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا