استان ها

هشدار افزایش آتش‌سوزی‌های ناشی از برق در خوزستان

مجله تفریحی زیباروز/خوزستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول گفت: با توجه به گرم شدن بیش از حد هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، آمار حوادث آتش‌سوزی ناشی از برق در استان خوزستان افزایش یافته است و از این رو لازم است شهروندان نکات ایمنی را جدی بگیرند و ضمن رعایت مصرف بهینه برق، هنگام خروج از خانه وسایل سرمایشی خود را خاموش کنند.

روح‌الله بهشتی‌فرد در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان خردادماه امسال، ۵۱۲ فقره حادثه اطفای حریق و امداد و نجات‌ از طریق شهروندان به سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش شده که در این حوادث در کمترین زمان ممکن نیروها از پنج ایستگاه عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، وی افزود: ۲۶۳ فقره از این موارد مربوط به اطفای حریق بوده و ۲۴۹ فقره نیز امداد و نجات بوده‌اند و به ترتیب بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

بهشتی‌فرد خاطرنشان کرد: حدود یک پنجم این حوادث، برون شهری و خارج از محدوده قانونی ما بوده اما توسط آتش‌نشانی دزفول رفع خطر شده است.

وی با توصیه به شهروندان برای رعایت ایمنی گفت: با توجه به گرم شدن بیش از حد هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، آمار حوادث آتش‌سوزی ناشی از برق در استان خوزستان افزایش یافته است و از این رو لازم است شهروندان نکات ایمنی را جدی بگیرند و ضمن رعایت مصرف بهینه برق، هنگام خروج از خانه وسایل سرمایشی خود را خاموش کنند.

بهشتی‌فرد ادامه داد: بهترین اقدامی‌ که می‌توان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در منزل انجام داد، استفاده و نصب سیستم اعلام حریق است. نصب این سیستم در اتاق‌ها و آشپزخانه موجب می‌شود در لحظات اولیه‌ آتش‌سوزی، سیستم هشدار دهد و در این شرایط افراد زمان کافی برای خاموش کردن آتش و یا ترک منزل را خواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا