اجتماعی

تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود

تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی گفت: تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید علی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» گفت: هدف از «کانکت پلاس» سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است.

وی ادامه داد: براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، در این سامانه حمایت می‌شوند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد  دانش بنیان ریاست جمهوری اشاره کرد:  با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود.

وی گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

حسینی، با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، ۳۸۰ پروپوزال واصل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

 وی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و ۷۰۰ محقق پسادکتری در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا