حوادث

خوزستان از شنبه با گرمای شرجی نارنجی می‌شود

اخبار آفتابی:

“محمد سبززهاری ، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ، افزود:” این پدیده از روز شنبه 19 تیرماه آغاز می شود و تا سه شنبه 22 ژوئیه ادامه خواهد داشت و به دنبال آن پدیده های قوی و مرطوب همراه با افزایش دما در جنوب به پایان می رسد ” این میزان افزایش دما به 49 و گاهی 51 درجه می رسد. همچنین در برخی از مناطق استان ، پدیده وحشتناک پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اظهار داشت: سوزش هوا ، رطوبت و گرمای زیاد بیشتر در مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد و دمای هوا در مناطق مرکزی ، غربی و شمالی استان به احتمال زیاد از یکشنبه هفته آینده به 51 درجه می رسد. وی اظهار داشت: همچنین از امروز پنجشنبه شاهد افزایش رطوبت و گرما در کمربند ساحلی و بعضاً در مرکز استان خواهیم بود.

خوزستان از روز شنبه از گرمای شدید نارنجی می کند

خوزستانی ها نباید سفر غیر ضروری کنند

مطابق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان ، مدیریت بحران فرماندار همچنین از دستگاه های اجرایی و وابسته در این باره خواسته است که باور دارند هشدارها به سطح نارنجی خواهد رسید. برای برخی موارد اضطراری دستورالعمل ها و اقدامات لازم را انجام دهید.

“امید بن عباس” مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه از گرما و رطوبت زیاد که از روز شنبه در استان رخ خواهد داد ، گفت: “در سراسر استان بویژه در جنوب ، دمای هوا را افزایش داده ایم که احتمالاً می رسد. 51 درجه ” ما رطوبت بالای 90٪ را دریافت کرده و افزایش می دهیم ، که باعث می شود استان کمی نامناسب باشد. بنابراین ، مراکز و دستگاههایی که حضور آنها در شرایط بحرانی لازم است باید در حالت آماده باش قرار داشته باشند و باید در محل کارشان انبار 24 ساعته برقرار شود. شهروندان به ویژه بیماران ، کودکان ، سالمندان ، افراد محلی ، عشایر ، افرادی که در بیرون از منزل کار می کنند و ساکنان مناطقی که در معرض درجه حرارت و رطوبت زیاد قرار دارند ، باید توصیه های ایمنی را رعایت کنند و در صورت امکان از ترافیک غیرضروری به خصوص از ظهر تا غروب آفتاب استفاده کنند. از خیابانها خودداری کنید و در صورت لزوم از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه ، عینک آفتابی و موارد مشابه استفاده کنید.

وی همچنین با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تثبیت شبکه برق و جلوگیری از قطع برق ، اظهار داشت: از شهروندان و کلیه دستگاه ها و ادارات می خواهیم در صرفه جویی در مصرف آب و برق در این دوره خصوصاً در ساعات اوج مراقب باشند. ، از مردم خواسته می شود به خصوص در ساعات اوج ، مانند هر سال در این روزهای گرم ، آب و برق را صرفه جویی کنند ، بنابراین همکاران ما در بخش برق مجبور نیستند برق را خاموش کنند. همچنین با کارخانه ها و کارگاه های صنعتی که مصرف برق بالایی دارند برای کاهش مصرف برق آنها در ساعات پیک موافقت شده است ، بنابراین دیگر لازم نیست برق را به مناطق مسکونی خاموش کنیم زیرا مناطق مسکونی در اولویت قرار دارند.

ابن عباس خطاب به شعب و شهرداری های هلال احمر نیز خاطرنشان کرد: از این دستگاه ها و همچنین مراکز درمانی خواسته شده است که مراکز پزشکی سیار را در مناطق پر ترافیک تأسیس کرده و اقدامات لازم را انجام دهند زیرا امکان وجود بیماران به دلیل گرمازدگی و تنگی نفس. ” مراکز زیادی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان همچنین در مورد احتمال خسارت به محصولات زراعی ، باغبانی ، دامداری ، طیور و آبزیان گفت: اعلام شده است که اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن به محصولات زراعی و باغی و باغداری و دام ، مرغ و آبزیان انجام شود. ، باید ثبات شبکه آبرسانی توافق شود. کلیه آژانسهای فعال باید تلاش كنند تا با اداره كل مدیریت بحران استان در تماس دائمی باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ، آماده ارائه خدمات باشند.

ابن عباس همچنین یادآور شد: اقدامات لازم برای افزایش احتمال آتش سوزی در جنگل ها ، مراتع ، مزارع و اماكن صنعتی انجام شده است و در این رابطه شفاف سازی كرد: ما همچنین به آتش نشانی و منابع طبیعی استان هشدار داده ایم تا مناطق جنگلی را رصد كنیم. مرتع ها و مزارع را ایجاد کنید که از آتش سوزی های احتمالی برای افزایش دما مطلع شوند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا