حوادث

خطر وقوع زلزله در تهران و ضرورت آمادگی امدادگران

فهرست:

کریم همتی در مانور ساعت صفر در استان تهران افزود: ارزیابی و افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی استان های مختلف برای کمک رسانی موضوعی است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و این مهم در حفظ مانور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم با سناریوی مانور کارشناسی از اعلام آمادگی استانها خارج شویم و زنگ این عملیات به صفر برسد تا استانهای خاص بتوانند از نظر عملیاتی توانایی و آمادگی خود را آزمایش کنند.

پس از مانور ، همتی از عملیات امدادی ابراز خرسندی کرد و از آمادگی و پاسخ سریع و به موقع امدادگران تشکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر در هفدهمین سالگرد زلزله بم ، صبح امروز یک مانور صفر ساعته در استان تهران آغاز شد و بر این اساس زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر با عمق 10 کیلومتری شهر اسلامشهر را لرزاند. بنابراین با اعلام گزارش eoc براساس زلزله فرضی اسلامشهر تهران ، امدادگران هلال احمر ساعت 10:45 به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس و دبیرکل جمعیت به همراه رئیس سازمان امداد و نجات ، مدیر هلال احمر در تهران و مدیرکل ستاد دفتر بحران استان تهران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر تهران اسکان داده شدند و سپس به اسلامشهر ، مرکز کانون انتقال یافتند.

همتی درباره این مانور گفت ، با توجه به حساسیت پایتخت ، اعلام کردیم همه استانها در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: پس از برآورد 10 روستا که از نظر فرضی آسیب دیده اند ، دو روستا با 70 درصد تخریب اعلام شد که به صورت فرضی 100 نفر زخمی و 10 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای عملیاتی شعب همسایه شهریار در تهران جستجو و نجات دادند و مدیران اجرایی استان به همراه سایر عوامل امدادی در حالت آماده باش بودند.

دکمه بازگشت به بالا