اجتماعی

رونمایی از سند راهبردی صنعت «نوشت‌افزار»/ تعیین سیاست‌های این حوزه

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی و اسلامی از تدوین و رونمایی سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار به منظور تعیین سیاست‌های این حوزه خبر داد.

محمد یقینی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی فعالان صنعت نوشت افزار ایران تحت عنوان رویداد “هم‌نوشت”، اظهار کرد: رویداد هم نوشت در حاشیه نمایشگاه تخصصی نوشت افزار برگزار شد. “هم‌نوشت” یک رویداد ویژه و ملی است که طی آن از سند راهبردی صنعت نوشت افزار نیز رونمایی شد.

وی با یادآوری اینکه در این گردهمایی علاوه بر رونمایی از سند مذکور از جدیدترین محصولات صنعت نوشت افزار نیز رونمایی و از پیشکسوتان و فعالان برتر این حوزه تجلیل شد، درباره سند راهبردی صنعت نوشت افزار توضیح داد: با توجه به رشد و پیشرفتی که در صنعت نوشت افزار شاهد بودیم، جای خالی یک سند به منظور تعیین سیاست‌های این حوزه و راهبردهایی که مسیر و ابعاد و چارچوب رشد جریان نوشت افزار را تعیین کند، خالی بود.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی و اسلامی با تاکید بر اینکه باید ابعاد، چارچوب، ساز و کارها و اولویتهای صنعت نوشت افزار مشخص شود، عنوان کرد: از طرف دیگر تا کنون صنعت نوشت افزار در وزارت صنعت، معدن و تجارت جایگاه مشخص و دقیقی نداشت اما در دولت جدید دفتر نوشت افزار در ساختار قرار گرفت و زیر مجموعه صنایع عمومی شد. با شکل گیری این دفتر  یکی از ماموریت‌هایی که از یک سال و نیم پیش با مشارکت تشکل‌ها و افراد حقیقی و سایر دستگاه‌های فعال در این حوزه پیگیری شد، تدوین سندی در حوزه نوشت افزار بود.

یقینی با اشاره به رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت افزار در رویداد “هم‌نوشت” امسال، افزود: از این پس این سند مبنای اجرا امور و ریل‌گذاری در حوزه نوشت افزار شده است. مهم‌ترین اتفاق این سند آن است که طبق آن کارگروه ملی سیاست‌گذاری حوزه نوشت افزار شکل گرفته است تا از خاک گرفتن امور درج شده در این سند جلوگیری می‌کند. این کارگروه با دبیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت افراد مختلف تاثیر گذار در این صنعت تشکیل می‌شود تا راهبردهای این حوزه را برای آینده صنعت نوشت افزار پیگیری کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای پنل تخصصی صنعت نوشت افزار با حضور فعالین پیشرو این حوزه و تولید کنندگان، اظهار کرد: صنعت نوشت افزار از نظر تولید صنعتی جدید و از نظر عملکرد صنعتی قدیمی محسوب می‌شود چراکه بازار آن قدیمی است. این به روز شدن و انتقال تجربیات و در جریان مباحث نوآورانه و نو قرار گرفتن، به طور علمی و آکادمیک بسیار کم پیگیری شده است از این رو ما در این پنل بحث پیرامون صحبت‌های علمی و به روز حوزه صنعت را پایه گذاری و پیش بردیم.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا