عمومیکسب و کار ایرانی

موثرترین روش های فروش در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از راه‌های بازاریابی شناخته می‌شود که به‌ویژه در سال‌های اخیر رشد و گسترش چشم‌گیری داشته است. شاید بتوان گفت امروزه، بخش عمده‌ای از افراد، این راه را برای خرید و فروش محصولات مورد نظرشان انتخاب می‌کنند. اینستاگرام به عنوان یک بستر عالی برای بازاریابی فعالیت‌ها توانسته توجه بسیاری از کسب‌وکارها را به خود جلب کند و امروز یکی از کانال‌های ارتباطی برای خرید و فروش کالاست.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام: اکانت اینستاگرام

۱. اکانت بیزینس داشته باشید

۲. یک پروفایل حرفه‌ای بسازید

۳. از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

۴. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

۵. از کمپین‌های ریتارگتینگ اینستاگرام استفاده کنید

۶. استوری محصول را به همراه لینک خرید آن منتشر کنید

۷. از فروشگاه اینستاگرام استفاده کنید

۸. محصولاتتان را همانطور که هستند نشان دهید

۹. هشتگ‌های مناسب به کار ببرید

۱۰. هشتگ مخصوص برندتان را بسازید

چه محصولی برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟

محبوبیت اینستاگرام در بین مردم، به‌خصوص مردم کشور خودمان، آن را به گزینۀ خوبی برای فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است. در بستر اینترنت مانند اینستاگرام یا سایت فروشگاهی، محصول شما توسط میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ در صورتی که، فروشگاه سنتی شما در یک منطقه، شاید در طول روز، فقط صد یا دویست نفر ورودی داشته باشد.خوشبختانه در اینستاگرام هر محصولی از جمله محصول فیزیکی، مجازی و همچنین خدمات را می‌توانید بفروشید. مثلا:

  • فروش محصولات هنری و صنایع دستی در اینستاگرام
  • فروش لباس، کیف، کفشۀ، جوراب
  • فروش زیورآلات در اینستاگرام
  • فروش محصولات خوراکی خانگی مثلا شیرینی، کیک، ترشی، مربی
  • فروش کتاب در اینستاگرام
  • فروش فایل هایی مانند پی دی اف، پادکست یا ویدیو
  • فروش لوازم جانبی موبایل یا لپ تاپ
  • فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
  • فروش عروسک در اینستاگرام

مثلا یک نمونۀ آن،  است که در این مقاله، کامل آن را آموزش داده‌ایم.

محصول را از کجا تأمین کنیم؟

این هم یکی دیگر از دغدغه های مهم افراد است. ممکن است برای خودتان هم وجود داشته باشد. می خواهم بگویم که نگران تامین محصول نباشید. قرار نیست از همان ابتدا محصول داشته باشید. شما پیج را راه اندازی کنید، پست و محتوای بدرد بخور در آن بگذارید، کمی محصولتان را معرفی کنید. بعد از مدتی احتمالا سفارش هم می‌گیرید، بعد از آن می‌توانید، بروید و محصول را به همان تعدادی که سفارش داده اند تهیه کنید.

تکنیک‌های فروش محصول در اینستاگرام چیست؟

«این محصول را کسی نمی‌خرد، باید به‌سراغ محصولی بروم که تقاضای زیادی دارد!» این جمله را بارها از افرادی که در فروش یک محصول موفق نبوده‌اند، شنیده‌ایم. اما آیا به‌نظر شما، همیشه مشکل کارشان، نوع محصول است؟ تقاضای بازار قبل زا راه اندازی کسب و کار ضروری است؛ اما مهم‌تر از آن مهارت و توانمندی شما در است. اگر فروش را بلد باشید، می‌توانید .

1-پروفایل خود را بهینه کنید

2-عکس های با کیفیت و مناسب از محصول بگذارید

3-برای فروش در اینستاگرام، فالوور هدفمند جذب کنید

4-از قدرت ویدئو در اینستاگرام، غافل نشوید

5-از نظرات مشتریان استفاده کنید

6- از یک فروشگاه معتبر Buy Instagram comments کنید

7-محتوای مفید و با کیفیت، منتشر کنید

8-در اینستاگرام، فعالیت منظم و مستمر داشته باشید

9- کال تو اکشن را فراموش نکنید!

10-محصول یا خدمت‌تان را تبلیغ کنید

فن آخر را از دست ندهید!

برای افزایش فروش در اینستاگرام، 10 فوت و فن حرفه‌ای را با هم مرور کردیم. اما این مورد آخر، چیزی فراتر از بقیه است. چیزی که تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فروش محصولات و خدمات‌تان دارد و در عین حال، بسیاری از رقبای‌تان هنوز آن را انجام نمی‌دهند. آن چیست؟

ساخت سایت فروشگاهی در کنار صفحه اینستاگرام‌تان، راهی است که هم فروش‌تان را افزایش می‌دهد؛ هم با کمک آن فاصله زیادی از رقبای‌تان می‌گیرید. چون با داشتن سایت، علاوه بر اینستاگرام، ورودی‌های دیگری از موتورهای جستجوی گوگل خواهید داشت. و مهم‌تر از آن، با فیلتر شدن اینستاگرام در آینده، چیز زیادی از دست نخواهید داد. یک نمونه آن پیج فروش webpoosh است که در کنار اینستاگرام، سایتی برای فروش دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا