حوادث

پاسکاری هوای غبارآلود بین «قرمز» و «بنفش»/ زوری که فقط به «مدارس» می رسد!

هوای امروز تهران در برخی ایستگاه های پایش کیفیت هوا همچنان قرمز و بنفش بود. وضعیتی که در نهایت آموزش های غیر حضوری و دورکاری کارکنان از جمله گروه های حساس را تا دو روز آینده ادامه داد و نشان داد که برای رهایی از این آلودگی در کوتاه مدت تنها می توان به وعده سازمان هواشناسی درباره «باران روز پنجشنبه».

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، چند روزی است که دانش آموزان تهرانی به مدرسه نرفته اند. کیفیت هوای امروز تهران همچنان برای همه گروه‌ها ناسالم بود پس از تایید کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دانش آموزان استان تهران (به جز شهرستان های فیروزکوه و دماوند) فردا و پس فردا (سه شنبه 22 و چهارشنبه 23 آذر) به صورت حضوری کلاس خواهند داشت و تمامی مهدهای کودک این استان به جز دو شهرستان تعطیل است.

همچنین فروش روزانه طرح ترافیک برای این روز ممنوع است و اجرای طرح زوج و فرد از جلو در ادامه خواهد داشت.

کارمندان اداراتی که از گروه های حساس و پرخطر شامل زنان باردار، مادران دارای فرزند دبستانی و زیر شش سال، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی، کلیه کارمندان بالای 50 سال و کارمندان سرطانی باید این دو روز را از راه دور کار کنند.

تلاقی بین “قرمز” و “بنفش”

از سوی دیگر دو ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران امروز وضعیت «بنفش» داشتند. در واقع کیفیت هوای امروز تهران در ایستگاه های پارک رازی (منطقه 11) و شهرداری 19 در وضعیت «بسیار ناسالم» قرار داشت.

این وضعیت ناسالم هوا نه تنها تهران، بلکه برخی از شهرهای پرجمعیت یا صنعتی مانند البرز را نیز تحت تاثیر قرار داد، به همین دلیل سازمان هواشناسی کشور تا روز چهارشنبه (۲۳ دی) نسبت به ثبات و کاهش کیفیت هوای تهران و کرج هشدار داد. قبل از ظهر. صادر شد.

به امید “پنجشنبه”

اما اگرچه محدود کردن کارمندان به دورکاری، اجرای طرح های زوج و فرد و عدم حضور در کلاس ها راه حل اصلی نخواهد بود، بلکه یک راه حل کوتاه مدت است، اما باید تا چهارشنبه این شرایط را تحمل کنیم، زیرا با نفوذ سامانه باران در کشور از روز چهارشنبه در اکثر مناطق به جز جنوب شرق کشور، روز پنجشنبه نیز بارش باران خواهد بود.

البته شدت بارندگی در این دو روز (چهارشنبه چهاردهم و پنج شنبه پانزدهم) در استان های واقع در دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس خواهد بود.

جزئیات نامه شورای شهر تهران برای اجبار رؤسا به کیفیت هوای تهران

دیروز اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند که در خصوص وضعیت «بحرانی» هوای تهران به سران سه مرجع نامه ای نوشته اند و جزئیات این نامه امروز منتشر شد.

اعضای شورای شهر تهران در این نامه پنج پیشنهاد را به دولتمردان ارائه کردند که شامل «الزام حذف واقعی خودروهای فرسوده»، «توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی»، «کمک به تسهیل شرایط استفاده از خودروهای فرسوده» است. وسایل نقلیه الکتریکی”. علاوه بر اولویت موتورسیکلت برقی، «برخورد قاطع با عاملان و دستگاه‌هایی که با قصور یا سهل‌انگاری موجب ناکارآمدی سیستم و تداوم وضعیت موجود می‌شوند» و «نفع مدیریت برای کاهش تقاضای سفر از طریق توسعه خدمات هوشمند و بدون مراقبت».

آیا پلاک سایر شهرها در تهران ممنوع می شود؟

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که برای کاهش آلودگی هوای تهران، پلاک سایر شهرها در تهران ممنوع می شود و شاهد محدودیت تردد بیشتر خواهیم بود؟ در تاییدیه.که توسط کمیته اضطرار آلودگی هوا منتشر شده و اینطور نیست که خودسرانه آن را اجرا کنیم. تا کنون چنین مصوبه ای نداشته ایم و مشابه آن را اجرا نکرده ایم. در جلسات تخصصی موضوعات مختلفی مطرح می شود و کارشناسان پلیس نیز در این جلسات حضور دارند و نظرات خود را بیان می کنند. در نهایت هر چه پلیس تایید و اجرا کند اجرا می شود.

به گفته وی، برخورد با خودروهای آلاینده بدون معاینه فنی نه تنها در این روزهای آلوده تهران، بلکه در تمام روزهای سال انجام می شود.

«استخدام» معلمان از طریق آزمون کارشناسی ارشد

جذب معلم از طریق مقطع کارشناسی ارشد بخشی از کادر آموزشی کسری را تضمین می کند. صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش این خبر را به مجله تفریحی زیباروز داد و گفت: طی هماهنگی هایی که با سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، طرح جدیدی را پیش بینی می کنیم. سازوکار جذب نیروی انسانی و جبران کمبود مدارس در حال تهیه الگوی نیروی انسانی هستیم و از برخی ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، هنوز مجوز و میزان استخدام نهایی نشده و باید با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مشخص و اعلام شود.

دو میلیون ایرانی فقط تا سوم راهنمایی تحصیل کردند

ما دو میلیون «باسواد جدید» در کشور داریم، یعنی دو میلیون ایرانی فقط تا سوم ابتدایی درس خوانده اند و دبستان را تمام نکرده اند.

به گفته علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، در حال حاضر در مجموع یک میلیون و هفتصد هزار نفر بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال و همچنین دو میلیون و پنجاه هزار نفر «تازه سوادآموز» در کرواسی داریم. . زمین.

وی همچنین اظهار داشت: در سال 1392 اقداماتی برای اجباری شدن سوادآموزی و ارائه قبوض انجام شد اما به دلیل ارتباط معیشتی و امثال آن مسکوت ماند.

ارائه لایحه مبارزه با مواد مخدر در مجلس در روزهای آینده

لایحه قانون مبارزه با مواد مخدر طی روزهای آینده به مجلس می رود. به گفته سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، این قانون مراحل پایانی خود را طی می کند و طی روزهای آینده تقدیم مجلس می شود.

پرداخت کمک هزینه ایجاد شغل جدید برای خانواده های دارای معلولیت شدید / اولویت دهک اول تا هفتم

رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی کشور نیز امروز از تصمیم حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و برخورداری از حمایت های اشتغال در صورت عدم امکان بهره مندی جامعه هدف از اشتغالزایی خبر داد. مزایا و بیان کرد: در حوزه افراد دارای معلولیت، معلولان بین 18 تا 60 سال که قادر به انجام هیچ کاری به صورت مستقل نیستند و بر اساس نتایج ابزارهای کاربردی نمی توانند بدون کمک به صورت مستقل زندگی کنند، می توان مزایایی را برای آنها فراهم کرد. اعضای موثر خانواده آنها

به گفته صافی، تمامی گروه های دارای عقب ماندگی ذهنی شدید و بسیار شدید، بیماران اعصاب و روان تحت بیمه های سنگین و بسیار سنگین، انواع گروه های دارای معلولیت شدید و بسیار شدید که برای انجام مستقل فعالیت های روزانه نیاز به مراقبت و آموزش مداوم دارند. در صورتی که فاقد آن باشند و بین 18 تا 60 سال سن داشته باشند، یکی از اعضای مؤثر خانواده می تواند کمک هزینه اشتغال یکباره دریافت کند. با توجه به اینکه اکثر این افراد بالای 60 سال هستند و مشکلات خاصی دارند، جامعه هدف را زنان سرپرست خانوار بالای 60 سال در نظر گرفتیم.

همچنین این مزایا تنها به یک نفر از آن خانوار تعلق می گیرد و اولویت پرداخت با خانواده های دهک های کم درآمد و متوسط ​​است. یعنی دهک های 1 تا 7 جزو اولویت های پرداختی این مدل شی هستند.

روند صعودی موج هشتم کرونا تا عید نوروز/ ماسک میزنیم

دکتر. حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با تشریح ویژگی‌های زیرگروه‌های جدید کووید به مجله تفریحی زیباروز گفت: به نظر می‌رسد تا دو تا سه هفته آینده موج هشتم شروع به رشد کند و این را خواهیم داشت. تا عید به اوج می رسد و سپس به تدریج در یک منحنی روند نزولی قرار می گیریم.

به گفته این مقام مسئول، زیر رشته BA5 همچنان پرمصرف ترین زیر رشته کشور است و در کشور ما شیوعی حدود 88 درصدی دارد.

به گفته دکتر یاماتا، شاید استفاده از ماسک در فضاهای باز چندان مورد تاکید قرار نگیرد، اما استفاده از ماسک در مکان هایی مانند مترو، اتوبوس، فروشگاه های بزرگ، سالن ها، مدارس، دانشگاه ها، مکان های سرپوشیده توصیه می شود.

همچنین به گفته دکتر شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، در حال حاضر BA5، BA2.75، BQ1 و XBB اصلی‌ترین سویه‌های کرونا هستند که در ایران در گردش هستند و احتمالاً به دلیل کشف سویه‌های جدید است. که سرایت بالایی دارند در یک ماه بعد افزایش موارد خاص ثبت می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره تزریق دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا نیز به مجله تفریحی زیباروز گفت: همه مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت واکسن تزریقی هستند و آخرین توصیه ما این است که افراد بالای 18 سال باید واکسن را تزریق کنند. سه دوز از واکسن تزریق شود و اگر کسانی که هنوز دوز تقویت کننده واکسن را تزریق نکرده اند باید اقدام کنند. از سوی دیگر، افراد بالای 60 سال و بیماران سابقه دار (در گروه سنی بالای 18 سال) که 6 ماه از تزریق آخرین دوز واکسن می گذرد، باید دوز یادآوری واکسن را به خود تزریق کنند. تمامی واکسن های داخلی به مقدار کافی موجود است و هر زمان که نیاز به واردات واکسن باشد، اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

  • پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی مجله تفریحی زیباروز:

عدم حضور دانشگاه ها و مدارس برای فردا و پس فردا/جزئیات دورکاری دفتر تهران

«استخدام» معلمان از طریق آزمون کارشناسی ارشد

صدور اخطار قرمز برای تهران و کرج

ادامه آلودگی هوای تهران/ بارندگی و کاهش دما

پیش بینی موج هشتم کرونا / روند افزایش بیماری تا نوروز

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا