استان ها

استقرار ۵۰ درصد کانون‌های مساجد فارس در روستاها

مجله تفریحی زیباروز/ فارس مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: در حال حاضر یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که حدود 50 درصد از این کانون ها در روستاها مستقر هستند.

حجت الاسلام حسین امیدی روز دوشنبه (30 خرداد) در نشست خبری گفت: در حال حاضر 1300 کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان وجود دارد که حدود 50 درصد آن در روستاها است و در سه ماه تابستان، مساجد مختلف برگزار می شود. فعالیت ها.”

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مسجد فارس به ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: این کانون ها به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندسازی نیروهای جوان برای حضور در عرصه های مختلف فرهنگی ایجاد شده است. فعالیت ها.” زمینه های. “

امیدی بیان کرد: در سال 1400 بر اساس طرح رفع آسیب های اجتماعی نزدیک به یک میلیارد تومان به مساجد اختصاص یافت و 400 مسجد این وام را دریافت کردند.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مسجد فارس ادامه داد: برنامه های رایگان با موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در مساجد برگزار می شود که این برنامه ها دو جنبه دارد یعنی اجتماعات آموزشی-تفریحی و دوستانه اکثرا که رایگان هستند. “

وی از انعقاد رایگان تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای با کانون های مساجد خبر داد و گفت: 40 مکان شامل استخر، سینما، موزه، باغ و سایت ورزشی و تفریحی شیراز به صورت رایگان و نیمه رایگان به مساجد ارائه می شود. مراکز

امیدی یادآور شد: مکان های مختلفی برای اسکان زائران در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است که کاروان های مراکز می توانند از این اسکان استفاده کنند.

وی بیان کرد: 75 مسجد شیراز به دلیل استعداد مربیان مشمول طرح ریحانه شده است و 75 مسجد نیز مهدکودک خواهند داشت.

امیدی همچنین در خصوص برگزاری رویداد ملی «فهما» با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: این رویداد در بین 25 هزار کانون فرهنگی مسجد برگزار می شود که امسال برای چهارمین بار برگزار می شود. با توجه به فعالیت های هر استان امتیاز می گیرد و سپس بالاترین درجه به عنوان سرمایه فرهنگی و هنری مسجد معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد برای دریافت سرانه فعالیت خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند و پیش از این که سرانه پرداخت می شد، امسال این سرانه برای مراکزی در نظر گرفته شده است که به روزتر هستند. تاریخ و فعالیت های نوآورانه

امیدی گفت: کسانی که در مسجد کار می کنند و نمی توانند حداقل 50 کودک و نوجوان را جذب کنند، جای خود را با جوانان متفکر و انقلابی جایگزین کنند. رسالت اصلی یک رهبر جهادی انقلابی و پرتلاش امروز خلاقیت و دوری از چیزهای قدیمی است که برای ابزار روز کاری جذابیت ندارد.

وی گفت: از کانون های فعال در حوزه هنری و رسانه حمایت خواهیم کرد، از طرح های مناسب برای حمایت از کانون ها حمایت می شود، کارت ملی مساجد تهیه شده است و همه مساجد می توانند برای مساجد خود کارت ملی بگیرند. “

به گفته امیدی، امروز ثبت هویت ملی مسجد یک موضوع قانونی نیست و از طرح های مهم رفع آسیب های اجتماعی در مقاطع مختلف از جمله محله، شهر، شهرستان، استانی و ملی حمایت می شود.

وی همچنین به برگزاری محفل بزرگ قرآنی و رویداد ملی مدهامتان به میزبانی شیراز اشاره کرد و گفت: این مسابقات کشوری اواخر مرداد ماه در شیراز برگزار می شود و در حوزه های مختلف حافظه، مفاهیم و تلاوت خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا