استان ها

تقویت بخش خصوصی مهمترین راه تحقق شعار سال/ اقتصاد باید مردمی شود

مجله تفریحی زیباروز/گلستان نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تقویت بخش خصوصی را مهمترین راهکار خروج از شرایط سخت اقتصادی دانست و افزود: کارهای اقتصادی باید به دست مردم سپرده شود و دولت صرفاً نقش نظارتی داشته باشد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مجله تفریحی زیباروز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه از سال‌های 1390 تا 1402 شعار سال را با محور تولید و اقتصاد و با نام‌هایی نظیر تولید، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و نظیر آن انتخاب می‌کند که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام مهار تورم و رونق تولید افزود: اگر ما اقتصاد خود را مستحکم نکرده و تولید داخلی را قوی نکنیم به‌طور قطع فشار اقتصادی بر مردم تحمیل می‌شود و اگر تورم در جامعه بالا برود مشکلات بزرگی برای معیشت مردم به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: مهم‌ترین موضوع پیش روی ما اقتصاد است و تا زمان که اقتصاد کشور را تقویت نکنیم مشکلات تورم گریبان‌گیر مردم و خصوصاً دهک‌های پایین جامعه خواهد بود.

سنگدوینی با بیان اینکه باید تولید را در کشور تقویت شود در غیراینصورت شرایط سختی بر مردم حاکم خواهد شد، گفت: باید تولید و اقتصاد به‌دست مردم سپرده شده و دولت تنها نقش نظارتی داشته‌باشد.

وی اضافه‌کرد: اگر ما مشارکت مردم را در تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری افزایش دهیم یقیناً هم تورم مهار خواهد شد و هم تولید، اقتصاد و معیشت مردم تقویت خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس اضافه‌کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را با محوریت دانش‌بنیان، اشتغال و تولید نام‌گذاری کرد و در پی آن به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شد اما انتظار رهبر انقلاب به‌طور کامل محقق نشد و لازم است مسئولان به تقویت دانش بنیان‌ها توجه بیشتری داشته‌باشند.

سنگدوینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در صحن رضوی افزود: ما باید از خام فروشی پرهیز کرده و در مسیر ایجاد ارزش افزوده حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما سرشار از منابع خدادادی است گفت: ما باید با رونق تولید و بهره برداری از منابع خدادادی در کشور مانع از فشار اقتصادی بر قشر محروم جامعه شویم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزایش نقدینگی در کشور را عاملی برای تورم دانست و افزود: درآمدها باید با هزینه‌ها در کشور همخوانی داشته‌باشد و نباید مجلس برای درآمدهایی که محقق نمی‌شود برنامه ریزی کند، زیرا این مسئله مشکل‌ساز است.

سنگدوینی تأکید کرد: دولت باید از حاکمیت بر اقتصاد خارج شده و کارهای اقتصادی را به‌دست مردم بسپارد تا شاهد رونق تولید و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا