اجتماعی

وزش باد شدید و رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان بندی مناسب برای صعود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با مجله تفریحی زیباروز اظهار کرد: طی روز پنجشنبه‌ (۲۹ تیر) فعالیت جریانات ناپایدار در ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین، و با شدت کمتر در مناطق کوهستانی شمال‌غرب کشور، افزایش ابر و وزش باد، بعضی ساعات بارندگی و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه ( ۳۰ تیر) نیز وزش باد و گاهی باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات شمال‌ غرب و ارتفاعات تالش پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور نیز استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز پیش‌بینی می‌شود. وزش باد گاهی شدید نیز مهمترین پدیده جوی در اکثر مناطق کوهستانی کشور است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور کرد: با توجه به اینکه طی پنجشنبه برای ارتفاعات پهنه البرز، ارتفاعات شمال‌غرب، ارتفاعات زنجان و قزوین به سبب وقوع رگبار و رعدوبرق و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود، شرایط برای صعود نامناسب است.عصر پنجشنبه در ارتفاعات تهران شرایط وقوع رگبار و رعدوبرق، مخاطره آمیز است بنابراین رعایت زمان بندی مناسب در برنامه صعود لحاظ شود و در صورت شب‌مانی از کمپینگ در فضای باز اجتناب شود.

وی در ادامه گفت: طی جمعه گرمایش روزهنگام در اکثر مناطق کشور به‌ویژه برای نیمه‌جنوبی کشور با مخاطره گرمازدگی همراه است، لذا تمهیدات لازم برای اجتناب از گرمازدگی و آسیب ناشی از افزایش تابش فرابنفش در ساعات میانی روز اندیشیده شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران اظهار کرد: روز پنجشنبه ارتفاعات تهران، آفتابی همراه با وزش باد، از ظهر افزایش ابر و افزایش سرعت باد و طی بعدازظهر و غروب رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.طی روز جمعه نیز ارتفاعات تهران آفتابی و وزش باد در ارتفاعات بالاتر از ٣٠٠٠ متر، طی بعدازظهر وزش باد گاهی باد شدید و طی بعدازظهر همراه با افزایش ابر خواهد بود.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا