حوادث

کمین دزدان برای سرقت کیف پر از طلا

آفتاب‌‌نیوز :

مردی که با طراحی سرقت از یک طلافروش کیفی، پول زیادی به جیب زده بود قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شد.

مردی اوایل تیرماه با مراجعه دادسرای ویژه سرقت از دزدیده شدن حدود چهار کیلو طلا خبر داد و گفت: فکر می‌کنم سارقان از قبل منتظر من بودند.

مرد شاکی در تشریح ماجرا برای ماموران گفت: من طلافروش کیفی هستم، یعنی به کارگاه‌های طلافروشی می‌روم و از نمونه‌کارهای آنها عکس و فیلم می‌گیرم. بعد به مغازه‌‌دارها نشان می‌دهم. آنها هم سفارش می‌دهند و من هم سفارش‌ را از کارگاه‌های مورد نظر تهیه می‌کنم و برایشان می‌برم.

این شاکی در مورد روز حادثه هم گفت: یکی از شب‌های اوایل تیرماه امسال مقداری طلا به خانه برده بودم و صبح می‌خواستم به مغازه‌هایی که سفارش داشتند بروم که دو جوان موتورسوار به من حمله کردند و بعد از کتک زدنم وقتی مقاومت کردم حتی چاقو به من زدند و کیفی را که طلاها در آن بود، ربودند. گمان کنم حدود چهار کیلو طلا بود. دو مرد سارق ماسک زده بودند و سوار بر موتور با چوب و چاقو به من حمله کردند و کتکم زدند. وقتی داد و فریاد کردم مردم به کمکم آمدند اما آنها فرار کردند و مردم من را به بیمارستان رساندند که از مرگ نجات پیدا کردم.

در پی این شکایت، با توجه به اینکه مهاجمان ماسک داشتند، ماموران موفق به شناسایی آنها نشدند اما تحقیقات ادامه یافت تا اینکه در ادامه بررسی‌ها چند نمونه از طلاهای مسروقه در چند طلافروشی به دست آمد.

بنابراین تصاویر دوربین‌های این مغازه‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت چهره دو نفر به عنوان مظنون شناسایی شد. در تحقیقات بعدی مشخص شد دو مظنون سابقه‌دار نیستند.

در نهایت هر دو متهم دستگیر شدند و به جرائم خود اعتراف کردند. آنها گفتند: ما بچه‌محل هستیم و در جنوب تهران زندگی می‌کنیم. چند وقت پیش مردی سراغ ما آمد و گفت فردی را می‌شناسد که وضع خوبی دارد و پولدار است؛ اگر می‌خواهیم پولدار شویم باید از این آدم پولدار که می‌شناسد و طلافروش است سرقت کنیم. به همین دلیل مشخصات، عکس، آدرس خانه و حتی آدرس کارگاه‌هایی را که او از آنها طلا می‌گرفت به ما داد و ما هم یکی دو بار او را تعقیب کردیم اما هر بار به دلیلی موفق به سرقت نشدیم تا اینکه در نهایت روزی که او را با چاقو زدیم در محلی خلوت گیرش انداختیم و چهار کیلو طلا را از او دزدیدیم. البته اگر مقاومت نمی‌کرد او را با چاقو نمی‌زدیم. بعد هم طلاها را برای فردی که ما را اجیر کرده بود بردیم و او دو کیلو طلا به ما داد و دو کیلو را خودش برداشت. ما هم مقداری از طلاها را فروختیم که گیر افتادیم.

بعد از اعترافات دو متهم بازداشت‌شده، نفر اصلی شناسایی و در بررسی‌ها مشخص شد قصد دارد به زودی از کشور خارج شود بنابراین ماموران وارد عمل شدند و او را در پرند دستگیر کردند.

عامل اصلی این سرقت در حالی که انتظار ماموران را نداشت و گمان می‌کرد به‌زودی از کشور خارج خواهد شد، بعد از دستگیری به جرمش اعتراف کرد و گفت: من چون دیدم وضع آن آشنایمان خوب است و چند بار متوجه شده بودم طلاها را به خانه‌اش می‌برد این پیشنهاد را دادم و الان هم مقداری از طلاها را به دلار تبدیل کرده و با بقیه هم دو ماشین خریده‌ام. من می‌خواستم در روزهای آینده اول به ترکیه و بعد به آلمان بروم.

بنا بر این گزارش متهمان اکنون در بازداشت هستند.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا