عمومیکسب و کار ایرانی

بیشترین جذب فالوور اینستاگرام با ترفندهای جادویی

افزایش فالوور اینستاگرام با 10 راه جادویی| افزایش فالوور اینستاگرام به صورت ارگانیک

این عبارت را بارها شنیده‌ایم و شاید بارها هم در گوگل سرچ کرده‌ایم: افزایش فالوور اینستاگرام

اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است.

در حالی که بسیاری از مشاغل بر روی لینکدین و فیسبوک تمرکز کرده‌اند؛ اینستاگرام بارها ثابت کرده است که یکی از کلیدی‌ترین راه‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

اگر اکانت اینستاگرام ساخته‌اید و شروع به ارسال پست کرده‌اید؛ شروع خوبی داشتید.

اما این تنها نیمی از نبرد واقعی شما در اینستاگرام است. شما باید شروع به جذب فالوور کنید.

قانون اول: برای افزایش فالوور در اینستاگرام به هیچ وجه فالوور نخرید.

اینستاگرام قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مبارزه با فالوورهای فیک وضع کرده و آنها را از لیست فالوورهای شما حذف خواهد کرد و شاید اکانت شما را هم بلاک کند.

پس چه کاری برای افزایش فالوور انجام دهیم؟

این مقاله را تا آخر بخوانید و با ما همراه باشید تا از راه‌های جادویی افزایش فالوور در اینستاگرام با خبر شوید.

10 راه جادویی برای افزایش فالوور اینستاگرام

1) موضوع جذابی برای فعالیت انتخاب کنید

اکانت‌هایی موفق خواهند بود که در مورد یک یا دو موضوع خاص تولید محتوا و فعالیت می‌کنند.

بهتر است در حوزه‌ای فعالیت کنید که راجع به آن اطلاع و تخصص دارید.

به طور مثال اگر به سفر علاقه مندید و مرتب سفر می‌کنید؛ می‌توانید بلاگر سفر خوبی شوید.

اگر ورزش می‌کنید و راجع به تغذیه و تمرین اطلاعاتی دارید، راجع به آنها تولید محتوا کنید.

تولید محتوا درباره تخصص خود

2) به طور مداوم محتوای جذاب تولید کنید

اگر به طور جدی به دنبال افزایش فالوور اکانت خود هستید؛ نیاز به انتشار مداوم عکس و فیلم‌هایی با کیفیت دارید.

نباید به صورت تصادفی و یا چند هفته در میان و نامنظم محتوا در اینستاگرام ارسال کنید.

شما باید دائما محتوای جدید منتشر کنید و از کیفیت آن هم مطمئن شوید.

محتوای جذاب و باکیفیت

توصیه ما به شما:

ارسال حداقل روزی یک پست و یا استوری در روز است.

در ارسال محتوا زیاده روی نکنید. حداکثر 4 پست در روز منتشر کنید.

اگر رزولوشن عکس‌های شما حداقل 1080*1080 نیست؛ تجهیزات عکاسی خود را عوض کنید.

عکس‌ها و ویدیوهای مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام برای شما مشارکت بالاتری دارد.

شما برای رضایت مشتری پست منتشر می‌کنید. این موضوع را هیچ وقت از یاد نبرید.

نکته کلیدی آزمایش کردن محتواهای مختلف و استفاده از آن نوعی است که بین مخاطبین شما جذاب‌تر است.

اگر محتوا برای پست کردن کم دارید، محتوای اکانت‌های پر مخاطب دیگر را با کسب اجازه از آنها، به اشتراک بگذارید.

این کار از فعالیت نداشتن بهتر است و حتی به ایجاد ارتباط شما با اکانت‌های دیگر کمک خواهد کرد.

3) کپشن جذاب و ترغیب کننده بنویسید

کپشن فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط کلامی با مخاطبان است.

هر آنچه مخاطب باید راجع به پست شما بداند که در کپشن باشد. باید سعی کنید کپشن را واضح و مفهوم بنویسید.

در قدم اول تصمیم بگیرید که محتوای شما به توضیح طولانی احتیاج دارد یا یک کپشن کوتاه برای آن کافیست.

هنگام نوشتن یک کپشن باید 4 اصل را در نظر بگیرید :

1} فریبنده باشد 2} انگیزشی باشد 3} الهام بخش باشد 4} طوری بنویسید که کاربر با ویدیو یا عکس شما زندگی کند.

کپشن خوب

انتشار محتوای انگیزشی شاید کلیشه به نظر برسد؛ اما نرخ مشارکت را بالا می‌برد.

اگر شما از این نوع محتوا استفاده نکنید، آنها سراغ اکانت‌های دیگر خواهند رفت و این ساده‌ترین کار برای آنهاست.

استفاده از هشتگ درست و مناسب برای کپشن هم بسیار مهم است. هشتگ شما را به کاربران جدید معرفی می‌کند.

درباره کپشن‌نویسی بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام | چگونه کپشن حرفه‌ای بنویسیم؟

4) ایموجی مناسب استفاده کنید

خواه آنها را دوست داشته باشید یا نه، ایموجی شکل جدید و محبوبی از برقراری ارتباط بین آدم‌ها در پیام دادن و در شبکه‌های اجتماعی است.

اما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید. ایموجی‌ها غالبا می‌توانند به عنوان جایگزین کلمات استفاده شوند.

سعی کنید حداقل یک کلمه در کپشن را با ایموجی جایگزین کنید.

مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید.

ایموجی‌ها به کپشن‌های شما عطر و طعم اضافه می‌کنند و شما را قابل اعتمادتر نشان می‌دهند؛ اما جایگزین متن نخواهند شد بلکه مکمل آن هستند.

با استفاده از ایموجی احساسات فالوورهایتان را برانگیخته می‌کنید و آنها را از احساسات خود نیز باخبر می‌کنید.

استفاده از ایموجی

5) بیش از حد پست نکنید

در ابتدای این مقاله راجع به تداوم تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کردیم.

اغلب مردم به اندازه کافی محتوا منتشر نمی‌کنند. برخی اکانت‌ها هم برعکس بیش از حد مطلب پست می‌کنند و فالوورهایشان را از دست می‌دهند.

باید سعی کنید عدد درست ارسال پست در روز را با آزمون و خطا به دست آورید و با روند ثابتی پیش روید.

در بالا اشاره کردیم که هنگام شروع کار باید روزانه یک یا دو پست ارسال کنید که احتمالا عدد بهینه و درستی برای اکثر اکانت‌هاست، اما اگر بیش از این عدد پست کنید باید خطر دلزده کردن مخاطبانتان را بپذیرید.

شروع با دو پست در روز با فاصله چند ساعته از هم استراتژی خوبی است.

وقتی اکانت شما رشد کرد و فالوورهای بیشتری جذب کردید؛ می‌توانید تعداد پست‌هایتان را افزایش دهید.

ما اینجا یک فرمول کلی برای تولید محتوا به شما ارائه می‌دهیم؛ اما نسبت به هر کسب و کاری این اعداد متفاوت خواهند شد.

1-1000 فالوور: 1-2 پست در روز

1000-10.000 فالوور: 2-3 پست در روز

10.000 تا 50.000 فالوور: 3-4 پست در روز

100.000 تا 500.000 فالوور: 5-6 پست در روز

500.000 تا 1.000.000 فالوور: 8-10 پست در روز

6) از هشتگ استفاده کنید

هشتگ بدون شک نقش مهمی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد.

اما مهم این است که شما بدانید که چگونه از هشتگ استفاده کنید و هشتگ‌های مناسب با پست‌های خود را پیدا کنید تا موجب افزایش فالوور برای شما شود.

درباره هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید استراتژی داشته باشید. مطالعات و آمارها ثابت می‌کند بین 8 تا 11 هشتگ عدد بهینه برای پست‌های اینستاگرام است.

هشتگ‌های شما باید توصیفی باشد و آنها باید در واقع عکس یا فیلم شما را توصیف کنند. فقط برای رسیدن به فالوور بیشتر، هشتگ‌های بی ربط اضافه نکنید.

استفاده درست از هشتگ

برخلاف تصور بسیاری، استفاده از هشتگ‌هایی که در حال حاضر در میلیون‌ها پست استفاده شدند، احتمال مشاهده عکس شما را کاهش می‌دهد و در نتیجه کاربران کمتری جذب می‌کند.

اگر از هشتگ‌های توصیفی دو کلمه ای استفاده کنید که پست‌های کمتری دارند، به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایتان توسط افرادی که در حقیقت در جستجوی هشتگ‌های خاص هستند، دیده شود.

به طور مثال : غذای_خوب، لباس_شب_قرمز و …

7) با مخاطبانتان تعامل بسازید

ساخت یک اکانت اینستاگرام و ارسال عکس و ویدیو کافی نیست. شما باید با سوال پرسیدن در کپشن و پاسخ دادن به مخاطبانتان با آنها تعامل برقرار کنید.

این به شما کمک می‌کند روابط شخصی بهتری با مخاطبان خود بسازید و آنها را تبدیل به مخاطبان وفادار خود کنید.

اگر بتوانید آدم‌های بیشتری را متقاعد و ترغیب کنید که برای پست‌های شما کامنت بگذارند؛ دیگران هم علاقه‌مند می‌شوند با شما تعامل برقرار کنند.

به بیان دیگر کاربران با اکانت‌هایی که کامنت بیشتری دارند، بهتر تعامل می‌کنند.

تعامل با مخاطب

گذاشتن نظرات مفید در سایر اکانت‌ها دیگران را ترغیب می‌کند تا از اکانت شما و چیزی که برای ارائه به آنها دارید بازدید کنند.

باز هم تاکید می‌کنیم که برای بالا بردن مشارکت فالوورهایتان، از آنها سوال بپرسید.

اگر هنوز نمی‌دانید که چه سوال‌هایی مشارکت را بالاتر می‌برند این مقاله را حتما بخوانید.

8) محتوای مثبت تولید کنید

در دنیای اینستاگرام، مثبت بودن مهم است. اگر عزمتان را برای افزایش فالوور اینستاگرام جزم کردید؛ نیاز به تولید محتوای مثبت دارید.

اگر محتوای منفی مثل کامنت‌های منفی کاربران، در اکانت خود دارید حذف کنید. این یک روش عالی برای پاک شدن اکانت شماست.

اجازه ندهید کامنت منفی مخاطب شما باعث شروع یک بحث و حمله کاربران به یکدیگر شود. در نهایت این نظرات منفی باعث ریزش فالوورهای شما می‌شود.

کاربران به دنبال محتوای مثبت و انرژی بخش هستند.

9) با اینفلوئنسرها همکاری کنید

هنگام صحبت از اینستاگرام باید بدانید که اینفلوئنسرها این روزها تاثیر بسیار زیادی بر تصمیمات کاربران دارند. اگر به دنبال جذب فالوور بیشتر هستید با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

اینفلوئنسرهایی که متناسب با تم اکانت شما هستند پیدا کنید و با آنها شروع به کار کنید. حتما مطمئن شوید که آنها به افزایش فالوورهای شما کمک خواهند کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره اینفلوئنسر مارکتینگ این مقاله از پارس فالوور را بخوانید.

10) با اکانت‌های دیگر تبادل تبلیغ کنید

سرانجام، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام انجام دهید؛ تبادل تبلیغات با اکانت‌های دیگر است.

اکانت‌هایی که از نظر محتوایی و تعداد فالوور نزدیک به شما باشند پیدا کنید و از طریق پروموت کردن یکدیگر به هم کمک کنید تا موجب افزایش فالوور اکانت شما شود.

به عنوان مثال اگر بازار هدف شما مردانی است که ورزش را دوست دارند، سراغ اکانت‌هایی بروید که مخاطبان مرد بیشتری دارند. این روش را با اکانت‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدام اکانت به رشد سریع شما کمک بیشتری خواهد کرد.

اگر قصد دارید درباره مشکل فالو خودکار اینستاگرام و روش رفع آن بیشتر بدانید به صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی اینستاگرام مراجعه کنید.

37 روش جادویی افزایش فالوور اینستاگرام

آیا از 37 روش افزایش فالوور اینستاگرام که می تواند شما را به موفقیت برساند مطلع هستید؟ محال است جزو کاربران اینستاگرام باشید ولی از اهمیت افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی، اطلاع کافی نداشته باشید. در سال های گذشته کسب و کارهای بسیار زیادی در اینستاگرام ایجاد و توسعه یافته اند؛ حتی بلاگرهای زیادی در این برنامه به شهرت رسیدند و درآمدهای بالایی کسب کردند؛ اما آیا همه چیز تنها با ساخت پیج اینستاگرام و فعالیت عادی امکان پذیر است؟

اینستاگرام معیارهای بسیار زیادی در جهت رشد و پیشرفت پیج های بیزینسی قرار داده است. از اصلی ترین و مهم ترین این معیارها، افزایش فالوور فعال در پیج بیزینسی اینستاگرام است. این روزها شبکه های اجتماعی بر پایه برقراری تعامل و حفظ آن فعالیت می کنند؛ این مورد درباره اینستاگرام هم صدق می کند. اما مسئله مهم چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام و حفظ آن برای پیج اینستاگرام است که می خواهیم در ادامه به 37 روش افزایش فالوور اینستاگرام بپردازیم. با پارس فالوور همراه باشید.

37 روش افزایش فالوور اینستاگرام

برخی از افراد در طول فعالیت خود در اینستاگرام، به دلیل سختی افزایش فالوور از ادامه فعالیت و اهداف خود منصرف می شوند. اگرچه افزایش فالوور اینستاگرام آن قدرها سخت نیست و کافی است مواردی که در ادامه بیان می کنیم را به صورت منظم در پیج خود انجام دهید، در ادامه به این موارد می پردازیم.

1. بهینه سازی بیوگرافی اینستاگرام

اولین نکته مهم در پروفایل اینستاگرام بیو شماست و می توانید مختصری از برند خود را در آن وارد کنید. اما چه بهتر است که بتوانید از این بیوگرافی برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید. در بیو اینستاگرام می توانید نهایتا 150 کاراکتر را درج کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی بیوگرافی و افزایش فالوور از طریق آن، حتما از کلمات کلیدی فعالیت پیج خود استفاده کنید. همچنین درج تعداد اندکی هشتگ تاثیر گذار را در کنار این جملات اصلا فراموش نکنید و چه بهتر که بتوانید هشتگ اختصاصی برند خود را در بیو داشته باشید.

2. انتشار محتوا در زمانبندی مناسب مطابق اینسایت

در اینستاگرم هر لحظه می توانید محتوای تولید شده خود را منتشر کنید؛ اما آیا مخاطبین شما همیشه آنلاین هستند و می توانند آن را ببینند؟ طبیعتا این طور نیست. اگر می خواهید از انتشار محتوا برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم پست ها و استوری ها را در زمان فعالیت مخاطبین خود ارسال کنید. در اینصورت بیشترین بازخورد را از محتوا برای جذب مخاطب جذب می کنید. از قابلیت اینسایت و دیگر ابزارها برای تشخیص ساعت فعالیت مخاطب های خود می توانید استفاده کنید.

3. تداوم در پست گذاشتن اینستاگرام

برخی از پیج ها به قدری استوری فعال دارند که پست گذاشتن را فراموش می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت مداوم پست در پیج خود منتشر کنید. تعداد پست های شما بستگی به نوع فعالیت، نوع محتوا و تعداد مخاطبین دارد. طی تحقیقات انجام شده، کسب و کار های درون اینستاگرام به طور میانگین در هفته 4 پست در صفحه خود منتشر می کنند. پس نتیجه می گیریم که برنامه ریزی محتوایی تاثیر زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام فعال و واقعی دارد.

4. استفاده از الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که الگوریتم های هوشمند آن مرتب در حال تغییر و بروزرسانی هستند. شما برای افزیش فالوور اینستاگرام و موفقیت در هر زمینه دیگری در فضای اینستاگرام، باید از نحوه ساز و کار الگوریتم آن با خبر باشید. اینستاگرام در الگوریتم خود، فاکتور های رتبه بندی پیج ها را تغییر می دهد.

به طور مثال در الگوریتم اخیر خود به پست هایی که برای کاربران تازگی داشتند بسیار توجه داشت و همچنین به پست هایی که در مخاطب علاقه به وجود می آوردند توجه بیشتری داشت. زمانی که شما می توانید طبق الگوریتم های دلخواه اینستاگرام فعالیت کنید، اینستاگرام برای بهبود فعالیت شما اقدام می کند و شما را از روش های گوناگون خود به دیگران معرفی می کند. این عمل باعث افزایش فالوور در پیج شما می شود.

5. خلاقیت در به کار بردن انواع محتوا

برخی از پیج ها به صورت متمرکز محتوای خود را در قالب استوری و پست منتشر می کنند؛ اما زمانی که در این انتشار خلاقیتی وجود نداشته باشد تاثیر چندانی در افزایش فالوور اینستاگرام شما ندارد یا ممکن است تاثیر منفی بگذارد. همان طور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی بصری است و افزایش فالوور اینستاگرام زمانی رخ می دهد که مخاطبین از محتوای شما لذت می برند. حال به همین منظور باید سعی کنید از هر نوع محتوایی در پیج استفاده کنید.

به طور مثال در کنار پست های اسلایدی خود، حتما از پست های IGTV و حتی Reels استفاده کنید. توجه داشته باشید اینستاگرام به دلیل رقابتی که با تیک تاک دارد، اهمیت زیادی به ویدئو های ریلز می دهد.

6. برندی منحصر به فرد با فالوورهای بالا

صرف داشتن لوگو و یک نام بیانگر شناخته شدن پیج و افزایش فالوور نیست. شما باید برند خود را منحصر به فرد ایجاد کنید؛ چرا که تفاوت محتوایی در افزایش فالوور بسیار تاثیر گذار است. در واقع به معنایی دیگر، سعی کنید شخصیتی متفاوت در اینستاگرام داشته باشید. به طوری که وقتی کاربری محتوا شما را می بیند، سریعا محتوا برند شما را شناسایی کند و دیگر نیاز به دیدن نام پیج و برند نباشد.

7. درج کپشن جذاب در انتشار پست

قطعا محتوای تصویری تاثیر زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد؛ اما نباید از اهمیت محتوای متنی غافل شد. در واقع محتوای تصویری نظر مخاطب را جلب می کنند اما کپشن است که مخاطب را در محتوا ماندگار می کند. کپشن درج شده در پست باید به گونه ای باشد که مخاطب پس از مشاهده عکس، برای خواندن آن و بیشتر دانستن درباره عکس وقت بگذارد.

سعی کنید کپشنی استفاده کنید که بهینه و کوتاه باشد. هر کپشن در اینستاگرام می تواند حداکثر 2200 کاراکتر باشد. کپشن نه باید آنقدر کوتاه باشد که کاربر سریع از آن رد شود و نه باید آن قدر طولانی باشد که کاربر حوصله خواندنش را نداشته باشد.

8. استفاده از هشتگ اختصاصی و عمومی

هشتگ را می توان موثرترین ابزار رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام دانست. در واقع هشتگ ها به راحتی می توانند تعداد ویو محتوا و تعداد مخاطبین شما را افزایش دهند. در چه زمینه ای درون اینستاگرام فعالیت دارید؟ هشتگ های پربازدید آن را پیدا و در محتوای خود استفاده کنید. سعی کنید در هر پست و محتوا، از هشتگ های متفاوتی استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به پیج اضافه شوند.

همچنین شما می توانید در اینستاگرام، برای خود هشتگ اختصاصی ایجاد کنید. برند ها حتما باید از این ترفند استفاده کنند تا مخاطبین آن ها راحت تر به محتوا دسترسی داشته باشند. حتما از هشتگ اختصاصی در بیو خود استفاده کنید.

9. افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

اینستاگرام تاکنون با استفاده از قابلیت های خود، موفق شده بستر برقراری ارتباط و تعامل را به شکلی عالی ایجاد کند. اگر خواستار افزایش فالوور اینستاگرام در پیج هستید، حتما از ترفند افزایش نرخ تعامل استفاده کنید. هر چند که افزایش نرخ تعامل، هدف کلی در اینستاگرام محسوب می شود؛ ولی در هر صورت از طریق بخش های مختلفی نظیر کامنت، دایرکت، قابلیت نظرسنجی در استوری و بخش های دیگر برای بهینه سازی این نرخ استفاده کنید.

10. همکاری با اینفلوئنسرهای فعال و پربازدید

اینفلوئنسر در اینستاگرام به کاربری گفته می شود که فالوورهای زیادی دارد و از قدرت تاثیرگذاری زیادی در بین این مخاطبین برخوردار است. استفاده از روش هایی مانند تبلیغات اینفلوئنسری، تبادل و همکاری با اینفلوئنسر ها طبیعتا باعث افزایش فالوور اینستاگرام در پیچ شما می شود. اما دقت داشته باشید از اینفلوئنسرهایی درخواست همکاری کنید که در حوزه فعالیت شما باشند.

در غیراینصورت افزایش فالوور شما هدفمند نخواهد بود. در این روش تبلیغاتی، کمپینی با همکاری اینفلوئنسر برگزار می شود که در واقع تمرکز بر روی معرفی پیج و فعالیت شما است پس باید فالوورهایی جذب شوند که به محتوای شما نیاز دارند.

در این همکاری می توانید تولید محتوا را به عهده بگیرید و به اینفلوئنسرها ارائه دهید. از آن جایی که اینفلوئنسرها دارای مخاطبین زیادی هستند، این روش افزایش فالوور اینستاگرام برای شما بسیار تاثیر گذار است.

11. لینک اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی

قطعا شما در دیگر شبکه های اجتماعی صفحاتی دارید که هرکدام مخاطبین زیادی دارد؛ آیا تا به الان به هدایت مخاطبین صفحات شبکه های اجتماعی خود به پیج اینستاگرام فکر کرده اید؟ در واقع شما نباید خود را برای افزایش فالوور محدود به اینستاگرام کنید؛ پیج اینستاگرام خود را در دیگر صفحات اجتماعی، به مخاطبین معرفی کنید و از آن ها درخواست فالو داشته باشید.

همچنین اگر برای کسب و کار خود وب سایت دارید، پیشنهاد می کنیم پیج خود را در آن با استفاده از روش های مختلف تبلیغ کنید. می توانید ممبرهای کانال تلگرام خود را به پیج اینستاگرام اضافه کنید. این روش را می توان روش تبلیغاتی رایگان برای افزایش فالوور دانست.

12. آنالیز نتایج پیج اینستاگرام

قطعا همه کاربران در پیج اینستاگرام خود فعالیت متفاوتی در بازه های زمانی مختلف انجام می دهند و انتظار دریافت نتیجه مثبت دارند. بهترین راه برای تجزیه تحلیل نتایج فعالیت، استفاده از اینسایت اینستاگرام است. اینسایت اینستاگرام در بازه های زمانی مختلف به شما آنالیز فعالیت و میزان کاهش و افزایش فالوور اینستاگرام نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات دلایل کاهش و افزایش فالوور، میزان فعالیت فالوورها و علاقه مندی آنها به محتوای خود را پیدا کنید. طبیعتا رسیدن به یک نتیجه مطلوب، می تواند بسیار در بهبود روند افزایش فالوور، به شما کمک کند.

13. بهینه کردن نام و عکس پروفایل اینستاگرام

به طور کلی بهینه سازی پروفایل اینستاگرام بر روی سئو پیج تاثیر زیادی دارد؛ هر چه پیج شما سئو بهتری داشته باشد، در نتیجه سرچ بیشتر نمایش داده می شود. لذا برای افزایش فالوور اینستاگرام از طریق بهینه سازی پروفایل، ابتدا نام کاربری خود را بهینه سازی کنید. می توانید حوزه فعالیت خود را در اینستاگرام سرچ کنید و نام آنها را بررسی کنید. نام برندهایی که در سرچ دیده می شوند شفاف و جذاب هستند. برای برند خود از نامی استفاده کنید که به حوزه فعالیت شما نزدیک است. این می تواند بر روی افزایش فالوور اینستاگرام و سئو پیج تاثیر مثبتی داشته باشد.

14. استخدام تولید کننده محتوا حرفه ای اینستاگرام

قطعا فردی که تخصص تولید محتوا تصویری دارد، می تواند بهتر از کاربر عادی تولید محتوا اینستاگرام انجام دهد. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم برای بهبود محتوای پیج خود، فرد را تنها برای تولید محتوا استخدام کنید. اگر تولید محتوا به خوبی انجام شود، خودتان در طی روند فعالیت از افزایش فالوور اینستاگرام و بهبود دیگر نقاط مطلع می شوید.

15. عکاسی اینستاگرام باکیفیت و منحصر به فرد

همان طور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی است که بر پایه محتوای تصویری فعالیت دارد؛ حال به شما پیشنهاد می کنیم عکاسی که برای تولید محتوا انجام می دهید را حرفه ای پیش ببرید. اگر شما توییت نامناسب را در توییتر منتشر کنید، شاید خیلی به چشم نیاید و مخاطبین شما اهمیتی به آن ندهند.

اما اگر عکس بی کیفیت در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید، امکان دارد بر روی قالب محتوای شما تاثیر گذار باشد و حتی با آنفالو رو به رو شوید. شما می توانید با استفاده از دوربین موبایل عکاسی کنید اما از ترفند های عکاسی برای تولید محتوای تصویری پیج استفاده کنید؛ داشتن عکس جذاب و منحصر به فرد تاثیر مستقیم بر افزایش فالوور اینستاگرام دارد.

16. استخدام ادمین فعال در اینستاگرام

گاهی اوقات برخی از پیج های اینستاگرام، به دلیل نداشتن ادمین اصلی نمی توانند زمان کافی برای پیج خود بگذارند، در نتیجه نه تنها افزایش فالوور فعال و واقعی را تجربه نمی کنند بلکه فالوورهای خود را هم از دست می دهند. این دسته از پیج ها با استخدام ادمین اینستاگرام می توانند با خیال راحت به بخش های دیگر کسب و کار خود رسیدگی کنند. زمانی که شما در محل کار خود یا در استراحت هستید، ادمین مورد نظر فعالیت های اصلی پیج را انجام می دهد.

17. درج کامنت های زیرکانه در پست اینستاگرام

شما پست خود را در اینستاگرام منتشر کرده اید و بازخورد گرفته اید؛ اما هنوز کار شما با محتوای آن به اتمام نرسیده است. هنوز بخش زنده ای در پست وجود دارد که بخش کامنت های آن است. فرض کنید اگر پیام زیرکانه در بخش کامنت های خود بگذارید، چه تعداد پاسخ از آن دریافت می کنید؟ به طور مثال اگر جوک مختصر و جالب در کامنت پست خود درج کنید، با تعداد زیادی اموجی خنده رو به رو می شوید.

حتی مخاطبین در صورت جذابیت کامنت، آن را برای دیگر دوستان خود ارسال می کنند و همراه با نرخ تعامل، شاهد افزایش فالوور اینستاگرام هم هستید.

18. استفاده از کال تو اکشن

ترفند کال تو اکشن را می توان یکی از بهترین و عالی ترین ترفند های موجود برای افزایش فالوور اینستاگرام دانست. در واقع با استفاده از ترفند های کال تو اکشن، شما مخاطبین فعلی پیج خود را به فعالیت بیشتر تشویق می کنید. به طور مثال، از کاربر می خواهید که پست را برای دوستان خود به اشتراک بگذارند؛ یا به نحوی دیگر، از کاربر می خواهید که دوستان خود را در زیر پست تگ کند.

این گونه تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا می کند. همچنین برای ایجاد اشتیاق در کاربر و پاسخ گرفتن از کال تو اکشن، می توانید جوایزی را هم در نظر بگیرید.

19. درج ایموجی در محتوای پست اینستاگرام

آیا می دانستید که حتی درج ایموجی در پست ها، بر روی افزایش فالوور اینستاگرام تاثیر گذار است؟ درج ایموجی مرتبط با محتوا، به پست های شما شخصیت و هویت می دهد. با درج ایموجی های جذاب و مرتبط، پست های شما به احتمال قوی به اکسپلور اینستاگرام اضافه می شوند. در نتیجه یک ایموجی ساده، تعداد مخاطبین پیج را افزایش می دهد.

20. بروزرسانی هشتگ های پست اینستاگرام

در بخش های قبلی دانستید که استفاده از هشتگ، چه میزان در افزایش فالوور اینستاگرام تاثیر گذار است؛ اما دقت داشته باشید که پیج شما نیاز به تعویض هشتگ پست های گذشته خود دارد. در واقع پستی که ماه های گذشته منتشر شده است، بیشترین بازدید را در ادامه فعالیت از طریق هشتگ هایی که در آن درج شده دریافت می کند. اما نکته مهم این است که هشتگ های تکراری برای همیشه بازدید خوبی ندارند.

در واقع هشتگ ها با کم و زیاد شدن بازدید، جایگزین هم می شوند. در نتیجه سعی کنید از هشتگ های پربازدید و جایگزین مطلع شوید و از آن ها در کپشن پست های گذشته خود استفاده کنید.

21. ترندهای اینستاگرام راهی برای افزایش فالوور اینستاگرام

هر گونه محتوا و موضوعی که در اینستاگرام پرطرفدار زیادی دارد و در پیج های مختلف باز نشر می شود، ترند می گویند. آیا می دانید استفاده از ترندها بر روی افزایش فالوور اینستاگرام تاثیر مستقیمی دارد؟ به طور مثل یکی از ترندهای چند وقت گذشته اینستاگرام، اضافه کردن موسیقی در ویدیوها بود. این محتوا هنوز هم در اینستاگرام ترند است و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. هرچقدر با ترندهای روز اینستاگرام همراه شوید افراد بیشتری به سمت پیج اینستاگرام شما جذب می شوند.

22. انتشار محتوای مورد علاقه مخاطبین

اگر به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کرده اید و می خواهید به 1000 فالوور اول خود برسید، بسیار مهم است که محتوای مورد علاقه مخاطبین خود را منتشر کنید. در واقع برای افزایش فالوور اینستاگرام در ابتدای مسیر، باید از علایق مخاطبین خود مطلع شوید. اما چگونه؟ برای این موضوع می توانید آمار پست های گذشته خود را بررسی کنید و ببینید که چه میزان لایک و نظر دریافت کرده است.

23. استفاده از خدمات تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات را می توان یکی از تضمینی ترین و بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام دانست. اهمیت افزایش فالوور در اینستاگرام این روز ها به قدری زیاد است که روش های مختلفی برای تبلیغات به وجود آمده اند. در تبلیغاتی که برای پیج خود بهینه سازی می کنید، سعی کنید به نکات مهم فعالیت و کسب و کار خود اشاره داشته باشید. همچنین سعی کنید از بهترین محتوای تبلیغاتی استفاده کنید؛ در اینصورت می توانید بیشترین فالوور را جذب کنید.

24. پیاده سازی مسابقات اینستاگرام

یکی دیگر از روش های افزایش فالوور اینستاگرام که نتیجه فوق العاده ای دارد، استفاده از روش مسابقه اینستاگرامی است. در این روش شما مسابقاتی را برگزار می کنید و جوایزی را نیز برای آن در نظر می گیرید. به طور مثال مسابقه ای برای اشتراک گذاری پست و استوری برگزار می کنید. در این مسابقه مخاطبین تشویق می شوند در مسابقه شما شرکت کنند و جوایزی دریافت کنند. در نتیجه شما با استفاده از پیج های شرکت کننده فالوور جذب می کنید.

25. قابلیت استوری تعاملی در اینستاگرام

قابلیت استوری اینستاگرام در سال 2016 به این برنامه اضافه شد. تاکنون قابلیت استوری تعاملی رشد زیادی داشته و شما می توانید به روش های مختلف از فالوورهای خود بخواهید با شما تعامل داشته باشند. قابلیت های تعاملی اینستاگرام به افزایش نرخ تعامل محتوا کمک می کند و در ادامه این مورد، موجب افزایش فالوور اینستاگرام می شود.

26. برگزاری لایو در اینستاگرام

لایوهای اینستاگرام بسیار دارای طرفداران زیادی است و کاربران، مشتاق مشاهده تصاویر زنده هستند. سعی کنید با همکاری یک یا سه پیج دیگر، لایو برگزار کنید. تاثیر لایو بر روی افزایش فالوور اینستاگرام بسیار بالاست خصوصا اگر محتوا لایو شما با پیج های دیگر مورد علاقه مخاطبین پیج ها قرار بگیرد، این گونه است که احتمال فالو شدن پیج شما توسط مخاطبین دیگر کاربر حاضر در لایو، افزایش پیدا می کند.

27. شناخت تغییر علایق فالوورها در طول زمان فعالیت

قطعا یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام شناخت علایق فالوورهای فعلی است؛ اما این که از تغییر علایق مخاطبین خود مطلع شوید، این نکته مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. به طور مثال اگر مخاطبین شما تمایل دارند که محصولات را در یک تصویر ببنند به مرور زمان و رشد شبکه های اجتماعی، امکان دارد سلیقه آنها تغییر کند و به سمت مشاهده محصول در یک ویدیو برود. در واقع شما باید به صورت مرتب علایق و نیاز مخاطبین خود را زیر نظر داشته باشید.

28. ایجاد تنوع در فالوورهای فعال پیج

اکثر پیج ها در تلاش هستند فالوورهای یکسانی از لحاظ علایق و زمینه فعالیت داشته باشند. این موضوع باعث می شود بتوانند محتوای متمرکزتری برای تولید محتوا در پیج خود منتشر کنند. چنین فعالیتی برای ابتدای راه مناسب است. اما به شما پیشنهاد می کنیم از جایی به بعد اگر می خواهید فالوورهایتان به صورت زنجیره ای افزایش پیدا کند، در نوع آن ها تنوع ایجاد کنید. به طور مثال، در کنار فالوور های ایرانی فالوور از فالوورهای  خارجی استفاده کنید؛ این گونه افزایش فالوور اینستاگرام بهتر و سریع تر انجام می شود.

29. دریافت تیک آبی برای پیج اینستاگرام

اگر بلاگر شناخته شده یا برند پرطرفدار در اینستاگرام هستید، قطعا فن پیج های زیادی در اینستاگرام برای شما به وجود آمده اند. به واسطه همین پیج های مشابه، شما تعداد فالوورهای بیشتری از دست می دهید. به طور کلی مخاطبین وقتی اقدام به سرچ پیج شما می کنند، با پیج های مشابه رو به رو می شوند.

در ادامه پیج مورد نظر را با شما اشتباه می گیرند و آن را فالو می کنند. اما اگر تیک آبی در اینستاگرام دریافت کنید، در واقع به صورت رسمی تر به مخاطبین در هنگام سرچ نمایش داده می شوید. این مورد تاثیر مستقیم زیادی بر روی افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش اعتبار شما دارد.

30. طراحی نماد و استیکرهای برند

آیا می دانید استفاده از فیلتر یا استیکر تخصصی در تبلیغات و دیگر محتوا، می تواند چه تاثیر فوق العاده ای بر روی افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشد؟ زمانی که در تبلیغ محصول مخاطبین با استیکر یا فیلتر مخصوص شما در محتوا رو به رو می شوند، حس بسیار خوبی را دریافت می کنند. در واقع این حس خوب، همان اعتباری است که از سوی شما به وجود آمده است.

31. تگ کردن پیج های معروف در زمان انتشار

پیج های پرطرفدار مانند ایفلوئنسرها، به طور کلی راهی عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام هستند؛ لذا غیر از تبلیغات، می توانید با استفاده از روش دیگری هم از آن ها برای افزایش فالوور اینستاگرام کمک بگیرید. در واقع شما می توانید نام پیج کاربران پرطرفدار اینستاگرام را در محتوای خود تگ کنید. این گونه هر کاربری که اقدام به سرچ آن ها کند، با محتوای شما رو به رو می شود و در نتیجه، تعداد فالوورهای شما به صورت غیرمستقیم افزایش پیدا می کند.

32. انتشار محتوا با قابلیت اشتراک گذاری

همان طور که گفتیم یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام به اشتراک گذاری پست ها توسط مخاطبین است؛ اما چه پست هایی احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاری دارند؟ این را در واقع شما باید بررسی کنید. باید با استفاده از قابلیت اینسایت اینستاگرام، ابتدا ببینید چه پست هایی با اشتراک گذاری بیشتری رو به رو بوده اند؛ سپس محتوای آن ها را بررسی و از آن دسته محتوا در پست های خود بیشتر استفاده کنید.

33. لایوهای همکاری پرکاربرد اینستاگرام

پس از این که ویروس کرونا به وجود آمد، کسب و کار های زیادی به مشکل برگزاری نشست و جلسات خود رو به رو شدند؛ لذا لایو اینستاگرام راه حلی مناسبی برای آن ها بود. اگر شما هم موضوعاتی دارید که مناسب برای فالوورها هستند و در حیطه کاری می باشند، به صورت لایو برگزار کنید.

این موضوع را با همکاران پرطرفدار خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و با یکدیگر، لایو برگزار کنید. سعی کنید مدیریت لایو در اختیار بگیرید و فالوورهای پیج همکار را جذب پیج خود کنید.

34. ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

قرار گرفتن پست در صفحه اکسپلور هدف اصلی خیلی از پیج ها در اینستاگرام است؛ اما هدف اصلی که در قرارگیری محتوا درون اکسپلور وجود دارد، در واقع افزایش فالوور است. شما می توانید با استفاده از ترفندهای زیادی محتوای خود را در صفحه اکسپلور قرار دهید و به واسطه آن فالوور جذب کنید. این یکی از عالی ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است.

35. خرید فالوور ایرانی واقعی و فعال در اینستاگرام

یکی دیگر از رایج ترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام که در چند سال اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته، خرید فالوور ایرانی واقعی اینستاگرام است. در واقع در این روش کاربرانی که می خواهند فالوورهای خود را در لحظه افزایش دهند، با پرداخت هزینه به وب سایت های موجود تعداد فالوور مورد نظر را خریداری می کنند.

36. ساخت دوره های آموزشی در اینستاگرام

در چند سال گذشته اینستاگرام به پلتفرم عالی برای فراگیری آموزش های مختلف تبدیل شده است؛ اگر در یک زمینه خاص درون اینستاگرام فعالیت دارید، محتوای آموزشی تولید کنید. این گونه مخاطبین با استفاده از تبلیغات دوره، مشتاق حضور و فراگیری آموزش در پیج شما می شوند.

این یکی از عالی ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است؛ چرا که فالوورهای شما افزایش پیدا می کند و می توانید به راحتی درآمدزایی داشته باشید. حتی می توانید پست های آموزشی تولید و منتشر کنید؛ حتی بهتر است دوره اول را به صورت رایگان ارائه دهید تا توجهات بیشتری به شما و پیج شود.

37. اینفلوئنسر در استوری شما

در بخش های قبلی به تبلیغاتی که می توانید در پیج های اینفلوئنسری انجام دهید اشاره داشتیم؛ حال این که از اینفلوئنسرها در استوری های خود استفاده کنید، خود روش تبلیغاتی جدا برای افزایش فالوور اینستاگرام است. در این روش شما باید در ویدیوهای استوری خود، از اینفلوئنسرها استفاده کنید.

سخن نهایی درباره افزایش فالوور اینستاگرام

هرچه قدرهم که اینستاگرام پیشرفت کند و الگوریتم آن با تغییر رو به رو شود، باز هم از اهمیت افزایش فالوور کم نخواهد شد. لذا شما همواره در تلاش برای افزایش فالوور اینستاگرام باشید. شک نکنید در صورت استفاده از روش های افزایش فالوور اینستاگرام که معرفی کردیم، می توانید تحولی بزرگ را در تعداد مخاطبین خود ایجاد کنید.

 

مرجع استفاده شده:

https://vebeet.com/جذب-فالوور-اینستاگرام/

دکمه بازگشت به بالا