استان ها

آغاز ساخت مرکز امداد شهری خرم‌آباد/ دو سال آینده چندین پروژه آبی در لرستان افتتاح می‌شود

مجله تفریحی زیباروز/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: طی دو سال آینده چندین پروژه آبی در استان افتتاح می‌شود.

احمدرضا دالوند شانزدهم اردیبهشت ماه در مراسم کلنگ‌زنی فاز اول ساختمان مرکز امداد شهری خرم‌آباد با اشاره به جمعیت بالای مرکز لرستان و رخ دادن حوادث طبیعی، احداث این مرکز را استراتژیک و بسیار مهم دانست و اظهار کرد: امیدواریم این مرکز براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده احداث و به بهره‌برداری برسد.

 وی ادامه داد: با توجه به وجود آشیانه در مرکز استان، داشتن هلیکوپتر از الزامات است که انتظار می‌رود در اسرع وقت برای این مهم اقدام شود.

بسیاری از پروژه‌های راکد در دولت قبل را فعال کردیم

دالوند به پروژه‌های متوقف شده لرستان قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر این پروژه‌ها با اولویت زیربنایی و اثرگذار در رشد و توسعه استان فعال شده‌اند، خاطرنشان کرد: راه آهن دورود- خرم آباد بعد از سال‌ها تعطیلی، با پیگیری‌های متعدد و تأمین منابع مالی، مجدداً فعالیت خود را شروع کرده و امیدواریم طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: مهم‌تر از آن ادامه مسیر از خرم‌آباد به سمت خوزستان است تا مرکز استان به کریدور ریلی شمال به جنوب متصل شود.

وی از دیگر پروژه‌های زیرساختی استان به چهارخطه کریدور غرب و همچنین طرح‌های آبی استان اشاره کرد و گفت: طی دو سال آینده شاهد افتتاح چندین پروژه آبی در استان هستیم. سدهای معشوره، مخمل‌کوه، و آبسرده که بسیار حائز اهمیت و استراتژیک هستند با پیگیری‌های زیاد فعالیت اجرایی‌شان مجددا آغاز شده و انشالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

یادآور می‌شود فاز یک ساختمان مرکز امداد شهری خرم‌آباد به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا