استان ها

در خرم‌آباد با کمبود تامین زمین مواجه هستیم

مجله تفریحی زیباروز/لرستان سرپرست راه و شهرسازی لرستان گفت: ۹۲۳۸ نفر در استان متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت هستند و در خرم‌آباد نیز با کمبود تامین زمین مواجه هستیم.

بهزاد شاکرمی امروز، چهارم مهرماه در آیین اهدای ۱۰۰ قطعه زمین ویژه طرح جوانی جمعیت که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و بر اساس قرعه‌کشی به متقاضیان شهرهای الیگودرز و پلدختر واگذار شد، اظهار کرد: در لرستان به شدت با کمبود زمین برای طرح نهضت ملی مسکن مواجه‌ایم و تمام تلاشمان این است که هر ماه مراسمی این چنینی در شان مردم استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۲۳۸ نفر در لرستان متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت شده‌اند، افزود: در برخی شهرهای استان که امکان واگذاری زمین وجود دارد این مهم انجام شده است. به عنوان نمونه طی دو ماهه اخیر در شهرستان بروجرد ۱۷۳ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در مراسم امروز ۲۶  قطعه در پلدختر و ۶۴ قطعه زمین به ابعاد ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع در الیگودرز واگذار می‌شود، بیان کرد: در دیگر شهرهای استان نیز پیگیر هستیم تا زمین موردنیاز متقاضیان واجد شرایط را تامین کنیم.

شاکرمی اضافه کرد: متقاضیان خرم‌آباد نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر هستند و این درحالیست که در این شهرستان به دلیلی کوهستانی بودن با کمبود زمین مواجه هستیم و چنانچه زمینی هم باشد جزو اراضی کشاورزی محسوب می‌شود و چون شغل اکثر مردم کشاورزی است امکان استفاده از این اراضی بسیار اندک است.

وی گفت: به دنبال دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تامین زمین نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت ضمن توافق با مالکان برای احداث این پروژه‌های نهضت ملی، اقداماتی در لرستان صورت گرفته و در اکثر شهرهایی که با مشکل تامین زمین مواجه هستیم توافقاتی انجام شده و در آینده نزدیک گام‌های خوبی برای تامین زمین برداشته خواهد شد.

شاکرمی اضافه کرد: در الیگودرز ۱۱۰۰ نفر متقاضی دریافت زمین   طرح جوانی جمعیت و در پلدختر نیز ۵۵۵ نفر متقاضی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا