اجتماعی

اتمام فرآیند طراحی ۴۵ تقاطع غیرهمسطح پایتخت از زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از اتمام طراحی‌های مربوط به احداث و تکمیل گردش‌های ترافیکی بیش از ۴۵ تقاطع غیرهمسطح خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، محمدصادق خیرخواه ضمن نام بردن از پروژه تکمیل تقاطعات غیرهمسطح شهر تهران به عنوان یکی از کلان‌پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری، یادآور شد: از زمان آغاز تلاش‌ها برای تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطعات موجود بزرگراهی در دوره ششم مدیریت شهری، طراحی‌های مربوط به احداث و تکمیل بیش از ۴۵ تقاطع غیرهمسطح به اتمام رسیده است.

خیرخواه با یادآوری اینکه بررسی‌های انجام شده در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در آغاز دوره ششم مدیریت شهری، حاکی از ناتمام ماندن طراحی و احداث تعدادی از تقاطعات غیرهمسطح بزرگراهی براساس اسناد فرادست و تکالیف ابلاغی سنوات قبل و در نتیجه کمبود گردش‌های ترافیکی تعدادی از تقاطعات غیرهمسطح بزرگراهی بود، خاطرنشان کرد: سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در راستای اجرای سیاست‌های عمرانی مدیریت شهری، تدوین طرح‌های مربوط به احداث و تکمیل این تقاطعات را به موازات انجام سایر مطالعات و طراحی‌های فنی و مهندسی پیش برده است. بر این اساس طراحی‌های مربوط به تقاطعات باقیمانده و تکمیل حرکات گردشی تقاطعات شبکه معابر بزرگراهی، به فراخور اولویت‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، احداث دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال بزرگراه شهید باقری(تقاطع خیابان گلبرگ)، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آبشناسان و خیابان جنت‌آباد، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های بسیج و شهید محلاتی، اتصال پل‌های نیمه تمام تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با خیابان خاوران، تأمین حرکت شمال به شمال بزرگراه شهید چمران، ترفیع پل تقاطع پارک ارم با سیل برگردان غرب و نیز اتصال طرفین بزرگراه آیت‌ا… سعیدی(در محدوده راه‌آهن تهران- اهواز) تنها نمونه‌ای از طرح‌هایی است که اخیرا در قالب نقشه‌های اجرایی طراحی و ابلاغ شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، نواقص موجود در تقاطعات غیرهمسطح بزرگراهی شهر تهران حدود ۷۳۰ کیلومتر گردش اضافی را به سفرهای درون شهری پایتخت‌نشینان تحمیل می‌کنند. تاکنون در نتیجه اقدامات انجام شده به منظور تکمیل تقاطعات یادشده، ۱۲ تقاطع غیرهمسطح تکمیل و دستکم به میزان ۸۶ کیلومتر از طول سفرهای درون شهری کاسته شده است. این در حالی است که عملیات اجرایی به منظور تکمیل ۲۳ تقاطع دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا