اجتماعی

ارزیابی ایمنی ۱۷۰۰ ساختمان مهم در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که از زمان آغاز اجرای طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه شهرتهران، وضعیت ایمنی ۱۷۰۰ ساختمان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، علی نصیری در جلسه کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران که با هدف بررسی موضوعات مربوط به ایمنی و مدیریت بحران و نیز پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن در منطقه سه شهرداری تهران برگزار شد، گفت: بیش از یک سال است که پروژه ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در تهران آغاز شده که با الگوگیری از تهران اکنون وزارت کشور نیز آن را برای کل کشور ابلاغ کرده است. طبق ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و ساختمان‌های بلندمرتبه در برابر چهار مخاطره آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سپرده شد اما با توجه به مشکلاتی که این مرکز ذیل وزارتخانه راه و شهرسازی داشت این ظرفیت مهم قانونی و ایمنی سازه در عمل مغفول مانده بود.

وی گفت: در نتیجه این اقدام با مشارکت ۹ دستگاه مسئول در بحث ایمنی ساختمان اجرایی شده و تفاهم‌نامه آن با حضور مدیران این دستگاه‌ها در حضور وزیر کشور و شهردار تهران امضا و وارد فاز اجرا شد و تا امروز حدود ۱۷۰۰ ساختمان  یعنی بیش از ۱۰ درصد از ۱۶ هزار ساختمان مهم و بلندمرتبه تهران ارزیابی ایمنی شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با دستور معاون دادستان کل کشور ما ۱۲۹ ساختمان معروف مدنظر آتش‌نشانی را با اولویت استخراج نتایج ارزیابی مدنظر قرار دادیم. این اتفاق از هفته گذشته که دستور را دریافت کردیم، آغاز شده است.

نصیری با بیان اینکه سال‌هاست که آتش‌نشانی این ۱۲۹ ساختمان را به عنوان ساختمان بحرانی قرار داده است، گفت: اگر نتایج ارزیابی آتش‌نشانی و ارزیابی سازه‌ای در کنار هم قرار بگیرد و بر اساس نتایج این دو دستگاه، ساختمانی در وضعیت رده‌بندی پرخطر قرار گیرد ، دیگر دلیلی ندارد که در آن ساختمان جزئیات را اصلاح کنیم.

وی همچنین به بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن در محدوده شهرداری منطقه ۳ پرداخت گفت:‌هیچ کدام ساختمان های این منطقه شامل موضوع ممانعت از بهره‌برداری نمی‌شود و در ذیل بخش مقاوم‌سازی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا