اجتماعی

افزایش ۵۰ درصدی کشف موادمخدر در تهران/ جلوگیری از توزیع ۵۲۵۰ کیلوگرم موادمخدر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۵۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در بهار امسال خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سردار عباسعلی محمدیان در جریان بازدید از مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر پلیس پایتخت در کهریزک که با حضور سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستادمبارزه با موادمخدر انجام شد، گفت:‌ امروز شاهدیم کسانی که در این مرکز هستند هم درصد بازگشت آنها به بلای خانمان سوز اعتیاد کمتر است و هم روحیه آنها بیشتر است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در پایتخت گفت:‌در بهار امسال ۵۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده که در مقایسه با بهار سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد ۵۳ درصدی کشفیات است. در واقع ماموران پلیس از توزیع این مقدار از انواع مواد مخدر در جامعه جلوگیری کرده‌اند.

وی برخورد با موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر را یکی از مطالبات مردم از پلیس برشمرد و گفت: پس از اجرای طرح برخورد با سارقان دومی طرحی که با حضور سردار رادان و ابلاغیه ایشان آغاز شد، در حوزه مبارزه با موادمخدر بود. عدم حضور معتادین متجاهر در معابر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از جمله طرح‌هایی بود که به اجرا درآمد و تا امروز سر قول خود بوده‌ایم. سال‌ها محلاتی در تهران شاهد حضور معتادین متجاهر بودند و اکنون اقدامات خوبی صورت گرفته‌ و این محلات پاکسازی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مراکز نگهداری معتادین ماده ۱۶ ظرفیت لازم برای نگهداری از معتادان متجاهر در تهران را نداشت، گفت: خوشبختانه امثال این مرکز افزایش یافته و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است. اگر مراکز به اندازه کافی نباشد متأسفانه ۴۹ درصد منتج به آزادی می‌شود که با رایزنی‌های صورت گرفته بقیه دستگاه‌ها به میدان آمده و فقط ۱۳ هزار نفر طی سه ماهه به این مراکز منتقل و ضرورت دارد مراکز مشابه بیشتر شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازپروری معتادان متجاهر گفت:‌ در مرکز مهرسروش به بازپروری و اشتغال مددجویان توجه ویژه شده و برای اشتغال آنها ایجاد گلخانه و مزرعه پرورش شتر مرغ همچنین همکاری با کارخانه‌های تولیدی که نیاز به مونتاژ دارد، مد نظر قرار گرفته است. آموزش فنی و حرفه‌ای و صدور گواهی برای مددجویان نیز صورت گرفته تا هم برای گرفتن وام هم برای اشتغال بعد خروج از کمپ برای مددجویان کاربرد داشته باشد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا