استان ها

امنیت ملی نتیجه حضور مردم در عرصه‌های مختلف است

به گزارش خبرنگار مجله تفریحی زیباروز کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (۱۶ بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: معاویه از سعد بی ابی وقاص که از شخصیت‌های به نام در جنگ‌آوری در جوار پیامبر اکرم (ص) بود علت عدم سب حضرت علی (ع) را جویا شد.

وی افزود: سعد این‌گونه پاسخ داد که من از پیامبر اکرم (ص) سه سخن در خصوص امیر المومنین (ع) به یاد دارم که نمی‌توانم او را سب کنم و اگر یکی از سخنان درباره تو گفته شده بود برای من خیلی بهتر بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از سخنان ویژه پیامبر اکرم (ص) به امیر المومنین (ع) حدیث منزلت است که می‌فرماید تو برای من همانند هارون برای موسی هستی، الا اینکه بعد از من پیامبری نخواهد بود اما جانشینی هست.

وی بیان کرد: سخن دوم در خصوص جنگ خیبر بود که پیامبر اکرم (ص) در جنگ پرچم را به دست ابوتراب داد و ایشان خیبر را فتح کرد، سعد می‌گوید که ای کاش این افتخار نصیب من‌ می‌شد.

غفوری خاطرنشان کرد: سومین سخن مربوط به آیه مباهله است، زمانی که این آیه نازل شد پیامبر اکرم (ص) فرمود که فاطمه (س)، علی (ع)، حسن (ع) و حسین (ع) اهل بیت من هستند، این روایت را اهل سنت نیز نقل کرده‌اند.

وی تشریح کرد: امیرالمومنین (ع) در روایت خود هشدار می‌دهد که مردم بدانند گناهکاری و معصیت همانند مرکبی چموش است، کسانی که سوار بر این مرکب می‌شوند حتما زمین می‌خورند و به آتش جهنم می‌افتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اما تقوا مرکب بسیار راهواری است و اهل تقوا سوار بر مرکب آن هستند و افسار آن که نفس اماره است به دست سوار است، بر آن کنترل دارد و او را به بهشت هدایت می‌کند.

غفوری عنوان کرد: باید خود را به اهل صراط مستقیم تشبیه کنیم و ببینم ایشان چگونه بودند که بتوانیم خود را به آنان نزدیک کنیم تا ببینیم که باید نسبت به نفس خود چگونه باشیم.

وی یادآور شد: در ایامی که در آن هستیم میزبان شهید امیدزاده بودیم که شهید مقاومت و از چهره‌های موثر جبهه مقاومت بود و با حمله صهیونیست‌ها در دمشق به شهادت رسید که شهادت ایشان را به مقام معظم رهبری، خانواده شهید و مردم شهید پرور کرمانشاه تسلیت می‌گویم و عرض تبریک به خانواده شهید دارم که چنین فرد والامقامی را تربیت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ شهید والامقام در استان کرمانشاه داریم که خداوند درجات ایشان را متعالی فرماید، اما دشمنان همچنان راه را خطا می‌روند، با اینکه سال‌هاست می‌بینند با شهادت فردی جامعه به حرکت در آمده و این شهادت موجب بیداری ملت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید بدانیم که میراث‌دار این شهیدان هستیم و میراث آنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، در آستانه آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم که یادآور استقامت‌های مردم ایران با دست خالی و به دست عالم دینی شجاع و بصیر، امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک امر الهی است و سرنگون کردن رژیم ستمشاهی که مورد حمایت نظام‌های استکباری جهانی بود، کار بشری نبود و فقط با سلاح تبیین، بیان و صدور اعلامیه به ثمر نشست، با قدرت الهی بود که ملت ایران پیروز شد.

غفوری عنوان کرد: این انقلاب با دست ملت و دست مردم شریف ایران به پیروزی رسید و با دست مردم حمایت شد، این انقلاب مظلوم و مقتدر با حضور مردم در عرصه‌های متعدد بر مزدوران داخلی و خارجی پیروز شد، این انقلاب، انقلاب مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: مردم ایران باید بدانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است، اگر حضور داشته باشند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند، دشمن از حضور مردم می‌ترسد.

وی تشریح کرد: در دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید نشان دهیم که قدردان مجاهدت‌ها و شجاعت شهیدان و خون آنها هستیم، از طرفی حضور در انتخابات به معنای گرامیداشت میراث شهیدان است.

غفوری اضافه کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۵ سال با وجود جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریمی که دشمنان از سال ۵۸ بر ما اعمال کردند منشأ پیشرفت‌های بزرگ مادی و معنوی بی‌نظیر بود.

وی تاکید کرد: بزرگ‌ترها در تبیین انقلاب اسلامی برای جوانان کوتاهی نکنند، ظلم دشمنان داخلی و خارجی باید برای جوانان تبیین شود، دشمن همچنان از طریق فضای مجازی و رسانه در حال دروغ پراکنی است.

وی ادامه داد: حقایق نباید نگفته بماند و تاکید قطعی مقام معظم رهبری بر تبیین و شفاف سازی عملکرد نظام و همچنین دشمنان برای جوانان است، ایران قطعا تبدیل به یک ابرقدرت جهانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: جبهه مقاومت با عزت خود دشمن را زیر پا گذاشته‌اند و این قطعا نشان‌دهنده قدرت معنوی و آگاهی آنها نسبت به اتفاقات است.

دکمه بازگشت به بالا