حوادث

تداوم بارش باران در کشور/ بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر

: فتاب‌‌نیوز:

صادق ضیاییان در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز اظهار کرد: امروز (14 آبان) در بیشتر مناطق کشور – به جز در برخی مناطق در شمال غربی ، غرب ، جنوب سیستان و بلوچستان ، خراسان شمالی و گلستان – باران همراه با وزش باد ، رعد و برق ، گاهی اوقات تگرگ خواهیم داشت و در کوهها و مناطق سردسیر برف می بارد.

ادامه باران در زمین / برف در کوهها و مناطق سردسیر

وی با اشاره به اینکه شدت بارندگی امروز در غرب استان گیلان و در استان های کرمان ، فارس ، بوشهر ، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان توضیح داد: فردا (24 آبان) فعالیت این سامانه در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه در کرمان ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و سپس این سیستم بارشی کشور را ترک می کند.

ضیاییان با بیان اینکه از روز یکشنبه (16 نوامبر) موج جدید بارشی وارد کشور می شود ، افزود: این سامانه مناطق جنوب غربی کشور از جمله استان های خوزستان ، بوشهر ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از سواحل خزر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. . بعضی از مناطق شمال غربی نیز باران دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (26 آبان) این سامانه بارشی تقویت شده و باعث رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد در جنوب غربی و غرب کشور و در برخی از مناطق ساحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور باران گاهی با رعد و برق می بارد. و باد

به گفته وی ، روز سه شنبه (18 نوامبر) بازوی شمالی این سیستم بارشی با هوای سرد از ارتفاعات بالاتر تقویت می شود و در شمال غربی سواحل غربی و مرکزی دریای خزر ، استان های واقع در زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز باعث بارندگی می شوند. گاهی اوقات با رعد و برق و باد شدید همراه خواهد شد. هم در مناطق مرتفع و هم در مناطق سردسیر برف خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید در جنوب غربی و غرب کشور نیز باعث ایجاد رعد و برق پراکنده و بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی می شود ، توضیح داد: امروز (14 نوامبر) غرب دریای خزر سخت و امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس عصرهای شنبه و یکشنبه سخت خواهد بود.

سرانجام ضیائیان در مورد وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (24 آبان) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی غبار محلی و پوشش ابر با حداقل دما پنج و حداکثر 11 درجه سانتیگراد در روز یکشنبه. نوامبر) کمی ابری تا ابری همراه با گرد و غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دما 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دکمه بازگشت به بالا